1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Usenet (Nieuwsgroepen)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Biba, 13 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvDrunen

MvDrunen PS3 ID: MvDrunen

Leuk Bevonden:
    0
    In principe geen probleem aangezien je op bijvoorbeeld free record shop ook kan zien wanneer dvd's gereleased worden ;)

Verder ontopic maar :):

2. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    he, even een vraagje. Vandaag voor het eerst met nieuwsgroepen iets gedownload, ik gebruik SABnzb, echter de bestanden zijn corrupt. Enig idee hoe dit te verhelpen is? De rar-bestanden zijn allemaal verschillende groottes.

VrGr. Ronald

3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Gebruik je een payserver of de gratis troep van je provider?

4. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    gratis troep -_-

5. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ohw. Dus binsearch.net mag ik het hier ook niet over hebben? Het feit dat een site releases en nzb's met elkaar verbind is dus echt niet illegaal. Het downloaden van de nzb is ook niet illegaal. Als je deze site verbied kan je net zo goed binsearch.net, yabse, newsleech, en ook FTD met de ingebouwde NZB knop verbieden. Ik vind FTD NOG verder gaan, dit is namelijk echt "catalogus" software. De eerder genoemde (en verwijderde) site is dit in mindere mate. Dus XBW, trek een rechte lijn. Want deze lijn is heel scheef.

Ik dacht ooit het beleid te snappen, en te weten wat "over de grens" gaan inhield wat betreft het download fenomeen. Maar dit slaat echt nergens op.

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik snap je punt danger, die site liet niet meer zien dan wanneer er een film te downloaden was. Waar stond er volgens mij niet.

Op zich zou dat toch mogen, maar verplaats je eens in de mods.
    Usenet is wel degelijk op het randje, het is idd aan xbw om daar duidelijk over te zijn.

7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik begrijp wat je bedoelt. Kevf zag het volgens mij als een grijsgebied, en omdat er niet echt een duidelijke beleidsregel voor is, heeft hij het verwijderd. Om toch duidelijkheid te scheppen; laten we voortaan links naar dergelijke -al dan niet 'onschuldige'- sites achterwege laten. :)

Iets anders,

Als ik met Newsleecher bestanden download hangt m'n modem (Draytek Vigor 2800G) zich binnen 5 minuten op. Reageert nergens meer op, en een harde reset is de enige oplossing om 'm weer aan de praat te krijgen. Downloaden vanaf websites gaat trouwens gewoon goed. :x

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Modem loopt op de een of andere manier vol? Was zo'n term voor, maar weet niet meer precies hoe het heet..

9. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik verplaats me wel degelijk in de mods. Alleen ik vind programma's als FTD FTN etc dan "slechter" dan deze site. Deze site is in principe alleen een search engine voor nzb's. FTD daarintegen is letterlijk catalogus software. Wat in principe een stuk verder gaat. Dit mag dan wel besproken worden en een search engine is dan opeens wel fout? Het klopt simpelweg niet. Dit is ongeveer hetzelfde als drank met meer dan 5% alcohol verbieden maar tequila wel toestaan.

10. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ik kan je geen ongelijk geven hoor. :+ Misschien is het dan beter om gewoon geen links te geven? Dus dat de onderwerpen wel bespreekbaar zijn, nzb zoeksites, ftd/ftn etc. maar dat er geen links worden geplaatst? :)

Hm, daar lijkt het wel op. Wel vreemd dat het alleen met Newsleecher gebeurd. Ik heb nu het aantal lijntjes teruggezet (van 8 naar 5), en voorlopig lijkt het goed te gaan.

11. Shizzel

Shizzel Guest

Hoe kan je je gegevens weer opvragen van Eweka als je de gegevens kwijt bent? Mijn loginnummer weet ik niet uit mijn hoofd, en dat heb ik nodig? :mad:

12. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dit staat erover op de site.

13. Shizzel

Shizzel Guest

Bedankt, maar die helpdesk is al dicht :mad:. Damn, dan maar kijken of ik Mozilla Thunderbird zo kan instellen dat ik de mailtjes weer terugheb.

14. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Je hebt toch mailtje gehad van die lui met je informatie?

15. Shizzel

Shizzel Guest

Jep, maar door wat problemen met Ubuntu heb ik de partitie verwijderd, Grub error, Vista opnieuw geïnstalleerd en dus alles kwijt. Al geprobeerd het profiel van Thunderbird te laden, maar lukt niet. Bel ze morgen wel.

16. UnleasH

UnleasH Brrrrrrrrrrrrrrrrap

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben echt ontzettend klaar met het feit dat UPC usenet knijpt. Betaal je verdomme 60 euro in de maand voor 24bps kan je vanaf drie uur 's middags tot 12 uur 'snachts maar een snelheid van 90 kb/s halen. Zeer kansloos.

17. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0

Heb ik ook als ik boven de 2 mb/s ga downloaden.
    Onder de 2 mb/s doet hij het perfect.
    Staat bij mij daarom ook op 1,97 mb/s :+

18. Shizzel

Shizzel Guest

Lol, je kan zeggen dat de supportlijn van Eweka met 80 cent per minuut duur is, maar mijn vraag was in 58 seconden beantwoord, en de mail was er na 5 seconden al :D.

Edit: Unleash, ik las net dat als je een Usenet-provider met SSL-ondersteuning gebruikt en dat activeerd, UPC niet kan zien wat je precies download (en/of hoe), en kan je dus je maximum snelheid bereiken. Misschien een goede tip voor jou!

Laatst bewerkt door een moderator: 13 mrt 2008
  19. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Nog meer mensen last van time-outs bij Eweka? Van de vijf lijntjes werken er twee, de andere drie doen helemaal niks. Na een tijdje krijg je dan zo'n mooie server time-out error. De downloadsnelheid is ook weer zo instabiel als de pest, onregelmatig tussen de 0,2 en 1,38 MB/s.

20. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Loopt bij mij prima, nergens last van :thumbs:.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina