1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Username : Wat kan wel en wat niet?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Fusion, 7 nov 2003.

1. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Nee, tuurlijk niet. Alles wat racistisch, discriminerend overkomt is verboden.

2. Jorrit

Jorrit Server admin XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    9

3. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Er verschijnen zo wel vreemde paradoxen met de maatschappij op deze manier, want waarschijnlijk mag Saddam Hoessein dan ook niet. Is het dan ook niet net zo eerlijk dat je ook George Bush bijv. niet moet kunnen mogen kiezen>????
    ( sowieso moeten namen misschien niet mogen, het heet niet voor niets een 'nickname')

4. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Snap je nou echt niet her verschil tussen jezelf adolf hitler noemen of jezelf George bush noemen???
    Denk dat de meeste mensen toch zelf wel kunnen inschatten wat wel en niet kan.

5. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ik wil niet zeggen dat ik Adolf Hitler zie als goed persoon ofzo (kan natuurlijk niet), maar aangezien het publiek hier waarschijnlijk niet de 2e Wereldoorlog heeft meegemaakt, zou een naam als Adolf Hitler best kunnen (ook al veroorzaak je natuurlijk veel controversie), want extreem-rechts valt onder vrijheid van meningsuiting...

en als het is omdat het wel zo'n foute persoon is; mag Stalin dan weer wel, of Saddam Hoessein, of Bin Laden, of voor mijn part Djenghis Khan?? die allemaal net zo'n massamoorden hebben uitgevoerd als Adolf Hitler??

Hitler is en blijft een van de personen die de meeste invloed heeft gehad op de 20e eeuw...

6. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Gaat niet om de naam, maar zoals jij al aangaf om de provocatie. Je bedenkt zo'n naam met enkel die reden in je hoofd.

Wat mij aangaat oprotten, want wat kan je nou van zo iemand verwachten? Mijn idee is, een boel SPAM

7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    This is Edge's House...

8. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het met Cole Trickle eens. Het gaat deze persoon om de provocatie. Ik neem aan dat een mod nog wel even een mail richting zo'n persoon stuurt om hem/haar te vragen de naam te wijzigen.

Het blijft natuurlijk moeilijk om een duidelijke grens te trekken in wat wel en niet kan. Een keuze hierin zal altijd discussie oproepen.

Een lastige taak voor de mod's.

9. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ten eerste had ik het over het verschil tussen Sadam Hoessein en Bush..maargoed, wat jij zegt is dus typisch een westerse opmerking. Voor sommigen arabisch sprekende mensen is juist Bush een provocerende naam. Daarom ben ik ook van mening dat je geen naam als nickname mag hebben. Dan bestaan er ook geen misverstanden over het wel of niet provoceren.
    Hitler vind ik sowieso niet kunnen, maar ook Hoessein en Bush vind ik al op het randje. Het gaat dus idd niet om de naam opzich, maar om de gedachte daarachter. Op die manier is er dus ook eigenlijk geen verschil tussen of je je nou Hitler noemt of Bush..

10. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik ben het met je eens. Het is niet ondenkbaar dat mensen tientallen threads zullen opstellen om een discussie over het/niet gebruiken van een dewrgelijke nickname te voeren. Echt bestaande namen zullen niet bijdragen aan de gezelligheid van het forum

11. Daanos

Daanos Achievementhoer

Leuk Bevonden:
    0
    This is not a democracy, and you don’t have a right to free speech!

12. Herman

Herman The guardian ©

Leuk Bevonden:
    0
    Zal ik mijn naam dan ook maar veranderen? ;)

Oh nee... dat kan niet eens |:- :D

Laatst bewerkt: 7 nov 2003
  13. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27

Hehehehe LOL _O_

I think you got my point }:]

14. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Ik begrijp best dat een naam als Adolf Hitler niet kan, maar ligt de grens dan. Avatars met de vlag van het Communsime mogen weer wel, mag ik dan een hakenkruis als avatar? :{

/bij wijze van spreken dan

15. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Sjonge jonge je kunt toch zelf wel raden wat wel en niet mag.

Maar om nog ff een voorbeeld te geven ik vind deze ook op het randje hoor.

16. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Nee, want ik zou raden dat een Communistische vlag ook niet zo mogen, maar dat word wel geaccepteerd. Terwijl er veel meer doden zijn gevallen onder het Communsime dan onder het facisme onder Hitler.

17. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Nou daar geloof ik weinig hoor kun je dat onderbouwen met cijfers?

18. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Zal zo opzoeken, ik wist niet dat het zo onbekend was dat Stalin de grootste massa moordernaar was, en dan nog de doden op het platteland door de hongersnood omdat Rusland zo nodig geld wou voor wapens (ontzettend werd ge-exporteerd naar het buitenland om zoveel mogelijk geld te verdienen, en er moest ontzettend veel naar de steden).

Nog geen exacte getallen, wel dit "How many millons died under Stalin is greatly disputed.".

Hele bekende quote van Stalin "One death is a tragedy, a million is a statistic."

*gaat verder met zoeken

19. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Toch is er verschil vind ik tussen een verkeerd uitgevoerd idee en het zeer doelbewust ombrengen (vermoorden) van vele mensen simpelweg omdat je vind dat ze minder zijn als je eigen ras.

20. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    "Today, Stalinism is a symbol of totalitarian rule and limitless personal power. His birth home in Gori forms part of the Stalin Museum, a bizarre and somewhat eerie Soviet monument to one of history's most bloodthirsty tyrants."

Hij vermoorde miljoenen (ik geloof zo'n 2 miljoen) van z'n eigen volk omdat hij ze wantrouwde, liet nog eens miljoenen een hongersdood sterven omdat hij graag wapens wilde hebben.

Als dat al niet genoeg reden is dan snap ik echt niet hoe mensen kunnen zeuren over Bush, Saddam en Al Qaeda.

/vroeg net aan me vader wie de grootste massa moordernaar ooit was, hij antwoorde direct Stalin. Er zijn zelfs nog ong. vier andere leiders die nog meer hebben vermoord als Hitler.

Deel Deze Pagina