1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Usenet (Nieuwsgroepen)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Biba, 13 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ok, dan zal ik wel pech hebben. :+ Ik zit btw op reader 53, een trace route/ping geeft een latency van 30 ms aan. Normaal zit dat hier rond de 8 á 9 ms. Mja, misschien heeft m'n modem weer kuren icm newsleecher :x

2. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit op 51 en draait gewoon als normaal (ook icm met newsleecher). Ik denk dat je inderdaad pech hebt :+.

3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Net Grabit geprobeerd, precies hetzelfde probleem als met Newsleecher. Grote testbestanden van het internet haal ik echter probleemloos binnen op de maximale downloadsnelheid. Het lijkt volgens mij toch aan Eweka te liggen, wat de laatste tijd bij mij veel vaker met problemen kampt. Voor de zekerheid heb ik maar een ander modem aangesloten, maar dat maakt verder geen verschil. De service vind ik trouwens ook niet echt geweldig, onvriendelijke een kattige lui. Zo maar eens op zoek naar een andere payserver.

4. enzowpablo

enzowpablo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik haal 2,7 mb met Chello Extreem.

Toch wel lekker, gaat een stuk sneller dan torrents.

5. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Eweka bij jullie ook erg traag en onstabiel op dit moment?

6. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil gebruik gaan maken van usenet, als heb begrepen dat dit kan via je provider of via een payserver(correct me if im wrong...), aangezien mijn provider geen nieuwsgroep heeft wil ik overgaan op een payserver.

Ik heb een glasvezelverbinding waarmee ik bij torrents nooit hoger ben gekomen dan 5 mb download(50 Mbps), ik weet dat ik makkelijk de 8 mb kan halen. Mijn vraag is nu welke pay server moet ik hiervoor gebruiken, en haal ik dan ook alles uit mijn verbinding? Ik lees veel over Eweka, is dit wat?

7. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Eweka is de beste mijn inziens. Lange retentie en geen hoge prijs!
    Maak er zelf al geruime tijd gebruik van.

8. pain of salvation

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik nu met IDeal betaal, kan ik er dan gelijk gebruik van maken?, vindt het toegangsgedeelte een beetje onduidelijk op de eweka site.

9. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zodra je het geld hebt over gemaakt duurt het even een paar uurtjes voordat je je pasword en dergelijke krijgt toegestuurd. Daarna kun je er gebruik van maken.

10. Shizzel

Shizzel Guest

Ik krijg binnen een half uur een bevestiging dat ik het heb betaald, en een uurtje á 1,5 uur na de betaling kan ik weer downloaden (ik betaal met iDeal).

11. pain of salvation

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad binnen een half uur een bevestiging gehad.

12. pain of salvation

Leuk Bevonden:
    0
    Wil graag nog 1 ding weten: ik heb de volgende site goed doorgelezen: http://www.binaries4all.nl/beginners/ (en gelijk maar toegevoegd aan favorieten).

Op de eweka site ben ik het volgende tegengekomen:

[dikgedrukt]Betekent dit dat ik verplicht ben om newsleecher te nemen, gelezen dat ik hiervoor ook weer moet betalen?

Zo niet, Welke newsreader raden jullie aan? (Quickpar kan ik aardig mee om gaan)

13. Shizzel

Shizzel Guest

Nee, het gaat er om dat ze waarschijnlijk problemen die jij met Newsleecher hebt op kunnen lossen, maar niet met GrabIt bijvoorbeeld.
    En QuickPar is om bestanden te repairen, niet een programma zoals NewsLeecher om bestanden mee te downloaden ;).

Laatst bewerkt door een moderator: 14 apr 2008
  14. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Altbinz is ook een goed programma om mee te downloaden.

15. pain of salvation

Leuk Bevonden:
    0
    Dat weet ik. Ik las in de bovenstaande handleiding dat steeds meer newsreaders automatisch bestanden repareren, en sommige niet -->quickpar.

Laatst bewerkt: 14 apr 2008
  16. pain of salvation

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe vast iets fout, hij download maar met circa 490 kB/s. Alt binz - configuratie -> maximum download speed op 50000 gezet, lijkt mij toch goed?

Edit: Natuurlijk, connections stond nog op 1, op 8 gezet en het downloaden gaat nu op zijn zacht gezegd "erg snel":thumbs:.

Laatst bewerkt: 14 apr 2008
  17. pain of salvation

Leuk Bevonden:
    0
    Hmz, ik hoor toch sneller te gaan, heb een 50 Mbit verbinding en download nu met circa 3600 kB/s. Alt binz - configuratie -> maximum download speed krijg ik niet hoger dan 50000. Kan ik met Eweka gewoon niet meer aan of doe ik iets fout?

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat is toch een redelijke snelheid lijkt mij. bijna 3,6 mB per seconde! :eek:

geen flauw idee of dat ook de max is van Eweka.

Als proggie raad ik iedereen aan Grabit te gebruiken, doet alles en is netjes freeware.

Ik gebruik als zoekmachine: v3.newzbin.com

kost wel 1,50 per maand, maar ftd en andere gratis meuk kan er echt niet tegenop. Daarnaast deel ik Eweka op het moment met nog twee andere luitjes (scheelt niks in snelheid) en kost het dus echt niks meer.

19. pain of salvation

Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk niet, mijn broer haalt tussen de 5 en 10 MB, en dat met torrents...

Hm, Grabit maar eens proberen dan.

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Eweka is tot 20mbit/s.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina