1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Veel lage cijfers voor Xbox-games

Discussie in 'Algemeen' gestart door Robbertos, 24 jun 2003.

1. Unhooked

Unhooked Adrenaline driven

Leuk Bevonden:
    0
    GQ gaf Metroid prime een 10!!!! Een 10, dat is een perfecte game. Metroid prime is goed maar zeker niet perfect. En ja ik heb de game gespeelt. Ik heb namelijk een NGC met MP. Beetje pro NGC dat GQ

I rest my case

2. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9

_O_ , man dit had ik kunnen zeggen, ik vind al dat geblaat over lage cijfers tegen de xbox nogal overdreven.
    Face the facts:
    - De xbox was bij de launch totaal niet hip, maar geforceerd koel. (een sleutel hanger met de handtekening van Bill Gates, Woop-di- fucking-do
    - Vergeleken met de GC en de PS2 ziet de Xbox er gewoon lomp uit, no offence, het gaat om de inhoud, maar het is wel terechte kritiek
    - De normale controller was voor veel mensen gewoon te groot.
    Microsoft heeft niet voor niets de Controller S geintroduceert.
    Veel mensen met kleinere handen dan de gemiddelde Nederlander, kregen gewoon kramp van de controller. Terechte kritiek dus, zeker omdat dat bij de andere controllers niet het geval was.
    - Microsoft was een nieuwkomer op het consolegebied. Nu krijgen nieuwkomers sowieso veel kritiek, maar Microsoft helemaal. Het bedrijf stond synoniem voor crashende computers, Bill gates, en een walgelijk slecht besturingsprogramma, tja dan zijn mensen nu een maal sceptisch. Als je dan als een gek bedrijfjes begint op te kopen, krijg je nog meer mensen tegen je, en als je dan nog flopt op de E3 (lees: te kleine stand, mindere party dan sony) heb je het helemaal verbruid bij veel mensen.

Microsoft heeft het op dit moment redlijk goed voor elkaar. Ze hebben goed geluisterd naar de kritiek, en zijn heel royaal geweest met prijsdalingen.
    Echter, aangezien het veelbesproken Gamequest artikel geschreven was in de beginperiode van de Xbox, is de kritiek terecht, alleen nogal bot geuit. (iets genuanceerder mocht wel hoor)

3. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Je hoeft niets op te sturen hoor aangezien ik zelf al lid ben van de GQ. Ik weet dus donders goed waar ik over praat. Daarnaast leest ik ook andere gamesbladen zoals de XBM, OPM2 en tot vorig jaar kocht ik ook iedere maand de PU. Ik denk dat ik dus wel genoeg vergelijkingsmateriaal heb of niet? Dus nogmaals, in tegenstelling tot heel wat zielige blaters hier weet ik dus wel waar ik over praat. Nu jij weer knul.

@ The Bomb:

*zucht* Ik gaf al eerder aan dat je met meerdere bewijzen moet komen want dit slaat weer nergens op. MP kreeg dan weliswaar een overdreven hoog cijfer, maar dit is de mening van de reviewer die een groot fan is van de MP serie en daarom dit cijfer gaf. Dit zelfde zag je ook in de Power Unlimited of niet soms? Nogmaals lees eens een keer de redenen ipv alleen naar het eindcijfer te kijken.
    Stel Halo 2 krijgt een 10 in de GQ, is het blad dan meteen pro XBox of zo?

4. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Nee, want dan is het Xbox en dan is iedereen hier weer helemaal blij, en vergeten ze dat ze net nog verontwaardig waren over het feit dat MP een 10 kreeg...

Het feit dat MP een 10 kreeg in de GQ zegt geen ruk.
    Edge (het meest kritische blad van de wereld, serieus) gaf vorige maand het spel nog een Award voor het beste spel van het jaar 2002 En nu niet zeggen: "Dan is Edge ook pro Gamecube" want zij gaven Halo een 10 (sinds Zelda: OoT niet meer gebeurd!)

5. Wulf

Wulf Gras snoeien? 1€!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg toch ook ''naar mijn mening''|:- , Ik kocht vroeger ook altijd de gamequest, totdat ze zeer overdreven negatief schreven over de xbox bij de launch v/d xbox, dat artikel bestond ongeveer 70% uit meningen :{ Dat jij geabboneert bent is jou probleem, daar zit ik niet mee, en wie noem jij hier nou knul dan?? Jij hebt te eerste geen flauw ID van hoe oud ik ben, en ten tweede lijk jij een stuk kinderachtiger als je steeds iedereen uitscheld voor zielig en als je steeds op hun neerkijkt, is het echt zo moeilijk om een beetje respect op te brengen voor mede-members?

Verder maak ik hier ook geen woorden aan vuil, en we gaan zo waááy offtopic.
    groeten van mij;)

6. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Vind je het gek dat ik neerkijk op bepaalde mensen als je ziet hoe belachelijk dom er hier gereageerd wordt. Ik heb ook helemaal niets persoonlijks tegen je, het is alleen het feit dat je een blad naar beneden haalt naar aanleiding van een meer dan1 jaar oud lullig artikeltje dat vandaag de dag totaal niet relevant meer is. Met als gevolg dat jij, Robbertos en The Bomb de oorzaak zijn van het ontstaan van een flame war. Dat jij zo overdreven reageerd op het woord knul kan ik niet helpen, maar laten we wel eerlijk zijn dat de manier waarop jij reageerd totaal buiten proportioneel is.

7. Unhooked

Leuk Bevonden:
    0
    Flame war???? Dit is toch gewoon een discussie?? ;)

8. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    lol nee, voor een echte discussie heb je intelligentie nodig. ;)

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    En waarom vind jij de cijfers van de Gamequest niet terecht??
    Omdat je het er niet mee eens bent?? Want daar gaat het om he?
    Omdat de cijfers voor xboxgames je niet aanstaan is het meteen een kutblad|:-
    Dat slaat dus echt nergens op.
    En xbm is wel te pro xbox. Ze geven daar niet veel lage cijfers of onvoldoendes. Xbox is altijd de beste volgens hun.
    En die 8,5 van halo vind ik nog te hoog.

Zo dat zullen ze erg vinden!! Dat jij de Gamequest niet meer koopt.
    Ze zullen wel failliet zijn!

10. matn

matn .

Leuk Bevonden:
    0
    wouter xbox... jij moet is van dit forum gaan mensen check zijn sig en avatartekst... maarre als xbox fan koop je toch express een blad wat een beetje pro xbox is want dat ben je zelf toch ook en dan kunnen hun goed jouw mening weergeven, want jij wilt natuurlijk altijd graag dat de xbox mooie games heeft met hoge cijfers

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Is toch niet verboden??

Ja maar objectief is het natuurlijk niet.
    Ik zelf koop liever bladen zoals de PU.
    Ten eerste hebben ze daar al veeeeeeeel meer ervaring dan alle andere gamebladen.
    Ze hebben daar mensen die per systeem een hoop verstand er van hebben, ze weten waar ze over praten.
    Dus ik heb liever 'echte' cijfers echt gebaseerd op de game zelf, dan voorkeur van een console.

12. VySio

VySio DJ Bowie!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Deze hele discussie samengevat:

Gamebladen zijn kut. lees het internet af. En sommige vinden bladen wel leuk. lees dan de bladen.

Er zit veel respectloos gediscusier in deze thread. Hiermee kom je niet in het lagerhuis hor :p

Nou en, als hij PS2 network spelen leuker vind laat je hem toch. hij heeft toch geen fanboy reacties geplaatst.

ALs hij meerdere consoles heeft hoeft het toch nog niet gelijk te betekenen dat hij anti XBox is.

Maarja, ik sluit me weer even af van deze thread. voordat ik ook de volle lading krijg.

Laatst bewerkt: 28 jun 2003
  13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Gamebladen zijn niet zozeer kut, maar men gaat teveel af op de mening van één blad (en dat is iemands goedrecht natuurlijk). Probleem is dus dat als een persoon slechts één gamesblad leest en verder geen toegang heeft tot het internet of daar geen gebruik van maakt die persoon al gauw wat bevooroordeeld raakt en afgaat op die mening. Gamesbladen moeten ok ietwat excentriek blijven om nog wel mee te kunnen draaien met de nog steeds groeiende internet websites - Zeker als je kijkt naar de relatief lage kosten die je draait met een website...

14. Unhooked

Leuk Bevonden:
    0
    Het gevoel dat GQ bij mij opwekt is van: "Kijk eens, wij van GQ durven Splinter Cell een laag cijfer te geven! Kijk ons eens stoer zijn!!"

Lees goed voordat ik weer verweiten naar mijn richting krijg geslingert. Dit is het gevoel dat ik krijg.

15. Wulf

Wulf Gras snoeien? 1€!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de cijfers van de GQ onterecht omdat zij nogal anti-xbox zijn soms, en dat hoort niet bij een goed verkopend blad, dat ik zeg dat het een kutblad is maak jij er van,
    En xbm is echt niet pro xbox, ze geven terechte cijfers, en als een xbox-game middelmatig is of slecht, zeggen ze dat ook wel.
    bijv: Tao Feng kreeg een 7, en zeiden er ook bij dat de gevechten soms gewoon saai zijn.
    Kung fu Chaos kreeg ok een 7, waar ook gezegt was dat het wel leuk is, maar te oppervlakkig.
    maar goede topgames krijgen ook goede cijfers, bijv: Burnout 2 kreeg een 8.5, wat het ook verdiende, want het was een duidelijk betere versie dan de ps2 versie, en geen directe poort,
    NBA Street vol. 2 kreeg ook een 8.5, voor moooie graphics en lekkere gameplay.
    Dat jij halo zelfs geen 8.5 waard vind, ligt helemaal aan jou, of je bent te trots om toe te geven dat het een topspel is, of je houd gewoon niet van fps.

Wat je zegt ja, hier ben ik het helemaal mee eens:) , als ik een magazine koop, is het wel de PU of xbm.

Idd, dat geldt ook voor mij.

16. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    @ The Bomb

En dan gaat het me vooral om de laatste zin. Jij zegt in je laatste post dat het jouw persoonlijke gevoel is dat de GQ lage cijfers geeft, maar nu doe je dus precies hetzelfde als waar jij de GQ van beschuldigd.... namelijk een fout beeld creeeren van de GQ.

17. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Leg mij nu toch eens uit waarom een multi-console blad dat het dus moet hebben van lezers van verschillende consoles anti XBox zou zijn? Dat kan toch niet aangezien ze zich dan vervreemden van een gedeelte van hun doelgroep.

18. Wulf

Wulf Gras snoeien? 1€!

Leuk Bevonden:
    0
    ik snap niet helemaal wat je nou precies bedoelt,
    maar zo zie ik het:
    Hoezo zou dat niet kunnen? Het is de mening van die persoon dei in de GQ schrijft, als hij de de xbox niks vindt is dat gewoon zijn mening, niks aan te doen. En ja, dan gaan ze zich ook een beetje vervreemden van de xbox-doelgroep, maar daar gaat het nou over, dat is precies wat er dus met mij was gebeurd.:'-( :)
    Ze zijn ook niet altijd tegen xbox hoor, maar soms is het gewoon dat ik denk..'' Tja, waar slaat dit nou weer op dan??'':eek:

19. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Aaahhhh, maar als nu net die ene reviewer een in jouw ogen slecht stukje heeft geschreven over een spel dat jij geweldig vind, dan is toch niet gelijk het hele blad anti-XBox of wel? En dat jij dat nu vind is helemaal jouw recht en dat respecteer ik ook, maar er wordt in deze thread nu gelijk een soort van anti-GameQuest klimaat gecreeerd die als je gewoon eerlijk bent nergens op slaat omdat het blad gewoonweg niet anti-XBox is. Dat iemand het blad gewoonweg niet leuk vind is weer wat anders. Vergelijk het maar met de PU na de review van MGS 2 op de PS2. Ze kregen toen een heleboel stront over zich heen omdat mensen vonden dat het cijfer te laag was en ze van mening waren dat de PU dan ook meteen anti-PS2 was. Onzin natuurlijk, de reviewer was van mening dat MGS 2 niet vernieuwend was, teveel filmpjes bevatte en dat je te weinig met Solid Snake kon spelen en gaf het daarom het cijfer dat hij gaf. Dit was dus zijn persoonlijke mening en niet die van het gehele blad. Daarom moeten mensen dus ook eens een keer de redenen lezen ipv alleen het eindcijfer. De GameQuest is dus echt niet anti-XBox omdat ze in jouw ogen of die van een ander een lager cijfer geven dan dat jij dat zou willen.

20. Wulf

Wulf Gras snoeien? 1€!

Leuk Bevonden:
    0
    *ahum*
    Tja, reviews zijn en blijven persoonlijke meningen natuurlijk, en er zullen er altijd wel wat zijn die het daar niet mee eens zijn.Niets aan te doen:). Maar zullen we maar staken met dit heen-en-weer geflame?:p

Deel Deze Pagina