1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Veel games waarvoor je een goede tot zeer goede PC voor nodig hebt....

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door xboxbezitter, 10 aug 2004.

  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    De Geforce 6800 Ultra Extreme, de FX reeks was de 5xxx reeks.

    Rond 2006-2007 worden die graphics met gemak voorbij gestreeft door de Unreal Engine 3 waarvoor het ultieme systeem van nu, het minimale wordt.
     
  2. Seroth

    Seroth w00t!

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    tja, rond 2006/2007 dus. 2 a 3 jaar vind ik een redelijke levensduur voor een videokaart.
     
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Eigenlijk langer dan 2-3 jaar voor de 6800 en de X800 omdat die kaarten het minimaal zijn. Dus reken maar 3-4 (of misschien zelfs 5) jaar.
     
  4. Seroth

    Seroth w00t!

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    yup, maar dat is dus minimaal, en veel gamers zullen dan dus ook al voor vervanging gaan zorgen. Ik in elk geval wel denk ik. Goed, het draait natuurlijk om de gameplay, maar kwa graphics wil ik ook wel wat. Wil minstens het 'gemiddelde' kwa graphics uit een game kunnen halen.
     
  5. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Mij gaat het nu met de PC echt te snel. Nu zijn er net de 256 mb videokaarten uit, binnenkort alweer de 512 en dan over half jaar? ofzo ook nog is de 1024 (dan kan je Doom 3 pas op max.. draaien).

    Om elk jaar 1500 euro uit te gaan geven aan upgrades gaat mij echt te ver. Mijn PC is net 2 jaar oud geworden, maar kan het Doom 3 geweld niet meer aan. UC 2004 en Far Cry gelukkig wel en daar amuseer ik me wel mee.

    @ Socks: Zit niet zo te patsen met je kopietje van Doom 3 :{
     
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het gaat best snel ja, maar dat is altijd al zo geweest :).
    Van de 30 games die er uit komen, vragen er vaak maar 4 héél veel van je systeem. Toevallig zijn deze vaak erg gaaf, waardoor het irritant is als je ze niet goed kan draaien.

    Zelf heb ik er geen last van, ik houd m'n pc altijd up to date. Ik ben een vrij kritische gamer, dus dat komt vaak slecht uit.
     
  7. armageddon

    armageddon Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet nog toen we Doom 2 kochten....toen deed ie het 3fps ofzo.
    En Command en Conquer 1 was helemaal een ramp bij ons :p 386SX
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    ik kan nu net aan doom 3 draaien, in november kopen we een nieuwe videokaart en hij kan weer wat mee, dat voor een ding van 1,5 jaar oud :)
    het gaat tegenwoordig echt alleen om de videokaarten, je kan wel een P4 2,8 GHZ hebben met 1024 MB maar als je zoiets hebt als een FX 5200 of een readon 9200
    kan je nix beginne
     
  9. Bliss123

    Bliss123 Cute 'lil BUNNY!

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, even over Doom gesproken: ik heb hem vanuit Amerika en heb zelf ook maar een matige bak: een goede pentium IV HT, 265mb RAm, maar een shit video kaart: geforce 4mx 128mb.

    Doom 3 heb ik staan op 640 X 480 en medium quality en het ziet er verdomd mooi uit (veel mooier dan Far Cry) en de framerate is nog oke ook.
    Dus deze game zal op veel meer oudere pc's beter draaien dan je denkt.

    (Far Cry liep bij mij voor geen meter)
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Maar dat minimaal zal er dan verdomd goed uitzien. Ik ben benieuwd hoe het er zou uitzien op (very/ultra) high *kwijl*.


    @killaz: Ik heb een 9000 Pro die aan noon-pro speeds draait en ik ben zeer trots op dat kaartje. 9000 Pro _O_.
     
  11. Seroth

    Seroth w00t!

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Minimaal dán zal net iets beter zijn dan Very/Ultra high op dit moment. Altijd nog leuk maar ik wil dan toch een kaartje wat 't gemiddelde aankan (gewoon Normal) of beter nog, gewoon Very/Ultra high :D. Vraag me inderdaad af hoe alles er dan uitziet...Misschien word het tegen die tijd ook wel eens tijd om iets nieuws te verzinnen voor gaming, de techniek is dan zo goed...misschien word het zo langzaam aan eens tijd om een soort VR-systeem te ontwikkelen voor de massa...
     
  12. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    lol @ seroth:
    heb je zon VR (3D) bril op, speel je een fighting game, staat net je neefje van 7 voor je neus :+
     
  13. Seroth

    Seroth w00t!

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    lol @ killaz:
    Daar zullen ze heus wel wat op vinden. Er was laatst namelijk een soort chip op een bepaald gedeelte van de hersenen bij sommige mensen ingebracht, en daardoor konden ze een simpel soort computerspel besturen door alleen te denken. Nu hoop ik niet dat we voor VR allemaal een of andere chip in onze hersenen hoeven te krijgen, maar ze werken ook aan chips/sensoren die je gewoon op je hoofd kan leggen. Dus misschien geintegreerd in een VR helm ofzo. Zo verwond je je familieleden tenminste niet tijdens een lekker potje VR-gamen :p
     
  14. Quilibre

    Quilibre voor jou Dhr. Mol

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    nouja holografisch ong. zoiets als een projectie in de lucht et klinkt wel stoer en ik denk dat met deze snelle ontwikkelingen het ook nog welles snel kan gebeuren ...
     
  15. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij ons thuis hebben we nou eenmaal een superpc:

    Pentium III Processor
    256 mb RAM
    En een geweldige videocard van 8 mb :+

    Dan is die van m'n vader ietsjes sneller:

    Pentium IV Processor
    512 mb RAM
    En een videocard van 128 mb
     
  16. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    met die van je pa lopen de meeste spellen al beter.... maar dan nog zul je eigenlijk te vaak hebben dat je een spel niet op High in kan stellen, omdat je pc de snelheid waarschijnlijk niet haalt |:-
     
  17. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat wel heb ik ook maar ik ga meer voor de lol spelen dan voor graphics.
    Dus een stabiele framerate telt voor mij meer dan mooie graphics.
    Vooral online vind ik dat tien keer belangrijker want 1 framedrop en je kan gefragged zijn.
     
  18. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies, sommige mensen maken zich af en toe ook té druk over graphics, terwijl de gameplay stukken belanrgijker is.
     
  19. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    tuurlijk is het belangrijk dat de framerate stabiel is, maar kvind het ook belangrijk dat 't der mooi uitziet.
     
  20. pobo

    pobo Ganja User

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    super pc

    mijn super pc
    packard bell
    amd 800mhz
    256ram
    videokaart 16mb :+

    daarom heb ik dus een xbox _O_
     

Deel Deze Pagina