1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Usenet (Nieuwsgroepen)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Biba, 13 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Haha als je een noob bent moet je dat ook aangeven. Ik dacht dat je al wat verder zat gezien de inhoud van je reacties. De termen die ik noem FTD, FTN en FTA zijn allemaal site's of programma's waarop te zien is wat er is te downloaden op nieuwsgroepen. Hier wordt zegmaar de bestandsnaam en titel van de betreffende film of freeware in een mooi jasje gehangen. FTD is een programma. Deze is te downloaden op www.ftd.nu. Ik raad je aan om dit te downloaden en is wat rond te kijken. Dan kan je gelijk zien hoe het een beetje in zijn werk gaat. Hetzelfde geld voor FTN(2DAY) en FTA. Dit zijn alleen geen programma's maar fora's. Bezoek http://ftaclub.net/forum maar eens. Ik ben lid van meerdere community's omdat ik dan het meeste aanbod heb. Het ene bestand kan ik op FTD niet vinden en op FTN/FTA wel. Dit gaat meestal om relatief oude bestanden, recente films, series etc staan meestal op alle community's wel gepost. FTD is de grootste community, en eigenlijk ook de standaard community voor de beginnende usenet gebruiker. Ik raad je dan ook aan om te beginnen met FTD.

Voor beginners is er een geweldige site waar alles van FTD tot en met serveradressen van providers uitgelegd staat. Namelijk http://www.binaries4all.nl Deze site is gewoon standaard leesvoer voor de beginnende Usenet gebruiker. Als je een deel van deze site hebt gelezen kan je al een hoop vragen wegstrepen. Hier worden ook veel standaard programma's die uitgelegd die je moet kunnen gebruiken wil je downloaden via Usenet, hiermee doel ik op Winrar en Quickpar.

Het klinkt allemaal ingewikkeld dat usenet. Maar als je het eenmaal door hebt is het super simpel, super compleet en wil je niet meer zonder. Veel succes. Mocht je vragen hebben weet je waar je ze moet stellen ;).

2. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb zoals ik paar posts geleden al heb verteld Chello. Als ik nu abboneer op Eweka, kan ik dan wel gewoon lekker snel downloaden?

3. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, geen probleem.

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Oke, dus dan heeft het geen invloed dat Chello zo'n slechte retentie heeft?
    Dat is alleen van toepassing op gratis nieuwsservers..

5. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Je download dan via de Eweka server. Dus heb je de retentie van de Eweka server. Chello voorziet jouw alleen van je connectie en heeft verder niks te maken met het hele usenet gebeuren.

6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Oke bedankt! :)

7. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    wmv hd materiaal:

WMVHD duh.... Bijna alle hd-dvd/bluray films staan er ook in dat formaat op. Vaak nog met nl subs ook. En ja die staan ook op FTD

maar zelf zoeken kan ook:

psst

Laatst bewerkt: 19 sep 2007
  8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het gedeelte van headers en articles icm newsleecher is me slechts deels duidelijk nu. Echter met nbz bestanden boeit dat zo te zien straks ook niet meer al te veel. tnx voor alle tips, laat straks nog even weten of alles ook werkt :)

tnx voor de search trouwens. wmv hd leverde een stuk minder op ;)

9. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    bij die search wel even opletten dat er niet iets van h264 ofzo in staat, want dat kan de 360 niet afspelen.

Verder gewoon bij een "collection" dat vinkje aanzetten en dan get nzb kiezen.

Daarna niet kiezen voor opslaan als, maar gewoon gelijk openen. Newsleecher start dan gelijk :)

Headers en articles ophalen is idd niet meer nodig tegenwoordig. Newsleecher heeft ook een ingebouwde supersearch trouwens, werkt ook wel aardig.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Neem aan dat je bedoelt 'create NZB' ;)

Verder tnx voor de tip, bespaart weer een flink aantal vragen. Wat is de reden voor die h264 trouwens? Is weer een andere manier van encoden?

11. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Ja dat bedoelde ik ;)

H264 en dat wvc1 ofzo zijn idd manieren van encoden.

Je kan ze altijd zelf nog weer omzetten, maar is ook zo'n gedoe.

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    omzetten begin ik niet aan, dan loop ik liever naar de videotheek oid.

Heb trouwens alles aan de praat zoals verwacht was het meer een kwestie van doen.Heb trouwens grabit genomen, was gratis en voldoet prima.

Spul komt nu draadloos met 1,1MB per seconde binnen, zou er eigenlijk voor de lol eens een draadje tussen moeten gooien:)

Tnx voor alle hulp!

13. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    1,1 MB?:eek:

Normaal gesproken komt die bij mij draadloos met 400/450 kb/s binnen. Vandaag is die wat langzamer, hij zit nu rond de 300 kb/s

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zit nu tussen de 1020 en 1080 :+

Krijg alleen het account op newzbin niet voor elkaar, pakt mijn cc niet. :mad:

15. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Op welke downloadsnelheid zitten de andere hier dan gemiddelt?

16. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Open Quickpar even, open een quickpar bestand en laat Quickpar even de status van je Winrar bestanden monitoren. 1.1 mb/ps is een hele mooie snelheid. En dat met een draadloos netwerk. Ben benieuwd welke snelheden je haalt met een kabel.

@Bram ik download ongeveer met 600kb/ps gemiddeld. Ik zou best sneller willen, maar dat kost weer geld en dat heb ik er niet voor over. 600 kb/ps is een hele mooie snelheid vind ik. Op het netwerk van school haal ik btw 4 mb/ps, dat gaat zo gruwelijk snel dat de processor van die simpele schoolcomputers de bestanden niet snel genoeg kan converteren waardoor het uiteindelijk nog weinig uit maakt of hij nou 1mb of 4 mb/ps gaat. Wel grappig om te zien iig.

17. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Morgen ga ik idd ook eens proberen hoe dat gaat op het netwerk van school. Ik weet alleen niet of ze dat op school zullen waarderen. Zouden ze erachter kunnen komen dat ik daar aan het downloaden ben? Ik doe het namelijk gewoon via m'n eigen laptop.

18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Wij op Fontys doen niets anders! Iedereen download daar als een bezetene. We zitten gewoon met externe hardeschijven in de computerruimtes.

Wat wil je, gemiddelde downloadsnelheid van 5mb/s, en een top van 11mb/s! :cool:

19. Banzaiaap

Banzaiaap In Bad Company

Leuk Bevonden:
    0
    Was dat maar zo op mijn school, daar kom je met downloads nooit hoger dan 30kb/s :emo: Alhoewel ik had 1 keer een piek van 3 seconden van 1085kb/s :D

20. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Haha hier op de HU ook, 64-70mbit constant8) Draadloos werk alleen niet meer, dus altijd ff draadje pakken :9..

Merk wel dat newsleecher dan moeite krijg met het verwerken van de bestanden :D

Thuis heb ik een limiet van 500kbps (speciale chello classic, oud modem enzo). En dat haal ik ook draadloos.

Laatst bewerkt: 20 sep 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina