Vechtspellen cube

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door X Heer, 24 dec 2002.

1. Angelfire

Angelfire 360'ed

Leuk Bevonden:
    0
    De plaatsen van de triggers + de sticks duidt toch duidelijk op ergonische vormen. Als je de Xbox controller vastpakt zit alles op de juiste plek. Je hand past precies in de vorm van de Xbox zeg maar, dus is er wel degelijk over nagedacht. Pluspunt voor de Xbox controller is trouwens de rumble functie die ingebouwd is. Als je dan de rumble van de GC op PS2 voelt is die van de Xbox wel een opgevoerde viberator lijkt het wel.

2. can-o

can-o Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de n64 controller vind ik echter nog steeds de beste: 1e met een analoge stick (die wel wat slijtvaster had mogen zijn), en een meesterlijke z-knop

3. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    voor vechtspellen vind ik die echt nep...

4. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Offtopic
    Ik denk dat Xheer dit op zo heeft gepost om een discussie te veroorzaken en dat ik dus gelukt!! :)
    /Offtopic

Ik vindt de controller van de cube meer geschikt voor zijn eigen 1st party titels (SSBM, Mario, Luigi etc.) voor deze titels is de controller dan ook perfect.

Echter, voor 3th party titels (zoals de meeste vechtgames) vindt ik de controller niet prettig, de digitale pad die bij vechtspellen wordt gebruikt is te klein.
    De triggers met de digitale click is vaak heel nuttig bij nintendo's eigen spellen.
    Bij shooters en racers waarbij je de triggers gebruikt om te schieten/accelereren is de click (vindt ik) irritant.

5. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    dat de controller niet helemaal geschikt is voor vechtspellen, ben ik met je eens, maar ik vind de xbox controller ook niet echt geschikt voor vechtspellen.. ik denk dat de n64 daar toch echt de beste controller voor is.. je kan makkelijk bij zowel de analoge stick als het D-pad (niet tegelijk natuurlijk...) en de buttonlayout aan de rechterkant past erg goed bij beat 'm ups: 3 voor klappen, en 3 voor trappen, logisch gerangschikt op kracht.. of bv 2 voor klappen, 2 voor schoppen, 1 voor throws of andere speciale functies, en 1 voor blokken..

@dende:
    eerst zeg je dat je het voordeel van de dreamcast controller vond, dat er met weinig knoppen toch eenvoudig allerlei functies gebruikt konden worden.. daarna zeg je dat je de gc controller niet zo fijn vind omdat het 'lijkt alsof er maar 1 knop gebruikt mag worden'.. is dit niet een beetje tegenstrijdig? je vond het toch juist goed als met weinig knoppen veel functies berijkt werden?

de andere knoppen zijn ook heel makkelijk te berijken, maar men is er van uitgegaan, dat je het middelste deel van je duim boven de A-knop plaatst, en dan dan met het topje of de zijkanten van je duim makkelijk bij de andere knoppen kan.. ik heb het nu net even uitgeprobeerd en zelfs als je het bewust probeerd werkt het lekker..

over de schouderknoppen is ook goed nagedacht.. neem bv rogue leader.. hoeverder je R indrukt, hoe harder je schip gaat.. klik je de door tot de 2e functie van R, worden bij veel schepen de tweede snelheidsfunctie gebruikt (inklappen vleugels voor meer snelheid of boost).. dit is een logische plek voor zo'n functie natuurlijk..

en de rumble functie is bij de cube controller ook ingebouwd.. ik zie echt geen verschil tussen de xbox rumble en de GC rumble.. ten tweede hecht ik hier nou ook weer niet zoveel waarde aan.. ik ben al blij dat er een rumble functie opzit..

6. Napoleon

Napoleon Advocatengrap

Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen vergeet de allercoolste fighter op de cube:

Super Smash Brothers Melee.

Letterlijk een van de meest briljante spellen die ik de laatste jaren heb gespeeld. Vooral in multiplayer.

Niemand weerstaat de vliegende marshmallow Kirby ;)

7. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Juist niet. De DC heeft niet te veel en niet te weinig. En de knoppen ook nog eens goed verdeeld.

Ik krijg gewoon het idee dat je met een cube maar 1 knop mag gebruiken. Het werkt gewoon verstorend voor mij. Iets wat ik met de DC controller gewoon niet heb.

Enne
    ANALOGE SHOULDER BUTTONS HAD DE DC OOK HOOR!!:mad: (sowwy nobody fucks with old grey DC ^_^ ). Enne werkt daar ook hetzelfde. Hoe verder je de analoge shoulder button indrukt des te meer gas je geeft of hoe harder je je rem indrukt met Sega GT bijvoorbeeld.

8. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    kom ik zo op terug..
    .
    .
    .
    ok, daar ben ik..

deze game word helemaal niet vergeten.. mijn favo game tot nu toe op alle consoles!

dat van die analoge dreamcast shoulder buttons wist ik niet.. maar er zit geen extra klik onder:+ .. ennem, dat idee dat je maar 1 knop zou mogen gebruiken vind ik eigenlijk nogal flauw.. geef toe, het lijkt alleen maar een soort van uitvlucht om de cube controller iets te verwijten.. Mocht het toch waar zijn wat je zegt, dan heeft het volgens mij meer met jou te maken, dan met de controller..

Laatst bewerkt: 12 jan 2003
  9. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Neenee. Ik vind het gewoon geen lekkere optie.

Sorry. Ik ben van de 4 knops Arcade generatie hehehehe. Misvormde NeoGeo Handen met 4 knoppen en 4 kleurtjes (net zo als de DC ^_^ ). En nothing can beat the tiny stick button of the NeoGeo CD en de NeoGeo Pocket.

Nee maar ff serieus. Ik vind het echt niet lekker. Ik heb zoals ik al zei zelf een een tijdje gehad, maar ik vond het geen ideale oplossing. Ik zat gewoon de helft van de tijd de grote knop in te drukken als ik een kleinere moest hebben die erboven zat.

Ik geef toe dat licht aan mij, maar geef mij maar een lekkere grote controller Xbox controller ideaal ^_^ .

Maar het echt gevoel krijg je pas met een O=== stikje. En grote Buttons waar je lekker op mag meppen en rammen ^_^ .

10. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    ach, waar was de tijd dat je één knop had?

11. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    in de jaren 70. Maar goed toen had je dus ook ECHT niet meer nodig hehehehe.

Ik vond trouwens de N64 controller ook heel leuk, maar niet zo goed als de DC.

Deel Deze Pagina