Je moet inderdaad een vaarbewijs halen als je boot HARDER KAN dan 20 km/u.
Van dat gedoe over lengte weet ik het niet zeker, maar Freerider heeft vast gelijk.
In de zomer varen wij heel vaak in een Fletcher Arrowflash 15 GTO met een 4takt 80Pk Yamaha buitenboord motor.
Er gaat 25 liter in de tank, ben je ongeveer 30 euro aan kwijt, en als je dan de hele dag volle toeren vaart dan is hij na 6 uur varen op.
Als je rustig aan vaart en dus niet de hele dag top speed (bij het Wakeboarden bijv.) gaat hij de hele dag mee en dan hebben we meestal nog meer dan genoeg benzine om naar het tankstation te varen.
Als ik jou was zou ik van het geld dat je hebt een (tweedehands) waterscootertje kopen (SeaDoo of Yamaha), geen Jet Ski's want die zijn hier verboden, of althans dat beweerd een vriend van mij altijd. Dat is echt zoveel leuker als een boot, en je hoeft GEEN extra motor erbij te kopen zodat je hard kunt gaan.
Het enige nadeel is dat je hem iedere keer uit het water moet halen als je klaar bent omdat waterscooters jet drive hebben en dus verstopt raken als je ze te lang in het nederlandse water laat staan, en natuurlijk dat je er maar met zn tweeen op kan.
Ltr,
Laatst bewerkt: 14 aug 2004