1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vergelijking halo1/2

Discussie in 'Algemeen' gestart door NatureGoneWild, 13 nov 2004.

  1. Roberius

    Roberius Hero of Nazaroth

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Als we nog ooit een Halo: CE LAN houden wordt ik zo hard geownd door ieder voertuig waarvan ik even vergeten dat ik het in CE niet kan boarden... Ja, boarden rockt...
     
  2. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik zo vrij mag zijn: ik vindt dit wel een beetje een zeiktopic.

    halo 2 is toch gewoon goed. ik bedoel, elk spel heeft zn zwakke punten en er wordt altijd gezeken. en eigenlijk vindt ik dat slecht. want elk spel is met veel werk gemaakt. en ik vindt dat je zoiets moet waarderen en niet afkraken.
     
  3. goakhan

    goakhan Uns4n1ty

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind halo 2 wel een waardige opvolger, maar puntjes van kritiek. Zoals het melee attack is nu echt heel errug slecht. In deel 1 kon je echt lekker meppen, nu moet je echt vaak slaan totdat iemand K.O. gaat, echt jammer. De sniper is veels te makkelijk geworden, elke Noob kan het nu, terwijl je in deel 1 toch wat vaardiger moest zijn om de sniper te gebruiken. En ja ik heb het gevoel dat de wapens wat minder sterk zijn geworden (op zich wel nu gebalanceerder). Het duurt te lang voordat iemand eraan gaat. Maar misschien is het gewoon ff wennen en over een maandje ben je dan niets anders gewend.
     
  4. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Moet ik jouw eerst 4 bursts op je hoofd schieten voordat je doodgaat :confused: Als we zo gaan denken kan je elk wapen afkraken.

    Nee ik vind halo2 echt geen verbetering.
     
  5. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Op dit moment ligt mijn voorkeur ook bij Halo 1. Halo 2 heeft zijn sterke punten maar de Master Chief lijkt nou bijna wel een superman die vliegen kan.

    Ook moest je bij Halo 1 soms nadenken welk wapen je wel of niet zou oppakken maar bij Halo2 2 is het meer van "Oh had ik nou maar een Rocket Launcher, he wat ligt daar nou, goh een Rocket Launcher"

    Ik heb een beetje hetzelfde gevoel als bij de Matrix 1 en de Matrix 2. Matrix 1; vette film met behoorlijke diepgang, Matrix 2; bagger film met de diepgang van Britney Spears (niet dat ik Halo 2 bagger vind trouwens)
     
  6. Unrealist

    Unrealist A Real Unreal Fan

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja een vergelijking met de matrix deel 1 en 2 klopt wel een beetje.
    Deel 1 was ontzettend goed , deel 2 ook wel maar toch was het nieuwe eraf. Maar het is ook moeilijk om een opvolger te maken die orgineler is dan het vorige deel.
     
  7. Bleet

    Bleet MIA

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind deel 2 een stuk gaver. Het dual wielden is echt de beste verbetering die er is. Het nadeel ervan vind ik wel dat je minder moeite hebt met een Elite. Als ik in deel 1 een groep van 3 Elites tegenover me had was ik echt een tijdje bezig voordat ik die dood had. Nu vind ik dat ze het moeilijker hebben gemaakt door meer Elites tegelijk te laten komen. Halo 2 heb ik nu op Heroic uitgespeeld en als ik het vergelijk met heroic van halo 1 vind ik dat er bij 1 meer uitdaging in zat.
    Tuurlijk is dat maar een klein puntje van kritiek, want wat is het gaaf zeg. Mijn tong hing op de grond tijdens het spelen. Halo 2 vind ik overall gewoon beter, mooier etc etc...
     
  8. RiDaH

    RiDaH Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    ik snap jullie niet ik vind juist de cutscene's het mooiste wat ik een computer heb gezien.moeten jullie me toch eens uitleggen wat er niet mooi aan is?
     
  9. Defanatic

    Defanatic blauw beest

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    26
    Het rare aan halo is ook dat de 2e keer dat je het speelt veel beter is. Nu heb je waarschijnlijk de singleplayer net uitgespeeld of je bent er mee bezig. Toen ik halo: CE voor het eerst had uitgespeeld had ik een beetje een leeg gevoel todat ik het op heroic ging spelen. De eerste keer wil ik gewoon het verhaal weten dus rush ik een beetje door de levels heen. De tweede keer let ik op de details en speel veel geduldiger en ik schroef het niveau omhoog.
     
  10. WardNL

    WardNL Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Halo 1 vs. Halo 2 ...

    Oei oei, ik heb eigenlijk teveel verwacht van Halo 2 denk ik :eek:
    Naar mijn idee mist Halo 2 de "feeling" die Halo wel had! Moet ik ff uitleggen:

    Ten eerste vind ik de splitsing tussen Humans Master Chief en Covenant Arbiter niet echt een goeie keuze, de levels van de Arbiter vind ik niet boeiend om te spelen. Geef mij maar de Master Chief met SMG in de stad i.p.v. de Arbiter met een vaag alien pistooltje in een paars ruimteschip.

    Sommige wapens zijn echt waardeloos geworden, neem nu bijv. de pistol en de plasma pistol! In Halo heb ik de halve Covenant afgeschoten met deze twee beauties, echter in Halo 2 zijn ze wel zo waardeloos!
    Wapens zijn nu "uitgebalanceerd" euh huh ....

    Melee attack? in Halo zeer tof en effectief, in Halo 2 dus waardeloos.

    The Flood leidde in Halo tot veel hilarische momenten, het was echt tof om de beesten aan stukken te schieten! Jammer genoeg laat the flood het in Halo 2 ook af weten.

    *Zucht* Ik kan het niet over mn hart verkrijgen om Halo 2 als "slecht" te beoordelen maar een beetje teleurgesteld ben ik wel. Natuurlijk zijn er veel verbeteringen en speel het spel veel sneller maar toch gaat mn voorkeur uit naar Halo.
    _O_

    Deelt iemand deze mening met mij? Graag wat reacties.
     
  11. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    The Flood heb ik altijd al kut gevonden... in Halo 1, maar ook in Halo 2. Dat het pistool kut is, interesseerd me nix, omdat ik em toch nooit gebruik. Dat spelen met de elite vind k ook nix, maar goed.
     
  12. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat mij errug tegenvalt is dat er nu toch een UC/UT gevoel insluipt. Ik heb het spel in SP nog niet gespeeld/uitgespeeld (klein stuk maar), wel al flink wat MP uren achter de rug. Ik baal een beetje van de wapens, wellicht kwestie van wennen, maar vooralsnog is mijn lievelingsgun gedegradeerd naar een mietje. De lol is even weg bij halo2, de zoom en effectiviteit van de pistol was in halo1 perfect imo. In halo2 stelt het geen zak meer voor. In SP krijg ik bijvoorbeeld op Legendary echt geen Covenant beest (die blauwe/rode?) meer met de pistol neer, al schiet ik op close range 20 x tussen zijn ogen. Dit was bij halo1 anders, daar was de pistol iig mijn sterkste wapen (waar ik het best mee was?)... Het UT gevoel krijg ik een beetje door al die automatische wapens (mitrailleurtjes etc), ben ik geen fan van...

    Dat zwaard is wel mooi, in halo1 kreeg de cov. je ook dood met 1 klap, dus nu de MC ook :D

    Ik vind double wielding overigens niet ok, speel er ook niet mee..Waarom? Omdat in MP het gooien van granaten bij mij altijd de doorslag gaf, en dit is met DW niet mogelijk :mad:...

    SP Halo1 --> Flood was brak
    MP Halo1 --> Tot de dag van vandaag super!
    SP Halo2 --> Moet wennen aan het leven zonder pistol :)
    MP Halo2 --> Soms teveel UT, maar vooralsnog super!

    Eindoordeel, beide wellicht hun sterke en zwakke aspecten...we zien het wel..
     
  13. Tijmen

    Tijmen Master Chief

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het kut melee attack minder sterk is geworden bij MC's.
     
  14. Lambers

    Lambers Active Member

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind tot nu toe de beste verbetering in de SP ten opzichte van halo 1, dat je kunt duelwielden!!
     
  15. GforceNL

    GforceNL Active Member

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    0
    voor mij is halo 2 meer van't zelfde met een multiplayer als extraatje.... helaas, te gehyped.... :mad:
     
  16. _TP_

    _TP_ blaaaaat

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    erg mooie filmpjes en eindelijk een beetje een verhaal wat ik in deel 1 tog wel miste.

    verder had ik gigantisch last van dat het steeds te donker was in de levels. heb soms geen idee waar ik heen moet en waar de vijanden lopen.
    heb het spel overigens alleen nog maar cooperative gespeeld dus weet niet of het daar aan ligt? (split screen)
     
  17. Shin Jay D

    Shin Jay D Elite Trader

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0


    Ehm, In H2 zit ook flood, en die kun je ook in stukken slaan/schieten. Ik snap je argument dus niet helemaal.
     
  18. tomhasj

    tomhasj baklap!

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Halo 2 voelt voor mij meer als een soort "volwassen" versie van halo aan. Het voelt allemaal meer af aan dan het vorige deel, maar ik vind dat ze wel een paar dingen hetzelfde hadden moeten laten. Zo vlieg je op normal de levels door en mis ik mijn geliefde pistooltje.. ze hadden die net zo goed weg kunnen laten :{
     
  19. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    t valt me echt op dat halo 2 hier alleen wordt afgezeken. halo 1 was altijd zo super en blabla en halo 2 is gewoon kut volgens jullie.

    i kvindt dat gewoon belachelijk, het perfecte spel bestaat niet, wees tevreden met wat je krijgt en zeik niet altijd dat het beter moet
     
  20. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    DE verbetering van halo 1 is dat je nu op xboxlive kunt. het is ook maar goed dat dat pistooltje zwakker is geworden anders liep iedereen daar weer mee. nu heb je mensen die met verschillende wapens lopen.
     

Deel Deze Pagina