Ik download nu de PS3 versie. Message boards worden overspoelt met bijna alleen positieve reacties.... damn, ik ben nu echt pumped.
Ik heb de PS3 versie net gespeeld en het bevalt wel . Lekker vlotte actie, graphics zijn aardig goed. NIet geweldig maar omdat er zoveel gebeurd maakt dat niet zo heel veel uit. Schieten voelt wat lichtjes , beetje zoals Lost Planet maar de controls zijn wel lekker strak (dus niet zoals Lost Planet) Word er wel eentje om in de gaten te houden
Zelfde reactie hier. Draait super snel. Mooie stijl. Ik weer met deze snelheid even wennen aan de PS3 controls na weer zo lang op de 360 te hebben gespeeld. Volgens mij is de aiming ook zwaarder in te stellen. Bonus: 6 verschillende gesproken talen in de PS3 demo. Meteen maar op Japans gezet om het sfeertje compleet te maken. Zeer mooie demo!
Is het je al gelukt om de baas te verslaan? Ik kom telkens ver, maar dan raakt die laser me een klein beetje en ben ik dood.
Meteen de eerste keer eigenlijk, al duurde die tweede vorm wel lang om te doden. In slomo zie je welke doelen je kunt aanvallen (zelfs het hoofd). Blijf veel bewegen, zodra die laser je de eerste keer raakt is dat je queue om snel naar de andere kant van de arena te sliden/rennen, om daarna weer achter cover weg te duiken.
Nog nooit die hele grote laser zien voorbij komen? Waarom krijg ik dat wel? Ik vind de baas makkelijk, maar alleen door de laser ga ik dood...
"Gewoon" ontwijken met slow time? Ik zag zoveel lasers voorbij vliegen dat ik maar continue in beweging bleef. Op een gegeven moment probeerde die robot me zelfs te verpletteren. Dat werkt natuurlijk niet.
Het is vet. Het is heerlijk om eerst je boost te gebruiken om daarna een summersault kick (oid) te doen. Vervolgens schiet je in slo-mo tegenstanders neer .
Platinum Games is on a mission with its upcoming shooter, Vanquish. In the wake of the disappointing reception offered to the third-party PS3 conversion of its last title, Bayonetta, the developer has switched to the Sony platform as its lead console. "The PS3 is kind of like a sports car that's very high-performance and specific in its usage, whereas the 360 is more like a car that everybody's driving. It doesn't have the same range as a sports car, but it has more versatility," producer Atsushi Inaba told VG247 during E3. "It's about adapting your game to those two sorts of different framework. That's where we're focusing. Fundamentally, the gameplay experience itself is the exact same game." The recent release of playable demos on both PS3 and Xbox 360 allows us to put Inaba-san's claims to the test, but whether the results of this analysis will remain relevant in the context of the full game remains to seen. The content of the demo is said to be exclusive, and it appears to be very similar indeed to the code seen at E3. It's not very often that early code is released into the wild as a full-on playable demo, but Vanquish appears to be one of those exceptions, plus the content we're looking at now may not even be in the full game. Assuming that the engine has been locked down, performance analysis of the two respective demos throws up a pretty big discussion point. The key difference seems to be that the Xbox 360 goes for a conventional capped 30FPS, double-buffer approach (losing v-sync when dropping under the target frame-rate in order to maintain fluidity) whereas the PS3 game employs triple-buffering, effectively ensuring that there is not a single torn frame any time during the gameplay experience. The Xbox 360 version feels a touch more responsive, but whether this is down to the double-buffering or a slightly higher average frame-rate is something we'll need to take a look at in more depth with the final review code when it appears. It's also worth pointing that while the tear-graphs in the video suggest that the tearing is a problem on 360, the neutral colour schemes combined with minimal lateral motion make it far less noticeable than you would imagine. As it is, both demos operate at the same rendering resolution: 1024x720, with 2x multi-sampling anti-aliasing. Aside from minor differences in the shadowing implementation, the rest of the game's many and varied post-processing effects and its object and camera-based motion blur appear to be effectively identical. With Platinum Games handling both versions of Vanquish, it appears that PS3 owners can breathe easy after the Bayonetta debacle: this demo is excellent fun and technically solid on both platforms. Indeed, it may well be the case that the addition of v-sync could give the PS3 version the edge, though further testing on response and performance in like-for-like situations is clearly warranted. It'll also be interesting to see if the presence of screen-tear on 360 has more of an impact in different environments. Vanquish launches on 22nd October, and we'll be looking at it in much more depth in the inevitable Face-Off. video van vergeliking
Schijnt een hele opgave te zijn om een demo online te zetten bij Microsoft, volgens mij hebben ze daar vakantie ofzo. Snap zowieso niet waarom een demo niet tegelijk online kan komen met de US. Naja misschien komt ie morgen...
Ik kan hem gewoon downloaden, gewoon via mijn Xbox. Ik koos Browse, toen V, Vanquish gedrukt en kon toen de demo downloaden.