Hey xbwérs, Ik ga deze zomer met mijn vriendin een rondreis maken in indonesie. Na 3 spuiten moeten we ook nog malariapillen slikken. Ik hoor echter de laatste tijd de meest vreemde veerhalen over die pillen . Wie heeft ze ook wel eens geslikt? We gaan trouwens met OAD reizen ik weet niet of een van jullie een soortgelijke reis al een gemaakt heeft? Zoja hoe is die bevallen? Alvast bedankt _0/
Heb geen extra pillen moeten nemen, enkel spuiten op voorhand, toen ik naar Indonesie of ander Aziatisch land ging. Kan je best eens bij je arts navragen lijkt me, maar kwaad zal het toch niet kunnen, wel?
Ik ben twee keer in indoniesie geweest, het is een erg mooi land maar die malaria pillen slikken was een ramp. Malariapillen die je niet moet slikken zijn het merk Lariam pillen, ze veroorzaken nachtmerries en hallucinaties. Je moet de pillen ook nog een paar weken als je weer terug punt in nederland blijven slikken. Het is dus erg veel gedoe met die pillen daarom kan je beter die pillen niet slikken en gewoon goede voorzorgsmaatregelen nemen. (en nog een tip: ga niet s'nachts in een gammel bootje de zee op, heeft me bijna mijn leven gekost omdat we op een koraalrif vast kwamen te zitten met metershoge golven.)
Je mag ook niet iets van drugs gebruiken. althans een keer bij GTST gezien jup, je weet maar nooit *)
De muggen zijn gevaarlijk hoor, niet die vliegen. Maar met een vliegenmepper zou je ongetwijfelt ook muggen kunnen doodslaan.
Ik ben afgelopen jaar naar Kenya geweest.. Wat kun je toch lekker schijten van die pillen . Maja wil je liever doodziek worden dan beetje diarree?
Ik ben naar Indonesië geweest zonder enkele voorbereiding. Ik heb geen pillen of spuiten gehad. Nergens last van gehad, wel moet je vermijden kraanwater te drinken of eten te halen bij de mindere gelegenheden. Als je gewoon bij de betere restaurants eet is er niks aan de hand. Of ik had gewoon mazzel natuurlijk. kan ook
Ohh Alvast bedankt voor alle reacties. Ik was trouwens vergeten te melden dat we naar Sumatra gingen. Door komen die muggen namelijk vooral voor. @Unrealist: dat had ik dus ook gehoord. Had je dat alleen bij dat merk pillen en die andere niet?