Van VMBO t naar makelaar/havo?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door being-xboxed, 11 feb 2008.

1. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Het Seizoen is weer bijna afgelopen, schooljaren dus ook.
    Heb dit jaar een MBO 2 opleiding vrede en veiligheid gedaan maar het niveau viel toch wel heel erg tegen.

Nu wil ik toch weer veranderen, ben onderhand 18 dus word onderhand eens tijd om nu wel een goede studie te kiezen. Helaas vallen alle MBO opleidingen nogal tegen. Heb al veel afgezocht ( immers al de tweede keer dat ik stop met een opleiding) maar kan echt helemaal niks vinden. Alleen Makelaar lijkt me geweldig, maar dat is weer een HBO opleiding. Opzich zou ik wel HAVO willen doen, maar 2 jaar met mannetjes van 15/16 jaar trek ik echt niet.

Zijn er alternatieven? Avond scholen hoorde ik iets over maar kan ik niet veel over vinden. Heb als vooropleiding VMBO-t gehad en krijg binnen kort dus een MBO 2 Diploma. BVD.

2. Don Johan

Don Johan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat je bij Fontys toelatingstesten kan maken als je in het 4de van Havo zit of in het derde van MBO niveau 4. Misschien mag jij deze ook maken. Daarmee toon je aan dat je aan de gestelde eisen voldoet als je aan een opleiding begint. Let wel; de stap van mbo niveau 2 naar HBO is wel erg groot. Denk hier goed over na.

EDIT:
    Ik weet dat ROC Eindhoven MBO opleidingen aanbiedt van één jaar waarmee je door kan stromen naar het HBO. Misschien is dit ook bij andere ROC instellingen het geval. In ieder geval is het geen ramp om in Eindhoven op kamers te gaan. Eindhoven is wel een van de leukere studentensteden in nederland (H).

Laatst bewerkt: 11 feb 2008
  3. Towel

Towel Guest

Is er geen MBO variant van makelaar? Dan zou je daar 3 jaar kennis opkunnen doen waar je echt heel veel aan hebt en dan naar het HBO gaan. Voor veel HBO's heb je wel wat aan MBO kennis. Dus informeer naar zo'n soort mogelijkheden. En anders zou je iets van havo in 1 jaar kunnen halen. Dat is dacht k een mogelijkheid om te doen (2 in 1 jaar).

4. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Opleiding bank en verzekeren. En daar vandaan kun je dan door naar een HBo opleiding makelaar. Alleen let wel dat je er met en 4 jarige opleiding nog nie bent. Dan moet je alsnog je nvm halen.

5. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien domme vraag, maar moet je niet een MBO niveau 4 diploma hebben om in aanmerking te komen voor het HBO? in ieder geval dat is mij altijd verteld.

6. Don Johan

Don Johan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Nitram

Klopt, of dus;

7. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Bedankt jongens... Ik heb voor een versnelde havo opleiding gezocht, een VAVO opleiding, maar dan moet ik eerst HEXBO doen, ook 1 jaar. Dus ben alsnog 2 jaar onder de pannen. Maargoed dat is beter dan datik zolang met van die pubers zit opgescheept...

Bedankt voor jullie adviezen.

8. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Beter is om een MBO niveau 4 opleiding af te maken ipv HAVO -> HBO aangezien het MBO beter aansluit op het werken op een HBO opleiding.

Op het MBO leer je al in groepsverband samen te werken wat ongeveer 50% van alle werkzaamheden op het HBO zal zijn.

Als jij Vastgoed en Makelaardij wilt gaan studeren zou ik een Economische MBO studie kiezen (algemene economie??) die afmaken en dan V&M op het HBO doen. Dit omdat je vakken zoals marketing, algemene economie, bedrijfseconomie en rechten allemaal krijgt bij een makelaars opleiding.

je kan versneld Havo gaan doen maar jij hebt VMBO gedaan dus dan is de opstap naar het HBO een stuk groter als daar maar een jaartje HAVO tussen zit.

De meeste MBO studies op niveau 4 kan je versneld (3jaar) doen dus een economische studie ook wel.

9. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Ben je 21 kom je in aanmerking voor een toelatings toets voor HBO.

10. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    being-xboxed,

kan je niet een Havo opleiding op een ROC o.i.d. doen? Daar tref je denk ik meer mensen van je leeftijd. De Havo afmaken/doen op een middelbare school is ook niet verkeerd, er zijn altijd wel wat meer mensen in dezelfde situatie of die van VMBO komen die dan 1 tot zelf 4 jaar ouder zijn dat het gemiddelde (15/16). Ik zie het in mijn klas (havo 4) ook.
    En soms kunnen mensen van 15 ook op jouw niveau zitten hoor. Kijk naar mijn vriendin, zij is 19, ik ben 15, we vinden het perfect met elkaar en niet omdat zij zo jong is hoor. ;)

11. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Op het Rijnijssel is het mogelijk speciale volwassene MBO, HAVO & VWO opleidingen te volgen.

Linkje:

http://www.rijnijssel.nl/opleidingen02.asp?DID=11

Alstu! hoop dat je er iets mee kunt!

Deel Deze Pagina