Valse bankbiljetten in omloop! Heb er nu zelf ook één!!!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sam Fisher Jr, 29 mrt 2004.

1. Ik was vanmiddag bij een winkel en betaalde met €50, -. Tot mijn grote verbazing zegt die vrouw dat het briefje vals is! Ik kon het niet geloven want het ziet er helemaal precies uit als een echte!

Ik heb hem bij een andere winkel uitgegeven:p dus dat was geen probleem (en geeft ook aan hoe echt het lijkt).

DUS KIJK UIT!

Ik raad je aan om al je geld te checken met een UV lampje.

2. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is de laatste tijd vrij vaak in het nieuws idd. Die k*teuro brengt ons alleen maar ongeluk. Het is veel interessanter om ze te vervalsen aangezien er veel gebruikers zijn en alles wordt dubbel zo duur. Mja, genoeg gezeken. Hielden ze je niet staande ofzo in die winkel?? Volgens mij kun je nog best gezeik krijgen als je valse biljetten in bezit hebt...:{

Laatst bewerkt: 29 mrt 2004
  3. T4rg3t

T4rg3t -IDR-

Leuk Bevonden:
    1
    Ik betaal niet meer met papier (tenzij het niet anders kan...)
    Maar zijn er nog zichtbare verschilletjes tussen echt en nep? Of verschilt dat veel per vervalsing?

4. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat is onzin, De Euro is veel beter beveiligt dan de Gulden.
    Vervalsers zullen gewoon veel geld op hun bank hebben staan om Euros te vervalsen, en dat geld hebben ze verdient met Guldens :) :+

5. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    Dat werkt niet meer :)

De vervalsers kunnen het nu zo goed, dat dat niet zal helpen, daarom zou de eu een nieuwe methode vrijgeven, om valse biljetten te herkennen :)

Geen onzin :)
    De vervalsing van geld (euro) komt nu veel meer voor dan de vervalsing van de gulden ;)

En JA ik heb het gevolgd ;)

6. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hehe, wat jij zegt is onzin hoor |:-
    Hoeveel mensen gebruikten de Gulden? hooguit 16 miljoen! Hoeveel mensen gebruiken er momenteel de Euro? Ik weet niet exact hoevel mensen er in de EU wonen, maar iig meer dan 100 miljoen dus is de groep vervalsers ook veel groter (omdat het interessanter is voor hun) wat de kans op een vals biljet weer groter maakt :)

7. SplinterX

SplinterX ^Chief^

Leuk Bevonden:
    1
    Wou ik net zeggen, inderdaad het aantal mensen dat de euromunt wilt is veel groter geworden en het aantal mensen dat de euro bezit is veel groter, gewoprden, daarom is het interressanter om hem te vervalsen!En hij wordt jij nu veel vervalst omdat dit een heel nieuw iets is wat dus ook makkelijk te vervormen is in het begin!

8. Heavenraiser

Heavenraiser The raiser of heaven

Leuk Bevonden:
    25
    Omdat er zoveel gebruikers zijn is de kans dus kleiner dat je er een krijgt...

Waarom zouden er nu meer slechte mensen zijn dan in de tijd van de gulden???
    en waarom zouden ze nu meer geld vervalsen dan daarvoor???

9. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat is dus ook onzin:+

Toen de Euro er nog niet was, werden:

Guldens,Marken,lira`s etc etc ook vervalst... alleen hadden wij er geen last van (nja vakanties misschien) Maar er werd wel vervalst..

10. guAsTo

guAsTo Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    ja maar dat je een vervalst bankbiljet krijgt is dus ook kleiner geworden want er gebruiken nu meer mensen de euro:{

11. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, dan geloof het niet.... Maar er zijn dus duidelijk meer vervalsers bijgekomen sinds de invoering van de Euro. Ik hoop dat dit stukje mijn standpunt nu ook kan bevestigen en dat van jullie ontkrachten :9
    Kortom, er zijn relatief meer vervalsers dan munteenheid gebruikers bijgekomen....

12. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net als vroeger zit er een watermerk in het biljet.
    Ook heb je de streep in het midden van het biljet dat zichtbaar wordt tegen het licht.
    Tevens is er nog het hologramlogo op de hoek van het biljet.
    Het papier moet van een bepaalde kwaliteit zijn dus je voelt het ook.
    En dan nog de tekens voor blinden die voelbaar zijn(DUH) anders hebben ze er niet veel aan.
    Dat zijn de indicaties het meest zichtbaar om op te letten.

Het willens en wetens uitgeven van een vals biljet is strafbaar dus daar kun je voor opgepakt worden.

Maar ik heb er wel begrip voor want bij inbeslagname of retour geven bank ben je gewoon je centen kwijt.
    En 50 euro iss wel effe 110 piek.

Veel kopieen zijn erg slecht en makkelijk te filteren met de indicaties die ik aangegeven heb.
    Vaak is het papier rafelig of zelfs ongelijk bedrukt voor en achterzijde.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

13. Pre-Doxium

Pre-Doxium Zalazar LM

Leuk Bevonden:
    1
    daar heb ik 1 oplossing voor... PIN alles en heb nooit groter bij je dan briefjes van €10

14. T4rg3t

T4rg3t -IDR-

Leuk Bevonden:
    1
    Straks neemt men geen geld meer aan uit angst voor vals geld...
    En als ze dan een vals biljet hebben geeft iedereen het net zo goed door :D.
    Maar een ander heeel irritant ding aan de euro is (vind ik) dat je toch blijft omrekenen.

15. Heavenraiser

Heavenraiser The raiser of heaven

Leuk Bevonden:
    25
    ik reken nooit om...

verder denk ik dat je gewoon beter op je geld moet letten en de checks doen die shd opgesomt heeft,
    ff wennen maar dan wordt het vanzelf automatisme

16. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Daarom pin ik ook bijna altijd :)

17. T4rg3t

T4rg3t -IDR-

Leuk Bevonden:
    1
    misschien... ooit ;)
    maar ik hoor van heel veel mensen dat ze omrekenen.

18. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    ik 13 jaar had 2 briefjes van 50 voor me verjaardag enzo gekregen( nog meer geld hoor)en ik kocht er iets van bij de intertoys die mevrouw kijkt me zoo verdacht aan en ik WAT? wat is er?
    en zei kijkt zo of het echt is en ik zo vet verbaast kijken en toen liep ik weg en echt versteld

19. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    en je liet je briefjes achter? :confused:
    hoe gaat het verhaal nou verder?

20. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    haha bij intertoys is altijd alles verd8 in ieder geval bij mij wel..

Deel Deze Pagina