1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Usenet (Nieuwsgroepen)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Biba, 13 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
  2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Normaal gesproken download ik via NewsLeecher (Eweka) altijd met ruim 900 KB/s, de laatste dagen zit ik echter op gemiddeld 300 KB/s of lager. Meer mensen last van of doe ik iets verkeerd ? Heb namelijk niks veranderd qua instellingen. Heb op die momenten ook nagevraagd of mijn broertje zat te downloaden ofzo maar dat was niet het geval.

3. .: JP :.

.: JP :. Shaken, not stirred!

Leuk Bevonden:
    0
    Casema

Ik download met Grabit via de net vernieuwde newsserver van casema. Werkt :thumbs: hoor! 1MB per seconde, schiet dus aardig op! Ik merk alleen wel dat nog niet alle groepen erin zitten, ik hoop dat dit in de loop der tijd nog iets beter wordt. Ook is nog niet duidelijk wat er gebeurt als je over de 100GB datalimiet heen gaat. Weet iemand dit misschien? Kom namelijk wel aardig in de buurt altijd...

}:]

4. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Eerst krijg je een mailtje en daarna wordt je afgesloten of moet je bij betalen. Ik red die snelheid op de casema newsserver dus echt never.

5. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Newsleecher v3.9 Beta 2

6. Shizzel

Shizzel Guest

Ik heb hetzelfde probleem: gisteravond een accountje gekocht, via iDeal enzo (tijdelijk geen kost daarvoor :)), en omdat ik hopelijk een HDTV heb binnenkort, maar ff een 720p film gedownd. Ging erg goed gisteravond, constante snelheid van 1MB/s. Toen ik een paar uur geleden de download weer wilde hervatten (zelfs met 1MB/s duurt 8GB best lang :)), schommelde hij heel erg van 500KB/s tot nog niet eens 800KB/s.

Het is nu zomer, en de vakantie is begonnen voor mij en vast ook veel anderen, maar dat daardoor opeens Eweka veel trager is?:confused:

Edit: Ander bestandje schommelt van 450KB/s tót 600KB/s :mad:.

Laatst bewerkt door een moderator: 27 jun 2007
  7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mja niks aan te doen dus, ik kijk het nog ff aan. Zoveel download ik op het moment toch niet eigenlijk. Maar dan weet ik dat ik niet de enige ben die er last van heeft.

Laatst bewerkt: 28 jun 2007
  8. Shizzel

Shizzel Guest

Eweka draait nu gemiddeld 850KB/s bij, stond zonet ook een tijdje op 950KB/s.
    Het wordt dus toch wel beter 's avonds.

9. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Zou niet mogen uitmaken, ik zelf haal altijd gewoon de max van mijn verbinding. Wat wel uitmaakt is hoe oud de post is... Ouder = instabieler

10. Shizzel

Shizzel Guest

2,7d post haal ik nu met 1,2MB/s binnen: 9,6MBit.
    En dat terwijl ik bij @Home een 8Mbit abbo heb? :D Nice.

11. basovich

basovich Guest

iemand die misschien weet of de xs4all server eruit ligt;)? soms download hij met 0,0 kb. en het ene moment gaat hij ineens 1200kb:eek:.

12. .: JP :.

Leuk Bevonden:
    0
    Help kan niet meer downloaden!

Zijn er mensen die gebruik maken van de nieuwe casema nieuwsserver?
    En zo ja, zijn er al mensen die hun nieuwslimiet hebben bereikt?
    Ikke wel namelijk |:- Ik vraag me nu af wanneer ik weer aan de gang mag? Als je de limiet bereikt kun je namelijk niet meer verder, heel :mad: Snap niet hoezo ze je niet gewoon laten betalen daarvoor, echt dom van casema!
    Beter in het vervolg grabit open laten zodat ik kan zien hoeveel ik al heb gedownload...

:{

Of natuurlijk een payservertje nemen!

13. Shizzel

Shizzel Guest

Jep, payservers zijn echt veel beter. Mijn HDD is de laatste week van 180GB vrij naar 104GB vrij gegaan, en heb nu zo´n /Mod hoeven we niet te weten, aangezien dat niet legaal is die ik allemaal ga kijken op mijn Samsung LCD binnenkort :D.

Ik download nu ook de hele tijd met een constante snelheid van 1,2MB/s van Eweka :thumbs:

Edit: Holy (...) : 100GB in 1 week gedownload :|. Gelukkig kan ik al die .rar's nu deleten, anders was het wel érg ziek geweest.

Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2007
  14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit inmiddels ook weer op dik een MB/s via Eweka, zal dus wel tijdelijk iets aan de hand geweest zijn :)

15. hacktic

hacktic PSN ID: hacktic

Leuk Bevonden:
    0
    Ik download standaard met 2MB/s constant bij eweka. (20Mbit speedlinq)

Laatst bewerkt: 3 jul 2007
  16. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Even een algemene opmerking,

Een thread zoals deze gedogen we omdat de software en usenet in z'n algemeen legaal zijn, maar we hoeven niet te weten wat je download. Die zaken zijn doorgaans niet legaal.

17. .: JP :.

Leuk Bevonden:
    0
    Duidelijk, maar niemand met de nieuwe casema nieuwsserver al tegen het limiet aan gedownload?

|:-

18. hacktic

hacktic PSN ID: hacktic

Leuk Bevonden:
    0
    Arjan,

MP3's, DVD's, enz. zijn dan wel auteursrechtelijk beschermd, maar de wet bevat een aantal belangrijke beperkingen op de rechten van de auteur. Volgens artikel 16b Auteurswet 1912 is het toegestaan om een kopie te maken van een auteursrechtelijk beschermd werk, mits die kopie enkel en uitsluitend dient tot eigen oefening, studie of gebruik. Dit heet een thuiskopie. Je mag dus rustig je CD-collectie naar MP3 omzetten op je harddisk. Ook mag je die MP3's dan meenemen naar je werk en daar afspelen, mits je dat maar niet over de bedrijfs-intercom doet.

Dit geldt zelfs voor gehuurde of geleende CD's, want dit wetsartikel zegt niet dat je de eigenaar moet zijn van het werk om er een thuiskopie van te mogen maken. En naar analogie geldt het dan ook voor muziek in andere formaten, zoals een MP3 op Internet. Je mag dus voor jezelf een gehuurde of geleende CD kopiëren, of voor jezelf muziek in MP3-formaat van Internet downloaden.
    Downloaden is in Nederland legaal. Alleen het uploaden van software/muziek/film, mits zelf gemaakt, is illegaal.

Dat ik hier niet mag zeggen dat ik iets gedownload heb is dan een regel van XBW.
    Ik doe dus niet aan illegale praktijken ;)

Laatst bewerkt: 3 jul 2007
  19. xxTinkerbellxx

xxTinkerbellxx Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  20. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Je mag in principe de site best noemen. Maar je brengt het als spam, en dat is dan weer niet de bedoeling. Heeft iemand trouwens ervaring met de usenet-dienst Yabse?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina