1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

vals spelen ja of nee?

Discussie in 'Algemeen' gestart door tfo, 8 jan 2003.

1. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Topicstarter : Wat versta jij onder vals spelen?

Mensen leggen zelf 60 a 70 euro neer voor een spel (nouja, de goede mensen dan). Je kiest er dan zelf voor om die aanschaf het waard te maken door het spel eerlijk (zonder cheats bv) te spelen, of er cheats bij te gaan gebruiken maar wat de levensduur waarschijnlijk niet heel veel goeds zal doen.

Je hebt dus zelf de keuze, en mensen uitschelden omdat ze cheaten tijdens een single-player game is dan ook niet echt nodig

2. Renzo

Renzo GrandMegamanerator

Leuk Bevonden:
    0
    Vals spelen is natuurlijk lame, behalve als je de game al uitgespeeld heb en je hoopt nog wat extra fun te hebben met cheats ofzo.
    Maar bij Multi is het altijd lame (kijkt naar CS :'-().

En dat van morrowind vind ik onzin, dat is de bedoeling van de game dus dat is wel ok.

3. Honesty

Honesty Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind LevelUps kopen ook niet echt cheatend in Morrowind(niet minder dan je mana opmaken voor je gaat rusten om je magiclevels te uppen) Ik vind zelfs je laten bijten door mudcrabs om je block level te uppen niet storend.(dus niet douchen maar even een kop koffie zetten:)
    Wat ik zelf nooit zal doen is je controller vastzetten en in een ondiep ongevaarlijk meertje je personage rondjes laten zwemmen. Dat vind wel cheaten.

4. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Re:Cheaten

Je moet zelf weten of je cheat of nie,zolang je maar de rest er niet mee lastig valt(denk multiplayer) en zoals die ene gast zei mee halo liegen da hoort niet bij cheate maar is evengoed toch zielig.Ik had ook is een x een game en zat muurvast saver game komk daar terug wask altijd gelijk dood,pakte ik en cheat?NEE ik begon weer overnieuw,was dat leuk mjah best wel khad weer nieuwe dingens ontdekt maar weet niet meer met welk spel,ik heb 1 x cheats gebruikt bij Tony Hawk Pro Skater 2,3,4 maar khad ze wel unlockt door gewoon te spelen,diegene die et spel hebben weten wl wat ik bedoel :)

5. king of XBOX

king of XBOX active user agian

Leuk Bevonden:
    1
    ik vind cheaten zo kut het verpest het hele spel en je bewijst gewoon dat je laf bent en het niet op eigen kracht kunt. Een vriend van mij doet alleen maar cheaten en dan is het geneens leuk meer om daar te computeren.

wat morrowind betreft: ik vind dat je die skills best mag kopen. als wood elf zijn je magic skills superlaag en dan kan dat best handig zijn als je af en toe toch magic nodig hebt.
    Ook je alchemy skill is erg laag maar dat kun je het handigst gewoon alles wat je tegenkomt opvreten.

dus cheaten sucks maar skills kopen mag.

6. nnex

nnex just NNEXĂ­ng it,baby

Leuk Bevonden:
    0
    wat een bullshit topic

best wel zielig dit hoor.
    iedereen die hier loopt te roepen een "echte gamer" te zijn omdat hij/zij niet cheat.
    lekker boeiend of je wel of niet cheat,man!
    dat moet iedereen toch lekker zelf weten?????
    ik speel een spel ook altiojd op eigen krqcht uit, maar cheaten is af en toe best leuk als je gewoon ff wilt fungamen.
    en dan vooral gaan roepen dat skills kopen cheaten is terwijl het een bestaande feature is in het spel...bijzonder triest hoor.
    mensen die hier roepen dat zij dus ECHTE gamers zijn..dat zijn de LAMERS!
    ook al speel je maar 1 spel, maar speel je het gewoon vaak dan kun je jezelf ook een gamer noemen..je speelt toch games?

sicke punks hier hoor.

(ja,ja..kom maar weer met dat commentaar, Lamers!!!!!!)

---NNEX---

7. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: wat een bullshit topic

Ik ben het helemaal met je eens dat iedereen dat lekker voor zichzelf uit moet maken, maar je bent wel erg bot in je post. Je maakt iedereen die zichzelf een "(echte) gamer" vindt uit voor Lamer. Is erg triest als je het mij vraagt, omdat iedereen die een spelletje speelt toch wel zelf een oordeel mag hebben wanneer iemand een echte gamer is.

Jammer dat je niet inziet dat de mensen die een spel zonder cheats spelen zichzelf meer een echte gamer vinden, omdat ze juist het spel spelen zoals het gespeeld dient te worden. Er is namelijk wel een degelijk verschil tussen gamers die Halo uit hebben gespeeld zonder cheats en mensen met cheats zodat je altijd genoeg ammo hebt en niet dood kan gaan. (Om maar een fictief voorbeeld te noemen).

Ik snap dus niet hoe iemand dan "lame" kan zijn als hij van mening is dat het een betere prestatie is (en de speler dus ook een betere gamer) om een spel zonder cheats (uit) te spelen dan met. Overigens is met cheaten helemaal niks mis : je kan er namelijk de volledige mogelijkheden uit een spel mee zien die je anders niet te zien zult krijgen om wat voor reden dan ook. Cheaten in multiplayer is echter simpel weg "Not Done", want het verpest namelijk het allerleukste aspect van multiplayer: de competitie.

Laatst bewerkt: 9 jan 2003
  8. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ben het hier mee eens..
    Single player cheaten.. prima.. moet je helemaal zelf weten.. Als je dan een spel van 60 euro in een uur uitspeelt in plaats van 2 weken is dan lekker je eigen keuze.
    Ik zelf kies ervoor om geen cheats te gebruiken. Tenminste geen cheats die ik als spel verpestend beschouw. Big head cheats of iets dergelijks is wel eens leuk om te proberen.
    Multiplayer cheaten vind ik niet kunnen.. In een deathmatch b.v. een invunrable cheat gebruiken vind ik een beetje zielig.. Maar ja er zullen best wel lui zijn die dat soort dingen doen..

9. patsem

patsem zie hierboven

Leuk Bevonden:
    2
    Man. Lekker belangrijk of iemand je een "echte gamer vind".
    Ik ben 28 jaar. Speel al games vanaf de eerste console. Als
    dan iemand zegt dat ik geen echte gamer ben. So what?.
    Echte gamer me reet. Get a life zou ik zeggen. Als je maar lol hebt !.

En inderdaad. Cheaten met multiplayer is not done. Daar benadeel je de ander mee en dat is zielig. Vaak verpest je
    ook het spel van iemand anders. Maar als iemand wil cheaten in singleplayer moet ie dat helemaal zelf weten. Alleen niet lopen bluffen dan dat je hem zelf uitgespeelt hebt.

En over die skills kopen in Morrowind: ik snap niet dat mensen daar over vallen. Volgens mij is dat toch de bedoeling van het spel of nie?. Kijk dat je gaat zeggen dat het trucje "van mij" enigzins zielig is kan ik nog een beetje begrijpen. Ik doe hetzelf namelijk ook niet zo, maar het was alleen een manier om het spel een beetje makkelijker te maken. Zeg maar een lagere instapddrempel te creeren.

10. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Ik vind dat je zelf moet weten waneer je cheats gebruikt.. Alleen zelf vind ik 't wel 't spel verpesten..

Heb alleen laatst voo deathrow cheat gebruikt, omdat 't te lang duurde om alles te unlocke.. je krijgt maximaal 800 unlock credits voor een match die je hebt gewonnen.. en om alles te unlocken heb je zo rond de 100000 unlock credits nodig.. word dus echt heel saai om elke keer 't zelfde westrijdje te spele, hier vond ik cheats wel een keer ten goede kome.

11. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ik cheat nooit, als ik langere tijd vastit kan ik weleens een FAQ raadplegen en dan alleen voor het stukje waar ik vastzit.

12. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Re:cheaten

cheaten moet je zelf wete zolang je et maar single player houd,de enigste die je er mee hebt ben jezelf fun cheats(big head mode) en unlock cheats(tony hawk)
    en cheaten is niet alleen codes invoeren,
    cheaten=bugs/hacks/codes gebruike in je voordeel om et spel makkelijker//moeilijker te maken,op diablo1 is et wel erug,ik speel er al lang legit ze kopieren daar char's (3 sec's in hun game zijn is genoeg)ze dupen(van 1 item er 2 maken)god mode hacks,en wat doen ze er dan mee PK"EN(player killen)maar ze zulle vast geen trainer's te download zetten op xbox live,maar dit word ook een grote discussie,
    1ze hebben ervoor betaalt dus mogen spelen
    2andere hebben ook betaalt en cheaters vergallen hun plezier
    zo kan je nog ver door gaan idd wel handig van die friend list,maar tsja ik kan niet op xbox live ouders geen creditcard.... dusse.... :{

13. Cyrillus

Cyrillus Smoezta Anaznuzta

Leuk Bevonden:
    0
    Ik deed het vak bij Games en als ik dat gedaan had heb ik gelijk geen zin meer in om die game nog 1 keer te spelen dus voor mij Nee ik doe het nu liever zelf...

14. Brutus

Brutus Xbw user

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind cheaten ook maar nix. vind het ook een beetje zonde van het geld dat je voor het spel betaald hebt ans je het in 1 of 2 uurtjes uitgespeeld hebt.
    Wel vind ik dat het als noodoplossing kan dienen als je na 100x of vaker proberen nog niet verderkomt. Dan vind ik cheaten eeen goede oplossing.

Deel Deze Pagina