Vaarbewijs

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door janizzz, 24 jul 2004.

1. janizzz

janizzz wazig persoon

Leuk Bevonden:
    0
    ey,
    ik wou misschien een bootje kopen, maar vraag me eigenlijk af vanaf hoeveel PK je een vaar bewijs nodig hebt, of ligt dat aan iets anders dan PK? en vanaf welke leeftijd je er een mag halen en hoe duur zoiets is.

2. ThaLikz

ThaLikz -

Leuk Bevonden:
    0
    Je geld raakt op nadat je een spel koopt en je wil een bootje kopen.... :{ Veel succes :+

Ik weet nie wat voor 'bootje' je in gedachten had, maar die dingen zijn behoorlijk aan de prijzige kant. Ik zou niet weten hoeveel zoiets kost, maar als je nu alvast begint te sparen kom je al heel ver (over een jaar of 10 :+ )

3. janizzz

janizzz wazig persoon

Leuk Bevonden:
    0
    jong, ik zeg niet dat mijn geld op raakt, maar dat mijn geld opraakt dat ik in games wil steken.
    en heb al een bootje gevonden voor een redelijk prijsje, maar voordat ik iets ga kopen eerst andere dingen regelen.

Laatst bewerkt: 24 jul 2004
  4. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    ik geloof boven de 9.9 pk moet je een vaarbewijs hebben en als ie langer is dan 10 nmeter...die 10 meter moet je ff navragen..dat weet ik niet zeker, maar t was zoiets.

Je kunt trouwens ook je vaarbewijs kopen als je echt te veel geld hebt (vanaf je 18e kun je m halen (geloof ik)) maar das niet helemaal legaal. Maar dat het kan is wel appart.

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Een vaarbewijs heb je of altijd nodig, of je hebt bij een bepaald aantal pk nodig, en bij hoog aantal pk een snelheidsbewijs. Weet het niet meer zeker, maar we hadden het er laatst met werk over.
    Let er wel op dat er veel geld in gaat zitten. Je boot kan je dan voor een leuk prijsje kopen, maar het benzine gaat ook hard. Weet nog wel dat ik een jaartje geleden met een vriend ging varen en na een uurtje 20 gulden (of euro) kwijt was met een 15pk motortje. Tevens moet je letten op je legplaats van je boot. Kan je hem gratis in de sloot leggen of moet je hem bij een steiger leggen wat zoveel per jaar kost. En dan moet je rekening houden dan je je boot goed moet onderhouden. Zeker een tweedehands bootje kan nog wel eens wat problemen opleveren. Kijk daarom ook goed naar de motor. Als je de kap erafhaalt kan je een beetje kijken hoe het er uit ziet, zijn de schroeven nieuw, of zitten er krasjes,duikjes op omdat er flink aan gesluiteld is (wat kan leiden tot een slechtere motor, omdat er al veel aan gedaan is).

6. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    tm 4,5 pk geen vaarbewijs

7. Corolla Friend

Corolla Friend Bhuddymahn

Leuk Bevonden:
    1
    Het max. aantal PK, zonder vaarbewijs is 9.9 PK! Tien PK mag dus al niet meer. Mijn vriend heeft ook een bootje, met eigenlijk 9.9 PK, maar is opgevoerd :) Wel stoer!

8. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    9,9... danmaar een vaarbewijs halen he.. dit gaan niet snel

9. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    of een zeilboot kopen

10. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Of een waterfiets :)

11. janizzz

janizzz wazig persoon

Leuk Bevonden:
    0
    bootje met 18 pk buitenboord motor
    3,85 lang en 1,7 m breed

Laatst bewerkt: 24 jul 2004
  12. (T)r@cer

(T)r@cer X-box owner

Leuk Bevonden:
    0
    Zodiac bootje met 6pk gaat toch al 30km per uur. :cool:

13. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Ligt aan de gewicht pk verhouding! als je boot zwaar is heb je ook een sterker moter nodig om vooruit tekomen!

14. Freerider

Freerider - Oldskool NL -

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat niet om het aantal p.k., maar om de snelheid en de lengte van de boot...
    Vaart je boot sneller als 20km/u dan moet je een vaarbewijs hebben.
    Is je boot langer als 12 meter dan moet je ook een vaarbewijs hebben, ookal vaart dat ding langzamer als 20 per uur. *)
    Ik betaal voor mijn boot van 5 meter ongeveer 74 Euro per jaar aan havengeld, dan mag ik dus een jaar lang (bijna) overal mijn boot neerleggen in Amsterdam.

Laatst bewerkt: 30 jul 2004
  15. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Pff, khad me er heel erg in verdiept vorig jaar omdat mn pa een zodiac wou kopen. Wat overigens niet meer is door gegaan helaas maar goed... Maarre het klopt wel zon beetje wat hier staat. Let wel op dat er nog kosten bijkomen, zoals benzine idd, een lig plaats, een trailer (als je hem mee wilt nemen tenminste) en onderhoud. Of zie ik dat verkeerd? Kweet inelkgeval nog wel dat je al heel snel een vaarbewijs nodig hebt en dat ik er te jong voor was hehe (14).

16. PhenomenoM

PhenomenoM Musique Electronique

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet inderdaad een vaarbewijs halen als je boot HARDER KAN dan 20 km/u.
    Van dat gedoe over lengte weet ik het niet zeker, maar Freerider heeft vast gelijk.

In de zomer varen wij heel vaak in een Fletcher Arrowflash 15 GTO met een 4takt 80Pk Yamaha buitenboord motor.

Er gaat 25 liter in de tank, ben je ongeveer 30 euro aan kwijt, en als je dan de hele dag volle toeren vaart dan is hij na 6 uur varen op.

Als je rustig aan vaart en dus niet de hele dag top speed (bij het Wakeboarden bijv.) gaat hij de hele dag mee en dan hebben we meestal nog meer dan genoeg benzine om naar het tankstation te varen.

Als ik jou was zou ik van het geld dat je hebt een (tweedehands) waterscootertje kopen (SeaDoo of Yamaha), geen Jet Ski's want die zijn hier verboden, of althans dat beweerd een vriend van mij altijd. Dat is echt zoveel leuker als een boot, en je hoeft GEEN extra motor erbij te kopen zodat je hard kunt gaan.

Het enige nadeel is dat je hem iedere keer uit het water moet halen als je klaar bent omdat waterscooters jet drive hebben en dus verstopt raken als je ze te lang in het nederlandse water laat staan, en natuurlijk dat je er maar met zn tweeen op kan.

Ltr,

Laatst bewerkt: 14 aug 2004

Deel Deze Pagina