1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vergelijking halo1/2

Discussie in 'Algemeen' gestart door NatureGoneWild, 13 nov 2004.

  1. asonto

    asonto halo2!!!!

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    idd Grote Smurf helemaal mee eens
     
  2. Borix

    Borix Active Member

    Berichten:
    1.770
    Leuk Bevonden:
    1
    nou, als je recht voor iemand respawn met je SMGtje en hij heeft betere wapens is het erg moeilijk om nog te overleven. ik zie dit toch echt als een grote fout. ik snap niet dat ze in een groot level als burial mountains ze je toch tussen de enemy's moeten laten respawnen.
     
  3. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0


    DOH ik ben het met je eens dat het een goed spel is, maar halo 1 was op verschillende punten écht beter hoor!

    1 De pistol had iemand dood in 3 schoten niet 2
    2 de slimme mensen op xbl lopen niet met het zwaard rond maar switchen wapens, wat een virtuozen heh _O_
    3 dat is niet de enige reden dat het spel n00bfriendly is..
    4 de persoon met het beste wapen wint, inderdaad, BIJNA altijd, dat heb je oed verbeterd. Maar het blijft irritant. --> wapens beter dan skills
    5 :eek: dit argument heb ik niet voorbij horen komen! kies gewoon een groter level anders
    6 :eek: zie 5, dit is geen argument die steeds terugkomt


    Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook GEEN spijt van mn aankoop van halo 2, maar dit topic gaat dáár ook niet over! Is Halo beter of slechter dan Halo 2?

    En dát vind ik nog niet zo gemakkelijk, omdat Halo 2 Xboxlive heeft. Anders vond ik het een uitgemaakte zaak. Gameplay vóór extra's
     
  4. YunSung

    YunSung Active Member

    Berichten:
    539
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog geen live dus over de mp kan ik nog geen uitspraken doen..
    Ik weet eigenlijk ook niet welke sp ik nou beter vindt.
    Halo 2 had soms behoorlijk saaie en langdradige levels maar Halo 1 kon er ook wat van, je liep bijna elk level 2 keer door (grotendeels dan). Dit vind ik in beide spellen minpunten die eigenlijk behoorlijk irriterend zijn. Het is vooral het verhaal dat ervoor zorgt dat je doorspeelt en in mindere maten de gameplay.
    Halo 2 heeft als voordeel dat er meer wapens, voertuigen en het dual-wielding zijn dat weer wat tactische keuzes met zich meebrengt maar hier is het verhaal (in mijn ogen) weer wat minder..

    Ik denk dat Halo 2 een beter game is maar ik heb me met Halo 1 beter en meer vermaakt.
     
  5. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja wat is de definitie van "beter".. Als je je met Halo meer en beter vermaakt, hmm
     
  6. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    steeds weer dat gezeur over dat wapens het winnen van skill in Halo 2. Wat wil je dan, dan je met het huidige pistooltje het gaat winnen van een bazooka? Loop niet klagen, kunnen wij er wat aan doen dat behoorlijk wat Halo spelers enkel goed zijn met de pistol.
     
  7. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5

    1.Tja er is niet bepaald een wapen zoals de pistol nee, het was altijd een handig wapen dat overal in te pas kwam, en in de handen van een elite is het dodelijk
    2.In een klein level ben je nogal vlug het haasje vind ik, ga ergens om een hoekje staan en je hebt zo al wat kills te pakken. Die boost van weet niet hoeveel afstand is te groot.
    3.noobvriedenlijk, ja pak 2 wapens en maai in het rond je maakt vast een kill, pak een zwaar button bash wat en je hebt een kill. Kruip in een tank ga wat spawnkillen tegen gasten met een SMG en je hebt weer wat kills.
    4.Tja je maakt wel veel meer kans, maar dat hoort ook bij een shooter, voor wat zijn er anders betere wapens in het spel?
    5.Maps te klein is onzin, als hij echt te klein is doe je of mindere spelers er in of pak je Coagulation ofzo..
    6.In de rug geschoten gaat het niet bepaald om, irritanter is als iemand dual pistols heeft maak jij no way kans met je smg..
     
  8. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Halo 2 is vooral minder herhalend al zijn er wel wat levels die net op het randje zitten van: iets te lang hetzelfde/ronduit saai.
    Maar voor de rest niks dan goeds over deze shooter.
     
  9. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik niet :+.

    Ontopic: Nah, ik vind Halo 1 (tot nu toe) in vergelijking met 2 beter. Weet het niet precies uit te leggen, maar Halo speelde gewoon een stukje beter :).
     
  10. Amras

    Amras Active Member

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    1. de pistol is nog steeds erg sterk. Hij is niet meer zo overpowered als hij was. Maar als je een beetje skills hebt maak je de ene headshot na de ander.
    2. Met een zwaard kun je makkelijk kills scoren. Maar in bijna alle levels kun je achteruitlopen om hem te ontwijken zolang ze maar niet om een hoekje gaan campen. Hij is inderdaad wel erg sterk, maar dat maakt het ook een beetje tactisch. In teamgames moet je je zwaard ook beschermen omdat het de grootste bedreiging is voor de tegenstander. Dus die wordt ook het eerst beschoten.
    Maar is de shotgun dan ook niet te sterk in jullie ogen? In kleine levels kun je op een hoekje staan wachten en iedereen in een schot wegknallen. Je maakt geen kans, zelfs niet met dual wield...
    3. Iedereen kills maken. Maar een n00b houdt het niet vol om een hele game lang anderen te ontwijken en zelf kills te scoren. Een headshot kan een verschil maken. Het is wel n00bfriendly ja, maar niemand verwacht van je dat je niet sterft in een game. De betere spelers komen echt wel bovenaan te staan.
    4. Agree
    5. Agree
    6. De spawnplekken zijn soms zwaar bagger waardoor je meteen iemand tegenkomt met de goede wapens, dus weer dood. Maar meestal ligt er ergens een wapen in de buurt van je spawn. Je hebt in het begin altijd 2 granaten, als je een beetje ermee om kunt gaan win je wel eens zo'n 'oneerlijk' gevecht. En wat zeg je zelf bij 4? Waarom anders verschillende wapens in een spel stoppen, op dat moment heb jij gewoon ff pech...
     
  11. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    punt 4//6 Tja met een smg heb je gewoon geen kans, maar de respawn opties kan je anders afstellen dus dat mag het probleem niet zijn(ligt dan eerder aan de host..)
     
  12. Amras

    Amras Active Member

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel vooral ranked games, dus daar heb je de vaste instellingen. Toch moet je met smgs + granaten best kunnen winnen. Als iemand op je afkomt moet je de (human) granaat dicht bij je eigen voeten gooien. Dan stuitert hij bijna altijd precies in de loopbaan van de tegenstander. Als je op de tegenstander richt stuitert hij er altijd voorbij.
    Met plasmagranaten is het zelfs makkelijker. Stick hem er maar op, of gooi hem vlak voor de voeten.
    Maar het blijft belangrijk om gewoon de map te kennen zodat je naar het dichtstbijzijnde wapen kunt rennen. Eigenlijk is alleen single SMG echt waardeloos. Verder zijn alle wapens die je vindt goed te gebruiken (soms in combinatie met de SMG die je toch al hebt)
     
  13. Caps13

    Caps13 Guest

    Ik speel Halo2 nu toch al een paar maanden, mar bij mij ontbreekt toch vooral de spanning die ik bij halo 1 had. In H1 zat ik echt op het puntje van m'n stoel om de game te winnen. Maar nu? Ik lig er niet wakker van als de andere 15 (!!) mij een keer killen. Ook het level bloodgulch is niks meer aan. Wat was het toch altijd schitterend om bij ctf bg je auto aan de achterkant te parkeren, uit te stappen, vlag pakken en weer weg crossen. Het gevoel en de spanning overheersde, nu overheersen de graphics.

    _O_ Halo Combat Evolved (de enige echte ) _O_
     
  14. Cyberia

    Cyberia Guest

    Caps jonge, wat zeg je dat heerlijk! :p
    Ik heb precies hetzelfde! In H2 kan je misschien veel meer en veel vettere dingen, maar de eenvoud die H1 had maakte het zo superspannend. Herkent niemand de 2v2 battles in BG meer? Waarbij je met zn tweeen in een auto zat hopend dat de vijand geen rocket launcher had, je zette je teammaat aan de voorkant van de basis af, reed snel naar de achterkant waar je maat weer kon instappen met de vlag in zn hand!! dan snel wegracen en kogels van de rocket launcher ontwijken! heerlijk, terwijl ik dit opschrijf krijg ik allemaal flashbacks van de heerlijke battles in H1!! Of de manier waarop dat pistooltje schoot, echt heerlijk. Als je iemand 3 keer in zn kop schoot met het pistool dan zag je em zon mooie draaing maken:p heerlijk. H2 is misschien ook wel vet, maar niet spannend zoals H1 dat was. Als ik nu een warthog voorbij zie komen steek ik mn linker vinger in mn neus, druk met mn rechterwijsvinger de rechtertrigger even in, en laat em dan los.. om vervolgens de auto met 3 man door de lucht te zien vliegen... H2 is neuspeuter werk.. (zoals in mn voorbeeld) Ok, er waren ook Basecampers en gewone campers, maar het was dan tenminste spannend om ze te killen.. je moest echt een slimme truc hebben om de basecampers af te leiden, vervolgens de vlag te pakken en weg te crossen. Het was bovendien in Halo1 veel overzichtelijker dan in Halo2, de rode en de blauwe basis, de levels, alles..
    ik sluit me bij caps aan;
    _O_ halo 1 combat evolved, de enige echte _O_
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jan 2005
  15. Cyberia

    Cyberia Guest

    Man owh man, deze gast weet het goed te beargumenteren, alles wat hij zegt klopt gewoon, ik ben het met je eens Vinz, helemaal met je eens.. leuk geschreven trouwens :p
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Soms vind ik de graphics van 2 wel erg onduidelijk, vergeleken met de levels Halo, The Truth and Reconcilliation en de Silent Cartogrepher of zo. Maar bij 2 vind ik het leveldesign beter, en het is iets spannender, en de humor! Die is echt stoer. de sergeant enzo, of de grunts die bang zij voor de ''Demon''
     
  17. Cyberia

    Cyberia Guest

    nah 1 of 2 grapjes in zon spel noem ik nog geen humor..
    halo1 had dat net zo goed
     
  18. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    ach, die goede ouwe tijd ...

    :mad: en wat hebben we nu? clans waarmee je TOTAAAAL geen spannende potjes speelt, met zn allen vééél te lang moet werken aan tactieken.. ;)

    Begrijp me niet verkeerd, :p ik ben t helemaal met jullie eens, maar ik vind het tegelijkertijd zooo vet om CTF in Headlong te spelen met je clan, je bent helemaal op elkaar ingespeeld, iedereen kent zn plaats.. en als het dan goed gaat :cool:

    Dit is maar één voorbeeld hoor.. *Denkt terug aan de kerstvakantie, elke avond tot vroeg in de morgen glitchen, overal komen waar je maar wilt, bovenop headlong, lockout, ivory tower, foundation etc etc*
     
  19. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    halo1 minder aktie maar had tog, tja, dat vette gevoel en die STOERE eindbatles enzo.

    HALO2, werd veel te veel van verwacht, grote batle blijft uit. Toch ook zeer mooie momenten en zeker beter dan deel 1 klaar.
     
  20. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    alleen jammer dat die doellose brutes erin zaten.
    dat verpest de hele SP.
    in halo1 speelden we altijd de SP-levels nog een keer, maar daar heb ik bij dit deel geen zin meer in.
    er zit iets niet meer in... ik weet niet wat, maar het mist wat
     

Deel Deze Pagina