1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

User reviews?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door TheProf82, 5 okt 2005.

1. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is niet mijn bedoeling. Het userreview systeem van de frontpage van xboxworld is in mijn ogen matig. Doordat je zo'n smalle balk hebt, kan je grote plaatjes niet posten. Verder zijn er limieten aan de opmaak.

En mijn bedoeling is niet dat mensen mijn reviews lezen, maar dat users die nooit schrijven(ik tot kort geleden) reviews gaan schrijven, en dat men zo elkaars reviews van elkaar leest.

Ook previews zijn welkom, wat niet mogelijk is op de frontpage. Hierdoor kun je je game ervaringen delen met gamers die nog niets over een bepaalde game wisten!

Verder is het nadeel van de frontpage dat je de reviews alleen kan maken als daar een review van xboxworld van is. Het is dus nu niet mogelijk om reviews van games te schrijven die xboxworld niet heeft beoordeeld.

Wat ook jammer is, is dat de userreviews op de frontpage(die er bijna nooit zijn) bijna niet worden bekeken, wat zonde is van iemands talent.

En tenslotte is het niet mogelijk om non-xbox games te reviewen.

Dit zijn in mijn ogen de nadelen. Verder is mijn idee, als mijn plan ooit zou worden toegepast(wat ik zeer op prijs zou stellen), om dan de reviews te scheiden. Dit kan per console, of xbox en non-xbox, of current-gen en next-gen, maar dit maakt het in ieder geval overzichtelijker.

Als je nog niet snapt wat ik bedoel dan raad ik je aan om op het forum van gamer.nl te kijken(forum.gamer.nl), hier is een dergelijk systeem toegepast.

2. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik snap goed wat je bedoeld, maar we zullen geen systeem implementeren waarin alleen in een forum userreviews worden gepost. Deze zullen altijd gelinkt zijn aan een scoresysteem die bij de review en gamepage van XBW te zien zijn als communityscore.

Anders is het volledig nutteloos en kun je net zo goed apart een reviewforum beginnen, dat is niet de bedoeling. Het forum en de mainpage zijn geen twee verschillende dingen, die moeten in de toekomst steeds nauwer naar elkaar komen. Verder zijn wij een Xbox site en alleen Xbox of Xbox 360 titels zullen op die manier beoordeeld worden, We zijn geen algemene site voor alle games, maar dat snap je zelf ook wel! :)

De opmaak van het huidige userreview systeem is erg compleet, (alles zit er in, je kunt alles wat je op dit forum ook kunt) grote plaatjes zijn irritant, in een forum of op de mainpage, daar hebben we thumbnails voor.

3. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap goed wat je bedoeld, ik denk alleen dat het geen kwaad kan om een apart deel van het forum te wijden aan reviews. Dat dit xbox only reviews zijn kan ik me zeer goed voorstellen, het is een xbox site en geen multiplatform site(alhoewel op x-bazar wel gamecube spellen mogen worden verkocht, en er ook een topic is voor "overige games").

Maar kan je uitleggen waarom de mainpage zo hecht aan het forum is gebonden?

4. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat is het niet, dat zou het moeten zijn.

Zoals ik eerder al zeg. Als er zo'n forum zou komen, dan zouden die reviews die daar te lezen zijn gewoon te zien bij de lezerreviews, zoals dat nu is, etc. Beide dus. Niet iedereen kijkt op het forum, mensen willen gewoon de mening van de andere lezers zien wanneer ze onze eigen oordelen lezen, dus daar horen ze thuis.

5. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, het is me duidelijk, ondanks ik het niet helemaal met je eens ben. Ik hoop dat jullie mijn idee in het achterhoofd houden bij de volgende forum-/siteupdate.

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    psst. tip je kan toch gewoon een thread starten met ... Reviews: GTA4

en dan post iedereen hun gta4 review ...of een andere game naar keuze ... een forum is een vrije markt plaats van gedachtes :) en als het blijkt dat er veel van deze threads onstaan .. kan er misschien een wisselforum komen ... en daarna kan deze als dit een succes is omgezet worden naar een permanent forum... maar ik denk dat er niet veel vraag is

Laatst bewerkt: 13 okt 2005
  7. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Da's eigenlijk best een goed idee:). Alleen is er wel de kans dat door alle reacties van medeforummers alleen nog maar de review van de thread-starter opvalt..

8. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Het nadeel is dat de review geen "hok" heeft, waardoor er een kans bestaat dat de thread wordt gesloten. Verder is het zonder hok onhandig, omdat er dan in 1 thread alle reviews moeten worden geplaatst, wat een chaos veroorzaakt. En bovendien weet je niet welk commentaar op welke review terugslaat!

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    als het een goede review is ... en een duidelijke start post heeft dan zie ik niet in waarom een thread gesloten gaat worden door een mod ... je moet dan bijv. een goede begin post maken ... daarna post je de review ... en in de startpost zet je een link naar bijv. een tweede review (want elke post heeft een nummer en is dus te linken) .. je kan in 1 thread de review plaatsen van 1 game voor een andere game maak je een nieuwe thread aan, enz

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Bijv:

[Review][Xbox] Halo 2

Inhoud en regels

Inhoud

De bedoeling van deze thread is om reviews te plaatsen over de game Halo 2

De regels
    • Hou je aan de Xbw FAQ.
    • De reviews mogen niet gejat zijn van andere sites
    • quote niet het gehele review, maar stukjes
    De Reviews
    • Review 1: Fardo (Cijfer: Geweldig)
    • Review 2: Kobold (Cijfer: Fantastisch)
    Tot Slot
    Hou je aan de regels en we maken er een gezellige thread van, vol met goede reviews. Smaak verschilt, dus ga niet een ander aflopen zeiken. Kritiek leveren mag altijd, maar hou het dus wel gezellig.

Have Fun!

11. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    En dat heeft ie als 'voorbeeldje' even getypt:+ _O_

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    hehehe gejat van de babes thread ;)

13. TheProf82