1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Usenet (Nieuwsgroepen)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Biba, 13 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Dat is zo, maar dan kan ik net zo makkelijk bij DC++ of torrents blijven. Gaat wellicht niet met de volledige snelheid, maar is iig gratis. Hoef sowieso niet alles met volle snelheid binnen te halen. Zal me een worst wezen of ik er een kwartier of uur over doe, dan zet ik hem wel wat langer aan. Als ik een film kijk, mag een andere film er bijv. best een paar uur over doen. Kijk toch niet non-stop films, of direct als ie binnen is, en ik wacht sowieso tot de betere kwaliteit. Of ik schaf hem aan op dvd, maar ik ga niet betalen om te downloaden als er goede gratis alternatieven zijn.

2. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind een Eweka account 100% het geld waard. Op usenet kan ik namelijk op ELK moment altijd ALLES wat ik zoek vinden. Bij torrents is het aanbod lang niet zo groot en mocht je hetgene wat je zoekt vinden is er weer dat gezeik met enkele seeders waardoor het 6 dagen duurt voordat je 'm binnen hebt. Voor die service vind ik 7.50 een lachertje en zal ik geen moment missen. Usenet daarintegen wel.

3. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zou nu ook niet meer zonder usenet kunnen, zit ook bij eweka. En wat je zegt 2k een kwartier of een uur maakt niet uit. Maar als ik een film van 10 gig binnen haal dan download ik toch liever met 1,4mb, dan staat mijn laptop namelijk een stuk minder lang aan.

4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Probeer het is een maandje, you won't regret it.

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Pff, Eweka is weer lekker brak hier. Van de acht lijntjes werken er maar twee, de overige zes geven een foutmelding. Zowel op reader 112 als op de ssl reader. Ik heb het al op meerdere pc's geprobeerd, met en zonder firewall.

6. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Thuis zat ik altijd op een normale laptop met FTD en Newsleecher en ging het als vanouds hard per maand.

Maar nu woon ik op mezelf met me vriendin en hadden we een laptop en een Ibook. Me vriendin had de iBook nodig voor haar werk dus hebben we de laptop maar verkocht. Nu wil ik na een tijdje weer het downloaden oppakken en heb ik alwel FTD gevonden die werkt op de iBook, maar nog geen goede download/reparatie/uitpak programma's.

Zijn er meerdere mensen hier die via een iBook downloaden?

7. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Unison
    iGrabNews

8. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Ik gebruik zelf SABnzbd+.

9. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Yep, ik ook. Simpeler dan dit kan het niet worden lijkt me (het downloaden van newsgroepen dan) ;)

10. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Haal met torrents dezelfde snelheid als met Eweka. Op goede sites haal ik er ook 4,3 mb/s mee :)

11. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, jij bent afhankelijk van "goede" site's. En dat is nou vooral het nadeel van torrents, een torrent moet goed geseed zijn wil je er een lekkere snelheid mee kunnen halen. Des te ouder de post, des te minder seeds, des te minder jij kan downloaden. Jij bent sterk afhankelijk van het recente aanbod op torrentsite's. Als ik iets van 120 dagen geleden van het net wil halen doe ik dat nog steeds op maximale snelheid. Al moet ik er een beetje voor betalen. En daar ligt het verschil. Als jij tevreden ben met torrents is dat mooi, ik ben tevreden met Usenet. In jou bericht lijkt het net alsof torrents in elk geval net zo snel als Usenet aanbieders, maar dat is dus bij lange na niet zo.

12. xboxgangsta

xboxgangsta Reƫel

Leuk Bevonden:
    2
    Daarnaast belasten torrents over het algemeen je netwerk meer dan usenet.

13. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Op een goede site haal je ook nog ruim naar 120 dagen de volle snelheid ;) Usenet zal voor veel mensen echt wel goed zijn maar ik blijf voorlopig lekker bij torrents

14. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    + Je bent nog een stuk illegaler bezig door het uploaden.

15. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is onmogelijk. Het aantal seeders is na 120 dagen drastisch afgenomen, meestal zijn er amper seeders over. Althans, in mijn ervaring met torrents. Je kan hoogstens jou hoogst haalbare maximum snelheid bereiken maar nooit een maximumsnelheid in het algemeen. Mag ik vragen wat in jou ogen dan een goede site is, met torrents waar ik na 120 dagen nog steeds mijn maximumnetwerk snelheid kan halen? Het liefst via pm gezien het xbw-beleid welke links naar dit soort site's niet toestaat. Misschien stap ik dan wel weer terug naar torrents als deze met behulp van die site's inderdaad zo ideaal zijn!

16. Chiem

Chiem Chemical Waste

Leuk Bevonden:
    0
    Uh, torrents lol. Ik haal op Usenet snelheden waar mn torrent-vrienden altijd van watertanden. Die Cohen`s hebben die 7,5 tot 5 euro er niet voor over per maand maar zij halen zelden snelheden boven de 1mb/sec waar ik bijna altijd ruim boven de 3mb/sec zit met Usenet. Ik haal een DVD5 binnen 30 minuten binnen, meestal nog gebrand ook, die koppen van die Cohen`s, meesterlijk.

Maare PM me maar eens want ik ben heel benieuwd naar site`s die max snelheid bieden na 100 dagen. Pff zelfs 30 dagen.

Ik hoop van harte dat ik blij verrast word.

17. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Die sites werken meestal met ratio's, dus zodra je een bepaalde hoeveelheid upload (illegaal!!) krijg je betere privileges zoals alle 0day zooi binnen halen ipv een week moeten wachten o.i.d.

18. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Nadeel is idd dat je eigenlijk alles 1:1 moet uploaden. Ben zelf geen groot gebruiker (100gig gedownload in 1 1/2 jaar ofzo) maak mij dus om het illegale niet zo druk. Mochten ze toch ineens voor mij deur staan heb ik ook nog wel 200+ orginele dvd's/blu-ray's en groot aantal games. Ze moeten dus niet zeuren :+

19. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan een abbo te nemen op Eweka nu vroeg ik me a wat ik daarna kan verwachten/ moet doen. en vooral hoe ik stuff kan downloaden. aub niet te veel ngewikkelde termen gebruiken ( i'm new to this shit)

alvast bedankt

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    FTD installeren om de NZB's te zoeken. Grabit installeren om alles te downloaden.

www.binaries4all.nl voor uitleg.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina