1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

veel te korte games en veel bugs

Discussie in 'Algemeen' gestart door tasso, 14 mrt 2006.

1. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit staat nergens. Ik concludeer dat de 360 gericht is op online gaming, en zo'n beetje iedereen ziet dat in. PGR3 heeft een korte SP, PDZ heeft een korte SP, CoD2 heeft een korte SP en ga zo maar door. En kijk eens naar de achievements lijst.. de meeste achievements haal je online.

Laatst bewerkt: 15 mrt 2006
  2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    kan best allemaal zo zijn, maar wilt niet zeggen dat je het ermee eens moet zijn.
    je wilt zo nu en dan ook eens weg van die online chaos, en daar heb je (normaal gesproken) de SP voor.

ze mogen er best IETS meer aandacht aan besteden.
    is iedereen tenminste tevreden :p

3. GforceNL

GforceNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox 360 is veel meer live georienteerd, als je dat niet wilt, mis je een hoop funtionaliteit. dat de eerste titels hier op inspelen is niet zo gek, de machine wil zich namelijk zo profileren. Alles op z'n tijd, ik ben benieuwd of Tasso volgend jaar rond deze tijd nog steeds zegt dat er te veel korte spellen zijn.

Maar we zitten hier in een cirkeltje te beppen:

Tasso: Games te kort
    wij: Neem live, verlengt de speelduur een hoop.
    Tasso : maar wil geen live en geen internet thuis
    wij: Niet zeuren dan, eigen keuze
    Tasso: Maar de games zijn zo kort

En weer terug naar 1 dus.

4. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    in zo een zeur topic kan je goed je frustraties kwijt ;), in die andere topics moet je altijd zo nuttig doen ;)

t word trouwens tijd dat ik de GM op kan :p

5. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Oblivion komt eraan. Dat zegt al genoeg. En de Free Roam Titels moeten ook nog komen.

6. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    of shooters als Unreal Tournament, kun je CTF enz. ook tegen bots spelen. dus grote replaywaarde.

t wachten is dus op UT 2007

7. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou noem je net een game die het van de online mode moet hebben. Games als BF en UT zijn voor online gemaakt.. want tegen bots wordt na een paar keer saai. Bovendien gaat het ook nog eens om team work en bots hebben geen team work.

8. Heilproeme

Heilproeme Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tja CoD2 had ik uit in een week (ben geen diehard maar voor-de-lol gamer) en daarna weer verpatst voor 45 euro. Dan heb je toch plezier lijkt me!

Condemned is idd ook zo'n spel. zit nu in chapter 8/10 en zal m ook weer doorverkopen. Maarja als niet diehard gamer ben je met zon spel toch wel een aantal weken zoet:p

Een spel als Pro Evolution soccer of PGR heeft wel een lange leefduur. Dat had Forza ook (kan niet w88 op Forza 2!! Maar das een ander verhaal)

9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    ach..ik heb heel lang zonder internet/live moeten doen, dus ik weet me altijd wel te vermaken met die bots :9, en fok dat teamwork ik werk in mijn eentje :D

10. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij begrijpen jullie tasso niet echt hè. Hij wilt gewoon SP spelen, en die vind hij veels te kort. Dan kunnen jullie wel zeggen dat hij maar Xbox Live MOET nemen. Maar waar slaat dit nou op. Ik denk dat ik dit op elke pagina zo'n 6 keer heb gelezen ofzo. Ik snap eigenlijk heel goed dat tasso graag SP wilt spelen. Maar ik ben het helemaal met hem eens dat die veels te kort zijn. Ik vind ook dat waneer je €65 betaald voor een spel, het helemaal in orde moet zijn. Ik heb GRAW vrijdag gehaald, en begon er zaterdag ochtend mee. Had hem zondag al uitgespeeld. Dat is toch veels te kort. Ik had het echt een stuk langer verwacht. Ik had verwacht zeker 18 uurtjes zoet te zijn met GRAW. Overigens was het ontzettend makkelijk! Maar stel ik heb geen Xbox Live, dan heb ik nu al helemaal niks meer aan dit spel. Dan kan ik de SP nog wel 4 keer gaan uitspelen, maar dat word ook een beetje erg saai. Dan kan je wel zeggen dan je het dan meteen maar op HARD had moeten spelen... Tsja, je weet natuurlijk ook niet hoe moeilijk een spel is... Maar dan is GRAW een MP game. Als ik kijk naar Kameo, die speel je ook in 10 uurtjes uit. Niet iedereen, je kan natuurlijk alles gaan zoeken, en er dan 20 uur over doen. Maar dat is voor vele nogal saai. Althans, voor mij wel. Ik heb Kameo nog niet uitgespeeld (zit ergens vast), maar het is toch zonder dat je na 2 dagen gewoon je €65 kwijt ben.

Verder vind ik niet dat jullie tasso allemaal moeten aanvallen. Net of die jullie kindje heeft beledingd ofzo, en jullie zijn de boze moedertjes.
    Hij blijft een mening geven, en die snappen jullie niet helemaal. Lees anders nogmaald de eerste beginpost even door... Voor de nogal domme mensen onder ons.

11. Tecnomic

Tecnomic Guest

Leeft dit toppic nog steeds ? 8)

12. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zie je toch:p Al 12 pagina's lang!

13. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had net een heel a4-tje vol getikt, was ik uitgelogd, kan ik alles weer opnieuw gaan tikken... Dus het is niet meer zo goed onderbouwd en gestructureerd als mijn eerste idee... En ik heb ook geen zin om het weer net zo netjes te doen.

Maar goed, ik heb alleen eerste paar berichten door gelezen, geen zin in de rest, vast al gezegd, zeg het toch nog...

Kort
    Mee eens dat spellen kort zijn. CoD2 was heel kort als je hem op makkelijkste niveau zette (of zelfs regular), je loopt zo door de levels heen. Binnen een dagje zelfs.
    Ook spellen als King Kong en Fight Night zijn spellen waar je makkelijk door heen loopt. Voor de rest heb ik nog niks op de 360 (behalve Arcade games), dus meer weet ik daar ook niet over te zeggen. Behalve dan over Oblivion die waarschijnlijk bizar lang gaat worden MITS je direct de verhaallijn volgt en alleen doet wat nodig is om die verhaallijn te af te ronden.

Wat is kort?
    Wat is precies kort? Wanneer vind je, dat je klaar bent met een game? Als je de single player hebt uitgespeeld op het makkelijkste niveau? Of als je het hebt uitgespeeld op het hoogste niveau. Of vindt je, dat je de game pas hebt uitgespeeld als je alle secrets en achievements gehaald hebt die er te halen zijn?
    Kort is een erg relatief begrip en er valt dan ook te discussieren wat kort is. Eigenlijk niet, want iedereen heeft z'n mening erover dus waarom je er over zou discussieren weet ik ook niet, maar goed.

Moeilijksheidgraad
    Het niveau van een spel kan enorm bepalend zijn voor hoelang je er over doet om de single player... ja... campagne of naja gedeelte... uit te spelen. Call of Duty 2 speel je niet binnen een uurtje uit op Veteran (misschien hier en daar een uitzondering nagelaten, maar dit geldt zeker niet voor mensen die het spel nooit gespeeld hebben). Alleen is de vraag een beetje of je het spel er echt door verlengd. Het zijn nog steeds dezelfde missies, alleen doe je er een stuk langer over om ze uit te spelen.

Soort Game
    Wat bepalend is voor de duur van een game is meestal het soort game. Ik geef daarbij een aantal voorbeelden:

Adventures: De point-n-click is er zo een. Je speelt ze, helemaal als je gebruikt maakt van een walkthru (soms zijn de puzzels zo belachelijk dat je die wel moet gebruiken), binnen een handvol uurtjes uit. Dit is ook logisch, want als je een adventure 50 uur groot maakt, op z'n minst, dan moet je wel een verdomd goed verhaal hebben! Anders lijkt het wel of er geen einde aan komt. Een adventure is er totaal de game niet voor om lang te zijn.

Shoot m Ups: Zoals Call of Duty. Geen enkele shoot m up TEGENWOORDIG, is echt lang. Je moet je wel realiseren dat deze games niet voor niets, meestal, 'kort' zijn. Heb je wel eens een kijkje genomen naar de scenery, de architectuur en de complexiteit van heden daagse levels? De graphics zijn eigenlijk prioriteit geworden in dit soort games. Dat is eigenlijk totaal niets gek, tevens is dat een vervelende trek van de gamers die altijd klagen.
    Als je tegenwoordig 100 Doom levels zou uitbrengen dan gaan mensen zeuren: "t lijkt allemaal zo op elkaar, ik doe 10x hetzelfde.."
    Dus gaan developers mooiere intensievere levels maken. Gevolg: Het duurt misschien wel een maand voordat 1 level gemaakt is en die 100% werkend te krijgen. Je snapt dus al dat Call of Duty 3 extra missies geven, geen makkelijke opgave is, die bovendien de game ontzettend zou vertragen (qua ontwikkelperiode).

Sport Games: Sport games zijn eigenlijk hele rare spellen. Bijvoorbeeld voetbal, is dat nou een korte of een lange game? Eigenlijk is een voetbalgame ontzettend kort. Je eerste potje is hetzelfde als de laatste, alleen is het misschien wat moeilijker. Maar in weze is dat eigenlijk alles. 1 Potje voetbal en dat X (keer) zovaak je wil. Maar als je de Seizoenstitel wil winnen, zul je nogal wat potjes moeten spelen en dat duurt wel even!

RPGs: RPGs zijn er echt op gemaakt om lang te duren. In weze zijn de spellen ook allemaal in den beginnen geinspireerd door Dungeons & Dragons. Een (bord)spel wat in principe dagen of naja eigenlijk net zolang als je wilt en dat zie je ook terug in de spellen.

Mijn Mening
    Ja, ik kan er wel in komen, dat mensen games kort vinden. Ja, dat zeker. Ik neem daar echter wel bij in acht, dat veel gamers hoge eisen aan graphics stellen, wat dus ALTIJD (of het nu veel of weinig is) ten koste gaat van de lengte en/of kwaliteit van de games.
    Ik zelf probeer de games altijd op het moeilijkste niveau uit te spelen en ik vind ook pas dat ik een spel echt heb uitgespeeld als ik elk hoekje en gaatje heb gezien.
    Sommige games hebben echter totaal geen replay waarde. Eigenlijk, als je naar Call of Duty (2) kijkt... Als je hem op makkelijk hebt uitgespeeld, dan heb je alles gezien en gedaan, waarom hem dan nog een keer op Veteran uitspelen? Daar komen echter de nieuwe Achievements van de 360 om de hoek kijken, die MIJ wel extreem motiveren om een hoge score te halen! Maar dat ter zijde.
    Ik persoonlijk vind games niet echt te kort, maar ik melk ze dan ook wel echt helemaal uit!

14. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    En dat mischien omdat zon spel ook gewoon gemaakt is voor multiplayer.....:{
    Edit: However als hij dus geen live wilt, Moet ie even wachten tot The Elder Scrolls Oblivion uit komt ik denk dat je daar als gamer zonder live toch wel even bezig bent. En ook met Burnout Revenge ben je wel even zoet aangezien zon game niet zomaar gaat vervelen (Burnout 3 was vet teminste) of Tomb Raider Legends die 4/25/2006 uit komt is op singelplayer gebouwd en daar zou het dan ook wel even duren voordat je die hebt uitgespeeld.

Laatst bewerkt: 15 mrt 2006
  15. Bjørn

Bjørn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tasso, mag ik je 1 vraag stellen? Waarom heb je geen ADSL? Je zit wel de hele tijd op internet. Dus dan is ADSL goedkoper.

Daarnaast is de Xbox360 nog maar net op de markt. Dus je moet ook gewoon nog geduld hebben. Oblivion zal lang genoeg zijn en zullen veel andere dingen te ontdekken zijn, waardoor je er nog langer met het spel kan doen. 16 vierkante mijl heb je niet zomaar helemaal ontdekt.

16. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0

Dat gevoel heb ik dus ook heel erg hier, als je maar wat kritiek hebt over de 360 dan wordt echt letterlijk je kop eraf gebeten.
    Sommigen vinden dat je gelijk hebt de ander vindt dat je weer live moet nemen, al moet ik zeggen dat je hier met kritiek niet moet zijn, het mag gewoon niet.
    Je zal mij niks horen zeggen over de graphics van de 360 die zijn gewoon goed, maar is dat nu alles wat een spel moet bieden.
    Ik verwacht zeker met de nieuwe hardware dat spellen er goed uitzien maar ook dat ze niet na 7uur al de kast ingaan omdat je hem uitgepeeld hebt.
    Los van het live verhaal, je koopt toch geen spel met in je achterhoofd maar met live wordt dit spel wel groter en langer, gelul ik koop gewoon een spel en niemand heeft er wat mee te maken of ik live heb of niet.
    En als de 360 gericht is op live moeten ze dat wel duidelijk maken en dat als je sp zoekt die langer moeten duren dan 7 uur je de 360 maar beter niet kan kopen, maar ja we weten dat ze dat niet gaan doen.
    Het is al eerder gezegd waarom hebben ze dan ook een core op de markt gezet die niet op live gericht is.
    Ja en daar heb ik nog steeds geen goed antwoord op gehad,

17. Tha Ladykillah

Tha Ladykillah Tha Nudies!

Leuk Bevonden:
    0
    Ze moeten gewoon niet zo huilen en gewoon accepteren dat er mensen zijn die kritiek hebben op de 360 die volkomen terecht zijn... Het mag allemaal mooi zijn, maar de SP zijn in vele gevallen gewoon veelste kort!
    Ik ben tot nu toe alleen nogmaar tevreden geweest over GRAW en de rest vond ik mager tot slecht! En nee ik ben geen PS fanboy! maar een Xbox gamer die waar voor zijn geld wil!

En wat TASSO zegt over live is helemaal WAAR!

18. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Okee, nou noem eens spellen die wel lang genoeg zijn dan?

En hoelang doe je over GRAW? Want dat weet ik niet, voornamelijk omdat ik het waarschijnlijk geen boeiend spel vind, maar goed, binnen een dag of 2 waren er al mensen die alle achievements gehaald hadden, dus zo lang kan het ook weer niet zijn.

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Tja mensen die geen Live hebben of nog nooit een game op Live gespeeld hebben .. kunnen imho geen mening forum .. Live is de meerwaarde van de Xbox 360 ... Blue Ray is de meerwaarde van de PS3

Ik koop games omdat je ze op Live kan spelen ... Ik speel zelden een single palyer game uit ... te weinig tijd voor :eek:

Laatst bewerkt: 16 mrt 2006
  20. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb toch ook geen mening over live en daar ging heel de disscussie niet over.
    Maar het is er langzaam naartoe gegaan.
    Tuurlijk is live de meerwaarde van de 360, maar omdat het hip is om in een terreinwagen te rijden moet ik het ook maar doen, nou nee dus.
    Je zegt het zelf al jij speelt geen singleplayer nou ik dus wel

Deel Deze Pagina