1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vergelijking halo1/2

Discussie in 'Algemeen' gestart door NatureGoneWild, 13 nov 2004.

  1. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Zo achteraf kan ik duidelijk zien dat de SP van halo 2 veel minder is dan die van 1. Ik heb het 1 keer uitgespeeld en was blij toen ik klaar was. De MP is ongeveer even leuk als halo 1 behalve dan op live dat klotematchmaking. Ook had je in Halo 1 ook meer skills nodig om iedereen te ownen terwijl het hier meer aan de wapens ligt die je hebt.
     
  2. BuGaBoO

    BuGaBoO Active Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze moesten de pistol wat in kracht terugbrengen vanwege duel whielding inderdaad. Maar daarom hadden ze de BR en Carbine wel krachtiger moeten maken, aangezien de sniper op bijvoorbeeld Colossus een beetje TE belangrijk is. Zeker met het ''when-dropped-spawnsysteem''. Het was toch de bedoeling dat Halo2 meer gebalanceerd zou worden?
    Jep, in team games is het maar een extaatje om te hebben, en valt het allemaal wel mee met dat gezeur erover. In FFA daarentegen, is het gewoon te triest voor woorden, beetje campen in een hoekje als een map als Midship en een killing spree is gegarandeerd. Kortom, zwaard in FFA is een beetje jammer.

    Het spel is niet n00nfriendly vanwege het rankingsysteem, de matchmaking is n00bfriendly omdat iedereen spawnt met een SMG of PR. En ik ken weinig spelers met echte ''SMG/PR-skill''. Ook maakt een SMG of PR totaal geen kans tegen een sniper, rocket, zwaard, BR, laat staan een Bandshee of Ghost. Wat tot gevolg heeft dat een goede spawn een groot deel van de game bepaald, zeker in Head to Head of FFA. Sowieso is he hele spel wat n00bfriendlier geworden aangezien de auto-aiming met snipen enorm is toegenomen, er is een lock-on optie met de rocket.
    Wat voor tactiek heb jij bij een SMG-spawn in het midden van Coaglation, wanneer heb andere team bij de basissen spawnt? Heel hard rennen, of toevallig je modem op standbye zetten? Sowieso, dat bukken, leuk bedacht, maar je hebt er vaak niet echt veel tijd voor, aangezien er op elke game een tijdlimit zit. Ga maar lekker op je gemakje kruipen met 4 kills te maken en 1 minute remaining. Whoei.
    Maps zijn inderdaad niet te klein, er worden juist teveel grote maps gebruikt voor 4v4 of 3v3. Bijvoorbeeld een clanmatch in BG 3v3, 1 flag CTF fast. WTF? :)
    Woow, je spawnt en je ziet op je radar dat er iemand achter je staat met dubbel magnum. Nu je dit op je radar waargenomen hebt is de kans op overleven nog steeds gelijk aan 0. Lollig toch? Echt, de spawns in Halo1 waren soms slecht, maar dat kon je bij team games iig voorkomen. Het random systeem van Halo2 gaat helemaal nergens over.
    Geen slecht spel, Halo1 is wel veel beter dan Halo2 op een hoop gebieden. Bungie zou het kunnen verbteren door een MLG-playlist op lve te zetten, maar dat zit er voorlopig niet in, hoeveel mensen het ook willen.
     
  3. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond halo 1 juist veel te eentonig, zonder pistol was je niks, nu moet je juist meer tactiek gebruiken. Je zegt zelf vaak tegen mij dat je van die mannetjes dik ownt terwijl je gewoon een dual wield heb of smg + granaten, dus dat valt ook wel weer mee, hier heb trouwens ook skils voor nodig
     
  4. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    De Pistol in Halo 1 zorgt ervoor dat je veel skills nodig heb.
     
  5. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    De pistol maakte het een tonig, de enige wapens die je aanraakte, dat waren de pistol, de sniper en rocket launcher.
    in halo 2 raak je meestal elk wapen wel een keer aan. Beter gebalanceerd dus.
     
  6. BuGaBoO

    BuGaBoO Active Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien deed jij dat. Ik gebruikte alle wapens behalve de Needler. Dat de pistol vaak gebruikt werd was omdat het een start-wapen was. Ik vermoed dat je in Halo2 ook meestal met een SMG schiet. Enige verschil is dat je met de pistol ook nog een serieuze kans had tegen alle andere wapens, en dat heb je met een SMG niet.

    Maar als je bijvoorbeeld door een gangentje in Chill Out loopt vind jij waarschijnlijk de pistol het beste wapen om te gebruiken, alhoewel ik denk dat je toch een probleem hebt als je iemand met een shotgun tegen komt. _0/

    En de mensen die de pistol in Halo1 overpowered vonden moeten eens nadenken of de plasma pistol niet een beetje te goed is geworden in Halo2.
     
  7. frank1988

    frank1988 Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee in halo 1 was de pistol veel te goed niet alleen omdat je ermee spawned maar ook omdat hij goed is van dichtbij en ver af...
    En je hebt altijd nog een 2nd weapon die ik vaak als shotgun koos
    Maar hierdoor werd halo 1 wel heel eentonig, maar je had ook zeker wel skills nodig

    Halo 2 is veel meer actie, choas en close combat

    Ik weet nog wel vroeger die goeie ouwe tijd wanneer we 2,5 uur bezig waren met 1 potje ctf in sidewinder........ (no rockets ofcourse)
    Ik denk dat binnenkort ook maar eens te doen :D
     
  8. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Of je met een pistol spawnde of niet was volledig afhankelijk van de game set-up.
     
  9. BuGaBoO

    BuGaBoO Active Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    0
    Als iedereen spawnt met een pistol houdt dat het spel toch juist in evenwicht? En omdat je hem voor dichtbij en midrange goed kan gebruiken zorgt ervoor dat je in de meeste situatie's niet volledig kansloos bent.

    Maargoed, genoeg gepost hierover, als je CTF SW speelt zonder rocket heb je naar mijn mening toch totaal geen idee waarom Halo1 nou juist zo'n goed spel was. Maar ach, als je er maar plezier aan beleefd. :+
     
  10. asonto

    asonto halo2!!!!

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het egt onzin dat als dat als je respawnd en je bij iemand geplaatst word met betere wapens je meteen dood ben. Je kan he met gemak winnen van een dual smg/smg,smg/plasma rifle,smg/needler. Ook kan het hem winnen van een RL als je steeeds die raketten ontwijkt en je grantaten goed gebruikt. En ik het zijn niet alleen n00bs maar ook mensen van mijn eigen niveau. En ik zeg niet dat je het ALTIJD wint maar je maakt een goede kans.
     
  11. Darkzell

    Darkzell XBW Member

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog niet zolang een Xbox en heb dus eerst Halo 2 SP doorgespeeld en ben nog bezig met die van Halo 1. Toch vind ik ze beiden even vet. Halo 1 heeft de offline multiplayer en zelfs de graphics hebben wel wat. Tuurlijk is het geen halo 2 kwaliteit maar het heeft toch een bepaalde sfeer.
    Halo 2 heeft natuurlijk de Live mode en een goede SP die toch wat beter uitgewerkt is dan in Halo 1. Natuurlijk zijn de graphics ook een stuk mooier geworden.

    Halo 2 is naar mijn mening toch wel overduidelijk beter als Halo 1. Ik heb weinig tot niks van die hype meegekregen en had dus ook niet het gevoel dat ik met Halo 2 een godsgeschenk zou gaan spelen maar een slecht spel is het absoluut niet. Zelfs Halo1 vind ik ik in deze tijd zeker geen slecht spel ook al zijn de graphics wat minder. De gameplay staat nog steeds als een huis.
     
  12. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was net ff aan het surfen en toen kwam ik deze foto tegen...
    [​IMG]
    Het zal wel een fotobewerking, want ik heb deze nog niet gezien...
    /edit of zat dit wel in de PC versie ?
     
  13. unXist

    unXist F5 hoer

    Berichten:
    707
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is idd de Pc versie van halo1, je ziet dat die gast die schiet een fuel rod gun in zn handen heeft, dit n00bwapen zat er in de PC versie wel in, verder is dit ook geen xbox level.
     
  14. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat level zit ook niet in Halo 1. Wel jammer want het is eigenlijk een xbox spel en dan gaan ze hem op de PC versie uitbreiden.
     
  15. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Korte vergelijking. Halo 1 was geweldig, vernieuwend. Halo 2 is meer van hetzelfde, en de extra, de MP via xbox live zuigt! Conclusie: Halo 2 is geen verbetering van deel 1.
     
  16. SalamimaN

    SalamimaN Shoopie Whoopie!!

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Halo 1 was zeker veel beter dan Halo 2.

    De singleplayer van deel 2 is echt saai, en heeft geen replaywaarde, terwijl ik dat bij deel 1 wel had.

    Multiplayer is niet meer wat het geweest is, vooral dat matchmaking irriteert me heel erg. je mag niet eens zelf kieizen :mad: :mad:

    Halo 1= :D :D :D

    Halo 2= :{ :{ :{
     
  17. Arno S.

    Arno S. I never asked 4 this

    Berichten:
    897
    Leuk Bevonden:
    74
    Halo is altijd al braat geweest, deel 1 ook. Bungie kan gewoon geen games maken, klaar punt uit.
     

Deel Deze Pagina