1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Veel lage cijfers voor Xbox-games

Discussie in 'Algemeen' gestart door Robbertos, 24 jun 2003.

  1. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja de awards, omdat dat vooral Amerikaanse bladen zijn die daarop gestemd hebben. Nederlands bladen hebben waarschijnlijk wel een GC gekozen als meest favo.
     
  2. Robbertos

    Robbertos Don Corleone

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Cole Trickle heb je bv GameQuest weleens goed gelezen? Kijk eens hoe lage punten hun geven, bijna altijd onterecht.
     
  3. Rickx

    Rickx ★★★★★★★★

    Berichten:
    339
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik kijk bijna nooit naar een cijfer.
    Ik kijk naar de inhoud van het spel, waarover geschreven word.
    Een cijfer, is een samengevatte mening van iemand.
    En als een reviewer totaal niet van zo'n game houd, dan zit je al bij een 6.

    Daarom let ik alleen op de txt en niet op het cijfer...
     
  4. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Nop. Speel al een tijdje games op veel formats, maar 1 ding heb ik geleerd. Vooral media die op massa zijn gericht hebben vaak vooroordelen tov deze massa (dan bedoel ik crossover bladen, officiele bladen etc.).

    Ik probeer de niche te zoeken. Dat betekent nu internet en onafhankelijke Xboxbladen. En dan nog, blijf objectief!!!

    Een forum als deze is dan ook misschien wel uiteindelijk de beste informatiebron :)
     
  5. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Net als Rickx vind ik dat je niet naar eindcijfers moet kijken, maar naar de beweegredenen van de reviewer voor dat cijfer. Dan kun je bepalen of deze ook voor jou van toepassing zijn of niet.

    Maar als GameQuest lezer zal ik hem er eens bijpakken en kijken of je gelijk hebt. Ik zal voor deze ene keer dan ook naar de eindcijfers kijken.

    Return to Catle Wolfenstein : 8;0/7,8 : Prima cijfers toch.
    Soldier of Fortune 2 : 7,4/7,0 : De meeste bladen gaven zulke cijfers of zelfs lager.
    Futurama : 7,4/8,2 : Ook dit vind ik prima cijfers.
    F1 Career Challenge : 7,3/7,5 : Ook niets mis mee.
    Midtown Madness 3 : 8,0 : Wederom een prima cijfer.
    Brute Force : 7,0 : Tja een gehypte titel die niet heeft kunnen waarmaken wat ze hadden beloofd en een cijfer dat wel door meer bladen/sites werd gegeven.

    Kortom je mening dat de GameQuest XBox games lage cijfers geeft vind ik echt nergens opslaan. De meeste bladen/sites geven ongeveer dezelfde cijfers en ik denk dan ook dat jij zo iemand bent die alleen maar geinteresseerd bent in games die minimaal een 9 krijgen en alles wat daaronder zit (onterecht) uitkotst. Of het was je gewoon te doen om de GQ af te zeiken.
     
  6. Unhooked

    Unhooked Adrenaline driven

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik citeer uit gamequest nummer 6 maart 2002 (Xbox special)

    De mooie maar onhandige controllers geven je binnen het uur kramp. De knoppen zitten op de meest onlogische manier over die vierkante meter controller verspreid. De Xbox ziet er niet 'snel' en 'cool' uit, maar eerder ouderwts en oudbollig. Het kreng (:eek:) is daarbij verrekte duur en zelfs Halo is het niet waard om een dikke 600 euro neer te tellen. Dus hulden aan Bungie. Ik wacht wel tot er een (veel betere, uitgebreidere, met meer wapens!) versie uitkomt op PC, want anders hoef ik hem niet, of totdat de Xbox bij een pakje boter komt, want anders hoef ik hem niet.

    sinds ik dit gelezen heb, komt Gamequest er bij ons niet in. Ze hadden zelfs comentaar dat de xbox geen reset knop had. Ook durfden zij bijv. een game als blinx een 5,4 te geven. Nou deze game is zeker geen 5,4 waard. Of wat dat je van een 8 voor Splinter Cell? Kom op zeg....een blad die zo over de xbox schrijft, kan je toch niet serieus nemen???
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2003
  7. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Nee joh,

    Je hebt zef ook een mening!

    Wel ben ik van mening dat je ten minste twee contollers nodig hebt. Een kleine en een grote. Maar de grote is voor een persoon van 1.80 en gelijke ledemaen bedienbaar. De kleine is voor de fijne motoriek.

    Eeen beetje PC? Absoluut en ook alle voordelen! (misschien ook nadelen zoals patches).

    Maar puntje bij paaltje. Voor elke port kan je de ps2 review lezen. De Xbox graphic is nooit slechter, de laadtijd is sneller etc.

    Als enige altenatief de GC.

    Dank u


    /edit duur?????
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2003
  8. Rickx

    Rickx ★★★★★★★★

    Berichten:
    339
    Leuk Bevonden:
    1
    Het woord zelfs snap ik niet...
    Zeg dan:
    Het enige fatsoenlijke kritiek dat ze over de X-box hebben is dat de XBox geen reset knop heeft.
    Vraag: Bill, waarom doe je er geen reset knop op?
    Bill: Onze console is zo krachtig en zo stabiel dat deze niet vast zal lopen, dus is er ook geen reset knop nodig.
    Vraag: Als ik met Bijvoorbeeld met DTM Race Driver op de verkeerde account inlog. Dan kan ik niet meer uitloggen, zonder de XBox te rebooten. Dus dan heb ik hem wel nodig...
    Bill: *kuch*

    Tja, beetje raar om er geen reset knop op te zetten.

    Enne, zeg nou zelf? Die Xbox is toch echt helemaal niet mooi. En 600 euro is ook echt veel te veel. Je kunt hem nu anno 2003 voor 200 euro kopen... Dan was dat eerste bedrag toch ook achtelijk duur? Daarvoor zou ik halo ook niet spelen.

    Maar wat ze erna zeggen, dat hij hem alleen wilt bij een pakje boter is echt grote onzin. Misschien willen ze in de smaak vallen bij de PS2 gamers [doordat dat er over het algemeen meer zijn?].
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2003
  9. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Ten eerste: ieder blad/site had kritiek op de grote controller.
    Ten tweede: hoewel ik dat blad niet meer heb en ik dat stukje me ook niet kan herinneren over het uiterlijk van de XBox, zal het wel de mening zijn geweest van een van de reviewers. Dit is dus persoonlijke smaak.
    Ten derde: 600 euro voor een console was ook veel te duur. Reken maar om naar NL guldens.
    Ten vierde: Blinx een 5,4. De meeste bladen/sites gaven soortgelijke cijfers en een 8 voor Splinter Cell is gewoon goed.

    Ik ben geen GQ fanboy (ik zeg tenslotte niet dat ze de beste zijn), maar het slaat gewoon nergens op dat de GQ de XBox zou bashen aangezien dit gewoon niet waar is. Er word gewoon normaal over iedere console gesproken en als je het niet gelooft moet je het blad weer eens een keer lezen.
     
  10. Unhooked

    Unhooked Adrenaline driven

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0
    de ps2 was nog duurder, daar hoorden je toch ook niemand over?
     
  11. Wulf

    Wulf Gras snoeien? 1€!

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is geschreven door een amateur 3e klasse met dyslectie(of hoe je dat ook schrijft:D )
    *verbrand zijn enige gamequest magazine en spuugt erop*
     
  12. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Dan weet ik niet waar jij uithing aangezien er wel degelijk veel kritiek was op de hoge prijs van de PS2.
     
  13. William

    William -

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    1
    De twee voornaamste redenen waarom Xbox games vaak lagere cijfers krijgen dan vergelijkbare spellen voor de PS2 en GC zijn:

    1. veel reviewers vinden dat met de Xbox hardware er meer bereiken is dan wat (voornamelijk) de meeste ports bieden. Colin McRae3 is een goed PS2 spel, maar heeft tegenvallende graphics voor de Xbox. Dat zie je terug in 't oordeel.

    2. de kwaliteitscontrole en richtlijnen van Microsoft laat nogal wat te wensen over, waardoor er nogal wat opties voor "verwende gamers" (lees: reviewers) maar ook mensen met een handicap niet worden geboden.
    Voorbeelden:
    - geen vrij programmeerbare toetsen bij de meeste racespellen (waarom moet ik kiezen uit vier vaste configuraties, en kan ik niet vrij instellen met welke knop ik schakel)
    - spellen die vastlopen toch uit laten brengen (Racing Evo)
    - geen calibratie van je scherm (de meeste PS2 spellen laten je schuiven met 't beeld, zodat alles netjes zichtbaar is)
    - geen goede ondersteuning in spellen voor force-feedback sturen (itt PS2, waar je in de meeste spellen de sturen kunt calibreren)
    - veel gepraat over Live, maar toch "gewoon" een Microsoft Game Studio spel uitbrengen zonder goede Live support (Brute Force)

    Daarnaast hebben veel reviewers ook de topspellen op de andere consoles gespeeld (Zelda, Grand Theft Auto, Gran Turismo, Final Fantasy, Pro Evo Soccer, Frequency, Super Monkeyball) en helaas zijn daar nog geen goede tegenhangers van op (mijn) Xbox.

    William (met Xbox, PS2, GC, GBA, PC en een voorliefde voor 't blad EDGE die nog wat kritischer reviewt dan Gamequest)
     
  14. C()Rr0$!oN

    C()Rr0$!oN [BiEr] AlfA

    Berichten:
    713
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft GameQuest toevallig een Email adres, dan zal ik ze es laten weten wat ik van ze vind :mad:
     
  15. Robbertos

    Robbertos Don Corleone

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Daarnaast hebben veel reviewers ook de topspellen op de andere consoles gespeeld (Zelda, Grand Theft Auto, Gran Turismo, Final Fantasy, Pro Evo Soccer, Frequency, Super Monkeyball) en helaas zijn daar nog geen goede tegenhangers van op (mijn) Xbox.

    Zelda= -
    Grand Theft Auto= true Crime Streets of LA
    Gran Turismo= PGR
    Final Fantasy= Fable
    Pro Evo Soccer= helaas nog geen
    Super Monkeyball= Wil ik nie eens op de Xbox of iets dat er maar ook op lijkt
    Frequency= nog nooit van gehoord

    Maar ik snap ook nog steeds niet waarom de PS2 zo duur was, want de Xbox brachten ze al meteen voor ongeveer dezelfde prijs op de markt en de Xbox is nog veel beter ook.

    En dat van gamequest nummer 6 maart 2002 (Xbox special) vind ik al helemaal bagger. Wie schrijft er nou zoiets? Xbox is op alle fronten beter als de PS2 en GC
     
  16. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik snap niet hoe NBA 2k3 op de Xbox hetzelfde cijfer kan krijgen als NBA 2k3 op de Cube (PU)

    ...xbox live anyone?
     
  17. Unhooked

    Unhooked Adrenaline driven

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0

    Dat stukje uit de gamequest was de uiteindelijke conclusie wat die gast van de xbox vondt. Misschien heeft hij in een paar punten gelijk, maar een goede revieuwer weegt de goede punten op tegen de slechte.......Ik heb hem niet horen lullen over de specs, de geluidsmogelijkheden, de harde schijf enz enz. En als ik eerlijk mag zijn, boeit mij het uiterlijk van de xbox niet veel en meer van zijn kut argumenten boeien mij niet. hij is dat stuk gaan schrijven met in het achterhoofd hmmm laat ik dat ding is lekker afkraken en heeft daarmee alleen de slechte punten van de xbox uitgelicht. Zo krijg je een fout beeld van de xbox....
     
  18. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16

    Wahahaha.... hoe kun je nu toch XBox games gaan vergelijken die helemaal nog niet uit zijn. |:- Wie weet worden het wel complete baggergames terwijl de andere voorbeelden zich al wel hebben bewezen.

    Ik ga ook verder geen woorden aan jou vuil maken aangezien je toch maar zo'n zielige XBox fanboy bent.
     
  19. Robbertos

    Robbertos Don Corleone

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben helemaal niet z'n Zielige Xbox Fanboy maar zoals je gewoon die plaatjes, filmpjes en previews ziet worden het duidelijk betere games. Fable, True Crime Streets of LA dat worden echt gewoon toppers, reken daar maar op
     
  20. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Check ten eerste de datum van dat blad. Die is van meer dan een jaar geleden. In die tijd las je in ieder blad kritische stukken over de XBox. Dat het een een belachelijk stukje is klopt, maar dit is toch niet de mening van iedereen uit het blad en in die tijd moest de XBox zich nog bewijzen. Dat hebben ze gedaan en nu word er gewoon "normaal" over de XBox geschreven net als iedere andere console. De PS2 en GameCube kregen toch ook een hoop kritiek over zich heen toen ze net uit waren of niet dan?

    En voor al die gastjes die nu kwaad worden over een dom stukje uit een blad van meer dan een jaar geleden kan ik alleen maar zeggen dat jullie dan ontzettend treurig zijn.
     

Deel Deze Pagina