1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Usenet (Nieuwsgroepen)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Biba, 13 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banzaiaap

Banzaiaap In Bad Company

Leuk Bevonden:
    0
    Grabit is ook gratis. Maar het is alleen een programma waar mee je de dingen van de newsserver af kan halen. De server is in jouw geval gratis, maar geeft dus een datalimiet..

Ik heb zelf Eweka, dat kost 7,50 per maand en dan kan je onbeperkt downloaden met een maximale retentie van 120 dagen (retentie is de maximale 'leeftijd' van een post op de server)

2. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Met Eweka krijg ik hem er ook niet af.
    Aan http://www.camelsystem.nl/images/ftd/0001-02.png heb je niks?

3. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou blijkbaar is het niet gratis, het gaat niet om het datalimiet maar om mijn gebruik van de ''search'' lijst bij Grabit. Nou kan ik vandaag de searchlijst niet meer gebruiken en als ik van die search limit afwil zou ik een account moeten maken wat geld kost.

4. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Zoek een FTD-tutorial en lees over het fenomeen NZB.

5. Banzaiaap

Banzaiaap In Bad Company

Leuk Bevonden:
    0
    Daarvoor zijn er weer programma's als FTD, die alles wat op het moment op de servers staat bij elkaar zet en netjes voor je ordent. :)

En dan heb je natuurlijk ook nog verschillende sites als Newzbin.com en Ftaclub.nl.

Succes en als je vragen hebt, moet je ze gewoon stellen hoor :thumbs:

6. Shizzel

Shizzel Guest

Die had ik nog niet eens gevonden, vond het al raar dat je persé een klein plaatje via Usenet moest downloaden. Bedankt :thumbs:!

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben even wezen pingelen met ftd, maar zag zo snel eigenlijk de meerwaarde er niet van.

Ik gebruik zelf newzbin.com. Kost ook geld, echter het zoeken is echt te easy.

8. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik begrijp het niet helemaal ??

Ik heb een Internet Regelmatig abonnement bij @Home en mag elke maand 50GB downloaden.

9. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Hij bedoelt denk ik de 'search' functie in Grab-it zelf. Vergelijkbaar met de 'supersearch' functie in Newsleecher. Hiermee kan je zoeken wat er zoal gepost is. Echter dit zijn diensten die door Grab-it zelf worden aangeboden en waarvoor dus betaald moet worden.

Zelf gebruik ik altijd binsearch.com of yabse.com om te zoeken. :)

10. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Die vond ik door het nummer in te tikken bij FTD, toen kwam ik bij de post en die had als voorbeeldafbeelding gewoon het originele plaatje blijkbaar. ;)

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Gebruik de Grabit Usenet Search toch al niet.
    Veel zin heeft het ook niet omdat de berichten in de nieuwsgroepen van @Home maximaal maar 6 dagen oud zijn.

12. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Als je geluk hebt is het 6 dagen... Mijn ervaring is dat het soms nog geen eens 24 uur bewaard wordt...:{

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    In de nieuwsgroep alt.bin.sounds.mp3.holland is zelfs de post van 12-01-2007 nog beschikbaar.

Ben nu alt.bin.sounds.mp3.complete_cd aan het downloaden.
    Deze gaat terug tot 12-16-2007.

14. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat bedoelde ik inderdaad. Alleen je zegt dat je altijd binsearch.com of yabse.com gebruik alleen hoe gebruik je die dan? Waar kan ik die ergens in Grabit invoeren? Of heb ik daar weer een ander programma voor nodig?

Het ziet er hier nu zo uit, wat moet ik nu doen? Moet ik nou een ander programma downloaden of wat? Wat voor server moet ik aanmaken of wat? Ik snap er echt geen drol van :mad:

Ow wacht ik snap het nu een beetje, ik heb nou FTD gedownload en daar staan wel een aantal dingen op en als ik daarop klik ga ik naar zo een site waar ik er een bestandje van kan maken zo een NZB en die moet ik dan importeren in Grabit. Alleen snap ik niet hoe het werkt in grabit aangezien ik nou telkens krijg van can't connect. Hoe moet ik zo een server daarin maken?

/Mod Gebruik A.U.B de EDIT knop - Melbuuln

Laatst bewerkt door een moderator: 30 dec 2007
  15. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Je vult de server in, en dan nog je wachtwoord en gebruikers naam wat je zo te zien niet gedaan hebt..

16. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maakt het ook uit wat voor portnummer ik er neerzet?
    /EDIT Wow hij doet! Weet iemand misschien nog een ander programma dan FTD aangezien daar weinig afleveringen staan van een serie die ik wil

Laatst bewerkt: 30 dec 2007
  17. Cybermaxxx

Leuk Bevonden:
    0
    er is ook ee ngoede site, www.ftn2day.com/nl.

Weet niet meer of het .nl of .com was, dacht .nl :)! Poortnummer maakt niet heel veel uit ;)

18. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke alleen hoe voer ik dat in? Kan ik dan ook gewoon dat FTD gebruiken? Of heb ik daar weer een andere browser voor nodig? Of helemaal niks en moet ik op die site gewoon zoeken?

/Mod Al de tweede keer dat ik dingen die wijzen op illegaal downloaden uit je reply moet halen. Volgende is een waarschuwing!

Laatst bewerkt: 30 dec 2007
  19. Cybermaxxx

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe je dat invoert? Gewoon zoeken in een bepaalde group (boneless staan de meeste dingen in), dan bericht posten, krijg je de NZB te zien.. en die site voer je in explorer in.

Maak nzb bestandje, en grab-it opent het.

20. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jep, was ik net achter gekomen zie m'n edit :p

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina