Vanaf welke leeftijd?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door drides, 17 jul 2006.

1. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Zowieso teveel om een 360 aan een 9-jarige te geven, denkt hij straks dat hij alles maar aangereikt krijgt. Ik moet er hard voor werken.

2. ferryxboxer

ferryxboxer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik was ook 10 toen ik met de xbox 1 ging playe.. ik ken het zoo
    ik ging op xbox _ xlink kai met rainbow six 3 black arrow ,, ik was in de beste clan van ned.. ik was best g0ed zijde de gaste die 20 ofzo ware..
    was aleen klote met z0 kinderstem :p

3. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    En destijds direct tijd vrij gemaakt om de lessen Nederlands te schrappen :thumbs:

4. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Ja, ik heb een enorme sociale achterstand, ik heb geen vrienden, en zit alleen te xboxen \o/

Wrijf die stront toch eens uit je ogen man.

5. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat bedoel ik dus apenkool.. Niet bijster sociaal weer.
    Bedankt voor het mooie voorbeeld.

6. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Dat ik iets beheers wil nog niet zeggen dat ik ervoor kies het altijd te gebruiken.

http://halo2.filefront.com/file/Halo_CE;25771

Description:
    Halo Custom Edition is a multiplayer only, standalone version of Halo PC.

Aha :emo:

Laatst bewerkt: 18 jul 2006
  7. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het moge duidelijk zijn dat Rainbow six 3 black arrow nog niet zo heel oud is. Ik kon al spellen toen ik twaalf was, maar dat kwam vast omdat ik niet de hele dag achter een Xbox zat. Het was maar goed dat ze alleen je stem hoorden.

8. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Die leeftijden op die games werken totaal niet. Niemand, maar dan ook niemand houd zich eraan. En ook al zou dat wel gebeuren. Dan kan een kind van 12 Prey of GTA niet spelen, maar als hij vervolgens de TV aan zet, dan kan hij wel gewoon Hannibal of Saw zien. Het werkt gewoon niet.
    Het is niet effectief. Het enige waar het wel effectief in is, is de cover van een game verkloten. ;)

Dan moet je kids ook geen boeken laten lezen of tv laten kijken. Dan krijgen ze namelijk ook een sociale achterstand. :{

Maargoed, om even op de vraag van de threadstarter terug te komen. Ik weet nou niet of je iemand van 9 meteen een Xbox 360 moet geven. Ik denk dat je beter lager kan beginnen. Zoals bijvoorbeeld een Gamecube, GBA, DS etc.
    Dat is ook nog betaalbaar voor hemzelf. GBA games zijn bijvoorbeeld voor rond de 10 a 20 euro al verkrijgbaar tegenover de 60 a 65 euro voor 360 games.

9. NaZ

NaZ X&Y

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat je meteen Japanse toestanden krijgt.
    Maar, zoals Cyrax77 het al zegt, er moeten wel duidelijke regels zijn want 9-jarige koters zijn makkelijk te beinvloeden.
    9 jaar zou ik niet te vroeg noemen.. maar de regels die je dan opstelt moeten wel zodanig zijn dat hij er wel kan "genieten":+
    ( net zoals velen dat hebben gedaan met Halo: CE):)

10. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Right :{

Tv zou wel in het zelfde straatje vallen ja, een boek leren ze nog wat van.
    Spelletjes zijn verslavender, en sommige kids zijn of worden daar heel vatbaar voor.

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Het is aan de ouders om te zorgen dat het geen verslaving word. Stel duidelijke regels en voer deze ook uit.

Van games leer je wel degelijk wat. Wat denk je bijvoorbeeld van de ontwikkeling van de Engelse taal? De reden dat ik al op jonge leeftijd goed Engels sprak kwam grotendeels door games en door films. Games zoals Brain Training traint / stimuleert je hersenen, games zoals Nintendogs leren een soort van verantwoordelijkheidsgevoel, om maar een paar voorbeelden te noemen. Games zijn niet alleen maar geweldadig en slecht.

Maar gaat om het sociale aspect dat volgens jou achterblijft bij het spelen van games, ze lopen dan sociale achterstand op. Is bij boeken toch precies hetzelfde? Of ze nou binnen een game zitten te spelen of binnen een boek zitten te lezen, maakt in mijn ogen in het sociale aspect geen verschil.

12. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Jep, schop die kids naar buiten en laat ze lekker met vriendjes en vriendinnetjes spelen! Gezellig in de speeltuin multiplayeren op de Nintendo DS of PSP :+.

13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Dan kunnen ze toch gamen en zijn ze ook nog eens sociaal bezig. :)

14. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Waar zie jij spellen voor aan? Cocaïne?

15. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Je zou eens moeten weten hoe dankbaar ik ben dat ik door games zo'n (voor mijn leeftijd) goede kennis van het Engels heb gekregen. Het is echt een hulp.
    Dat valt allemaal wel mee hoor, het is aan de ouders om te beoordelen of hun kind dat aankan of niet. Bovendien, negen jaar is ook weer niet zo heel jong.

Ik sprak vroeger heel vaak met vrienden af, en dan gingen we toch vaak gamen hoor. Het kan heel sociaal zijn. Bovendien, dit is ook weer iets voor de ouders. Als zij zien dat hun zoon er sociaal onder lijdt dan pakken ze die xbox toch gewoon af voor een tijdje. :confused:

16. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Tegenwoordig leggen ouders overal de verantwoordelijkheid, behalve bij zichzelf. Winkels moeten op de leeftijden letten, speciale software moet op de speelduur letten. Als ze nou is zelf even tijd voor hun kind zouden nemen. Maargoed.

17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Precies, een avondje Pro Evo, Halo of Mariokart met een aantal vrienden lijkt mij toch vrij sociaal. En ook ik heb mijn goede Engels te danken aan games.

18. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gezellig.. gamen op een bruiloft:+ Toch goed gedaan (voor een 7 jarige..:eek: )

19. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
  20. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    Mijn neefje van 10 kan er ook prima mee omgaan!

Deel Deze Pagina