1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Usenet (Nieuwsgroepen)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Biba, 13 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stripe

Stripe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga er binnenkort ook aan beginnen (heb het hele tijd terug al eens gedaan maar daar snapte ik toen echt niets van). Volgens mij is het nog steeds vrij lastig, maarja het is vakantie :p

2. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Precies, eigelijk is Mininova de enige die nog niet (vaak) gepakt is. Maar die wel in veel van de Brein nieuwsberichten als voorbeeld word genoemd, als het gaat om verboden terrein/neerhalen. Demonoid, Isohunt en Piratebay hebben het al aardig vaak gehad. Het is echt niet zo dat ik jullie Nieuwsgroepen niet gun sterker nog ik vind dat het gewoon moet kunnen! Maar gelukkig zie je dan ook in dat ik (iemand zonder nieuwsgroepen) met torrents ook graag zou willen zien dat het gewoon mogelijk blijft om series te volgen die al lang niet meer op de tv zijn, hier niet te koop zijn of halverwegen het seizoen van de tv gehaald worden omdat er te weinig kijkers zijn. Want ik gebruik torrents voornamelijk voor series, en ik zie niet in wat daar slecht aan is. Als ik de serie echt goed vind in geval van Oz dan koop ik het later zelfs nog op dvd.

3. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruikte toen ik nog vooral veel downloadde via torrents vooral private trackers. Actief aanbod waardoor je niet perse hoeft te zoeken, leuke community en vaak is Brein daar afwezig of weet er niet van. Al komen ze er natuurlijk altijd in als ze willen, maar wat men niet weet zoekt men niet. Maargoed, ik zou je dan zeker voor series toch usenet is gaan uitproberen...

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @Excess: zou je niet juist blij moeten zijn dat ze nieuwsgroepen vooralsnog wat meer met rust laten? ;)

Heb het geloof ik al een keer eerder gevraagd maar kan iemand mij de ins en outs van SSL uitleggen?

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik kan dat niet, maar Wikipedia misschien wel? :9

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Is saai, als ik alles ging googlen was 3/4 van dit forum overbodig. Of verzin jij alle info van je gamethreads zelf? :9

7. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ja! :eek:
    Maar verwacht jij dat een uitleg over SSL opeens een stuk interessanter wordt als het door een member hier wordt uitgelegd ipv Wikipedia? :+

Goegel is je beste vrind enzo. }:]

(Maar ik snap je wel hoor ;))

8. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Afkomstig van de site van Eweka:

:)

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Maar toch handig!

Dus dat is hetgene wat ik zoek. Alleen nu nog hoe toe te passen......

edit: tnx Arjan!

Geen ondersteuning voor Grabit dat is wel balen. Maar het is dus niks meer dan het adres van de newsserver veranderen (poort pakt ie automatisch mee toch? En ik heb in de router echt nog nooit iets open hoeven te zetten voor nieuwsgroepen). Dat is wel erg gemakkelijk. Super!

10. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Hehe ja tuurlijk vind ik dat ze Nieuwsgroepen met rust moeten laten, alleen ik zie wel met lede ogen aan dat torrentsites met de dag opgedoekt worden. En dat is voor iemand met provider die alleen text nieuwsgroepen ondersteund gewoonweg klote. Brein is gewoon B.I.G alleen dan een stapje irritanter...

11. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Inderdaad, je hoeft er verder geen moeite voor te doen, en het werkt prima! :)

Op zich zou een payserver dan een oplossing zijn?

12. Muramasa

Muramasa PS4 Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Exact, voor 6 euro in de maand (bij TweakNews, die gebruik ik zelf) oneindig downloaden tegen je volle snelheid met een retentie van 100+ dagen vind ik geen verkeerde deal.

13. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Dan kan je toch een payserver doen, wat andere al aanraden. Nieuwsgroepen van providers zijn zoiezo veel te traag. Ik gebruikte zoals jou ook alleen maar torrents, maar dat kan redelijk traag gaan. Toen ben ik overgestapt op een payserver en zou nooit meer anders willen. Is in mijn geval 10x zo snel als torrents, en er is veel meer aanbod.

14. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Thanks voor de reacties, ik ga maar eens achter zo'n payserver aan. :) Dan komt me glasvezel verbinding idd meer tot zijn recht ook.

15. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Download2day.nl is enorm goed:)

16. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, die gebruik ik ook, heb zelf ook een glasvezel verbinding. Download met een constante snelheid van 10 mb, heerlijk als je "even" snel een HD filmpje van 8 gieg mee wil nemen.

17. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    guys ik ben een totale noob met nieuwsgroepen etc..
    Maar ik heb dus net op www.download2day.nl een abonnement afgesloten voor een kwartaal.
    Maar hoe kan ik nu verder downloaden?

Heb ook grabit en FTDv3.8 erbij gedownload,maar kom er echt niet uit hoe of wat.

Ik krijg dus niet zo een interface a la limewire te zien waar ik in een search balk muziek etc kan vinden,en het vervolgens kan downloaden.

Help iemand!

/Mod beetje aangepast ivm grijsgebied/forum beleid

Laatst bewerkt: 6 jul 2008
  18. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Hier staat e.e.a. vrij goed uitgelegd: klik :)

Ik merk in het weekend en de avonden wel dat het vrij druk is op eweka via ssl. :eek: De downloadsnelheid ligt aanzienlijk lager (en instabieler) dan via de normale newsreaders.

19. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet op google even usenet guides zoeken, er zijn er een paar die het heel goed uitleggen.

bijvoorbeeld hier
    http://www.hackwar.nl/hackblog/index.php/post/149/

20. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik een beetje raar vind, is dat er hier wel over Usenet gepraat mag worden en niet over torrents...?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina