1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vergelijking halo1/2

Discussie in 'Algemeen' gestart door NatureGoneWild, 13 nov 2004.

  1. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Mijn grootste kritiekpunt in Halo2 is het gemis van dat epische gevoel wat Halo1 had.
    Weet niet hoe ik het uit moet leggen maar in Halo1 had ik echt het gevoel dat ik echt deel was van een enorme oorlog, dat heb ik minder in Halo2.

    De flood vond ik niet echt leuk en nu nog steeds niet. Wat ik wel vaag vind en eigenlijk niet vind kloppen met het idee van de flood is dat ze voertuigen kunnen besturen.

    Singleplayer vind ik ook veels te kort. Ik heb echt het gevoel dat ik er doorheen ren. En dat heeft imo niets te maken met dat ik beter nu ben als ten tijde van Halo1. De levels zijn over het algemeen (uitzondering daar gelaten) naar mijn idee korter als die van Halo1.
    Tot op heden heb ik ook meer het idee dat ik een update aan het spelen ben van Halo1 dan dat het echt een opvolger is. Meer halo1.5 dus ik plaats van 2.

    Bovenstaande kritiek wil overigens niet zeggen dat ik het geen goed spel vind.
    Dat is het namelijk wel.

    Het dual wielden vind ik een erg tof. Met een plasmarifle in de ene hand en een smg in de andere heeft menig elite een probleem tegen je.

    Ook het spelen met de arbiter vond ik leuk, liever had ik wat meer levels gehad op de aarde maar kwa verhaal geeft het wel weer een leuke insight in de covenant.

    De algehele A.I. is ook opgeschroefd en dat is zeker een goed punt.

    Dat Halo2 iets tactischer gespeeld moet/kan worden vind ik als fan van dat soort shooters ook een verbetering.

    Het boarden van voertuigen is ook een aardige extra, vooral omdat de covenant dat soort geintjes ook doen.

    En tot slot is het verhaal nog steeds of alweer top.

    Maar als je me nu vraagt welke ik beter vind zeg ik Halo1.
    De imo korte singleplayer en het gemis (dit is persoonlijk natuurlijk) van dat epische gevoel in Halo2 maken voor mij Halo1 de betere van de twee.
    Halo2 een goed spel? ja zeker. Maakt ie de hype waar, nee. Op een paar punten maakt ie het niet waar.
     
  2. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik kom bij Halo 2 ook niet echt in het verhaal door de zeer warrige overgangen tussen MC en de Arbiter. Het idee op zich is cool maar de uitwerking vrij matig. Telkens als je met de MC of de Arbiter op dreef bent en je een beetje in het verhaal komt switch je weer naar de ander waardoor ik persoonlijk dan weer uit het verhaal was. Beetje jammer.

    Bij Halo 2 ben je ook af en toe verplicht om in een bepaald voertuig te gaan zitten terwijl je bij Halo 1 de vrije keus had.

    Voor de rest is Halo 2 zeker niet verkeerd maar datgene wat Halo 1 zoveel beter maakte dan andere shooters mis ik een beetje bij Halo 2 (of beter het zit juist wel in Halo 2; Boss Fights?! ga je schamen Bungie)
     
  3. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ik heb dat ohhoooohhoooohooohoooo-gevoel iedere keer als ik in het HALO 1 of 2 hoofdscherm ben :D
     
  4. Cyberia

    Cyberia Guest

    ik ga hier niet eens serieus over nadenken want jullie zijn allemaal van die noobs die 8v8 in het kleinste level vet vinden. Had je beter UC kunnen kopen zoals Sostic al al zei. Ben het 100000% met Sostic eens! Bungie stelt me zwaar teleur. Als die saaie donkere binnenlevels waar je gewoon full-time de rechter (en soms de linker) trigger kan inhouden. SP is net als in Halo1 saai, niet bijzonder, voorspelbaar als wat. MP vind ik VEEL slechter dan in Halo1, Halo1 gaat om skills. Halo2 helemaal niet. Elk level in MP heeft een camp plek... raad jij nou maar eens waar teams bij clanmatches gaan zitten.
    maarja, ik blijf gewoon lekker halo1 spelen op XBC.. :) VEEEEEL VETTER!!
     
  5. Cyberia

    Cyberia Guest

    Wat is dat voor onzin gekke, je lamp gaat om de 5 seconde uit zodat je tactisch om moet gaan met je pistool???? wat is dat voor onzin!!!!! gekke pop dat is echt halo2 verdedigen met domme dingen hoor... bungie is gewoon dom geweest door die hype zo hoog te laten lopen, want het valt tegen!
     
  6. studio_125

    studio_125 Guest

    k vin Halo2 toch wel een veel betere replay factor hebben (ja oke, assault on the control room was een masterlijk level), namelijk door de toevoeging van Xbox Live! het is zooooooo leuk op live!
     
  7. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Zucht ten eerste, volgens mij ben je zelf een grote noob, kan je al horen aan je grote mond.Saaie donkere binnenlevels, gelukkig zat er bij halo1 zoveel variatie in het level design, en zat je nooit in donkere binnen levels.Halo1 gaat om skills?Wees de host en je wint!Ren als een gek af op de power ups en je wint.En clanmatches in halo1?Wachten met een rocket launcher bij de teleport of er een warthog op zitten, nee leer jij nu eerst maar is te praten over iets waar je verstand van hebt, want volgens mij kom je dat te kort op dit gedeelte :{
     
  8. Cyberia

    Cyberia Guest

    Wat is dat voor onzin, wees de host en je wint is bullshit.. ren op de powerups af en je wint?? tss, is dat in halo2 niet dan? zet en warthog op de teleporter, kan dat niet in halo2 dan? ga met een rocket launcher bij de teleporter staan, kan dat niet bij halo2 dan. wat ik wil zeggen is dat je met halo1 door skills kan winnen, en halo2 is meer mazzel.. bovendien zijn de lvls zo klein dat je gewoon op een hoog plekje granaten kan gooien en zo allemaal kills krijgen, of je pakt het zwaard en blijft drukken op de trigger met je ogen dicht totdat je hoort: Game Over..
    en hallo, wie ben jij om te zeggen dat ik te weinig verstand heb van halo2 en halo1? :confused:
    waar slaat dat op :confused:
    ness
     
  9. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    En wie ben jij om ons allemaal noobs te noemen terwijl jij geen idee hebt wie ik ben, en waarschijnlijk ook niet van andere spelers.Ten eerste, als je de host bent snipe je alles neer, zelfde met pistols als je een beetje skills hebt.Als jij dan zo'n *gosu* gamer bent van halo1 dan kan je niet anders dan mij gelijk geven(en ja ik heb het even over online gamen).En met halo2, als jij meer skills hebt zal je ook winnen.Niet zo makkelijk als bij 1, maar toch wel.
    Verder, op een hoge plek granaten gooien en winnen?Bij halo1 pak je een sniper gaat op hoge plek staan en je wint ook.Als je bij halo2 headshots geeft met je skills ligt hij ook eerder als met body shots, halo2 is noobvriendelijker, maar om er gelijk zo'n drama van te maken?
     
  10. Cyberia

    Cyberia Guest

    als host snipe je iedereen alleen neer als je een kutserver hebt.. ik ken genoeg mensen met heerlijke servers waar ik net zo goed/beter ben dan de host, dus daar niet over zeuren.. bovendien is het helemaal neit zo dat als je in halo2 beter bent dat je dan automatisch wint, want iemand met het zwaard ownt in elke level.. ookal speel je halo al 6 jaar, van een zwaard kan je niet winnen in halo1 zijn de wapens beter en minder overdreven. drama maken doe ik wel, want ik baal er zo van dat bungie ons al 2 jaar heeft laten geilen op een game die heel anders blijkt te zijn als ie uitkomt :confused:
    ness
     
  11. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    tuurlijk kan je wel winnen vna iemand met een zwaard, allene niet head on, ik gebruik meestal dual needlers tegen iemand met een zwaard. anders wel een shotgun.
     
  12. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik haat sommige instellingen die hosts maken.
    Bijvoorbeeld Pistols Only en tanks.
    De mensen die tevoet moeten maken (bijna) geen kans tegenover de tanks of andere voertuigen. Ookal kun je ze jatten...
     
  13. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    als het goed is zijn die hosts je friends? want anders heb je het over matchmaking en daarbij is er geen host die iets instelt..
     
  14. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Ten eerste, als je een 2 evengoede spelers hebt wint de host op zeker.Probeer jij maar is 1 on1 tegen mij als ik de host ben op halo1(neem aan dat jij xbc hebt)Ten tweede shotgun ownt een sword ook vaak, of dual pistols.
     
  15. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    of sniper^^ :+

    Halo2 is inderdaad veels te n00bish, bijna iedereen heeft custom settings dat je met een smg begint. Fights tussen spelers met smg's is puur geluk wie er wint, je hebt geen skill nodig om dat wapen goed te kunnen gebruiken, de grootste n00b kan daar winnen van de beste elite. Echt hopeloos.
    Ik heb mij kapot zitten lachen met dat tmf gedoe, al dat genaab met die smg's.

    Ik mis een wapen als de pistol in halo2, het mooi in halo1 was dat je altijd met de pistol begon (mits de settings flink waren veranderd), met die pistol had je altijd een goede kans tegen de sniper en rocket boys, nu begin je met de smg of de assault rifle, 2 gigantisch onbruikbare wapens.

    Waar ik mij ook aan erger zijn de spelers, ben je een beetje goed met de sniper word je achteraf vol geflamed door de tegenstanders dat je de sniper teveel pakt, terwijl ze zelf altijd in een rechte lijn naar de sword lopen en voor de rest niks anders kunnen dan bashen met die sword. Kijk eerst naar jezelf en dan pas naar andere, skill moet gerespecteerd worden en het is triest als mensen kapot worden gescholden omdat je nogal wat headshots maakt met die sniper.

    Geef mij maar halo1 online multiplayer zonder lag.


    Ik ben dit stukje tekst meerdere keren tegengekomen en ik ben het er wel mee eens;

    I've compiled a listed of all the objections and their respective answers to show where the pistol debate currently stands.


    "THE PISTOL IS OVERPOWERED- ITS SUPPOSE TO BE A SIMPLE SIDEARM"
    Halo1 fans arent concerned with "what" the weapon technically is but "what" the weapon does... make it a covenant "floogndoop" if you want it to be more "realistic"... nobody cares, its a game.. naturally, all we are concerned with is gamePLAY.
    If you continue with this objection, then answer for me: Why isn't anyone complaining about melee attacks? Holy cow... Masterchief can take rounds of smg bullets but cant take a couple punches? Clearly... "realism" is NOT the issue, it's gameplay. If you use this argument and dont condemn melee attacks also (along with half of the game) , logically, you are being a hypocrite. It has nothing to do with "realism".


    "IT TAKES NO SKILL TO USE THE PISTOL... THREE SHOTS AND YOU'RE DEAD"
    What a twisted and loaded way of saying something... thats just like saying "it takes no skill to golf, just hit the ball into the hole".
    If you think the pistol is bad, how about that evil sniper gun! Goodness.. how could bungie forget to take that overpowered thing out!? One shot and the person is dead, with twice the zoom in options of a pistol and infinite range!! How come none of you are dissing on the sniper? Its by far the strongest weapon in the game! Oh right.. the same reason we aren't.. yet.. you continue to hypocritically condemn the pistol? If you use this argument and dont condemn the sniper also, logically, you are being a hypocrite.

    I'd like to point out two things:
    1. If you put a moderately good pistoler up against an expert pistoler in H1, the expert will literally OWN the moderate. Thats a fact that has been demonstrated time and time again.
    2. However, put a moderately good halo2 smg fighter (can hold the rectical on opponants body) up against an expert smg fighter and its a toss up. It could go either way.

    Why could it go either way? Simple.. because unlike in Halo1, every single players "improvement limit" (regarding their starting weapon) STOPS the moment they can hold that huge rectical on any part of that huge body during a typical face off. As you can see.. for such a simple task that most anybody can do.. that roof of improvement is ridiculously low. So when you have an smg battle.. both players are going to do the same thing.. hold down the trigger and keep their rectical on that huge target at all times (NOT that hard- even with the moving around).
    In Halo1, you had to time your shots and they had to be on a small moving point (the head)- so even after years of practice you would still get misses regularly- yet, the best part of it is, IF you DID become proficient at pistoling.. you always AT LEAST remained a force to be reconed with REGARDLESS of what your opponant had in his hands- you always AT LEAST stood a chance. For that reason Halo1 emphasized skill instead of weapon whoring. You were always reasonably capable of winning a face off from the very second the game starts. Now, provided you arent facing off against a complete noob, who can say that about halo2 and your starting smg? Is it an aiming game anymore?? absolutely not! So then who will almost always win? The person with the best weaponry of course!
    Ah! And so the truth is revealed- instead of necessitating skill and aiming precision its all about who gets what gun... which is determined almost always by spawn. Thats why Halo2 is inferior.

    - - -

    More: The H1 pistol was balanced because not only because everyone had one, but because it was capable in every situation. It was definately NOT the best gun to have in every situation but it remained capable always- you weren't ever helpless. A single smg (your starting gun) is practically incapable in ALL situations- you start out helpless. Your chances against a sniper, long distance battle, with an smg is nada. Likewise, your chances against a shotgun or double-wielder in a close range duel is next to none (again, unless you are playing a complete newb). Don't you see the problem with that? Can we techincally play with it.. of course..but is it better than everyone starting out with a capable weapon with a limitless roof of improvement? Absolutely not!

    "THE CARBINE/BAT. RIFLE SUFFICIENTLY FILL THAT VOID"
    It does not, the battle rifle takes 4 head shots with a much much slower firing rate. At far distances no matter how fast you try to shoot.. the person will usually find something to hide behind and recharge (or another individiual will reap the fruits of your labor by cleaning up the kill).. in close range it is owned by duel wielders... More importantly, you dont start out with either of those weapons in ranked games.


    "HALO2 REQUIRES MORE FACE OFF STRATEGY THAN HALO1"
    Heh. What you would like to call strategy isnt strategy at all.. its common sense... I, along with just about everyone else, know what weapons are best to go into battle with given a defined situation.. i learned that in the first hour as did everyone else. What can you teach me now regarding face-off strategy? What "strategy" will i learn in the future that H1 didnt already incorporate? This argument is absolutely weightless. Somebody teach me something. People use the cliche "oh it just came out, theres lots more to learn"... no my friends.. no there isn't. In a face-off battle, all options are instantly available and recognized (to any moderate player).. unless there is some new power via button combination the master chief has.. i dont see any more H2 specific "strategy" in the future. It's done. And if someone disagrees.. dont just call me 'ignorant'.. share something you "learned" and we'll see. Dont say anything like "you could aim better" or "you could learn the map more" because those were both things already utilized in halo1 and they have nothing to do with face-off strategy in the first place.


    "HALO2 FORCES YOU TO USE A VARIETY OF WEAPONS INSTEAD OF ALWAYS USING THE PISTOL LIKE IN HALO1"
    My first thought is "and?".. although instead of going into that i'll simply say.. thats flat out wrong. In H1 the pistol was just the healthy default that everyone had and stood a good chance with.. we still used the plasma rifle, shotgun, and sniper, (and rockets), all depending on the context of the situation. Why? Because each of these alternative weapons are BETTER than the pistol and were preferred OVER the pistol in their respective environments. The point of the pistol is that you always had a chance to win (and EVERYONE had one). Therefore, it wasnt about the weapon as much as it was about the person- that's not the case anymore... instead of your weaponry simply being A factor.. now its pretty much the ONLY factor that count (again, we are as*uming you are a moderate player).


    "HALO2 IS STILL ALOT BETTER AND MORE FAIR IN OTHER WAYS"
    ... i agree, fall damage, dying by tapping a moving vehical etc. However, the starting weapon remains, by far, the most influential factor- screw that up and you screw up 90% of the game.


    "STOP COMPLAINING YOU BABY, ITS USELESS... GO PLAY HALO1 IF YOU DONT LIKE HALO2"
    It's not useless, bungie needs to recognize this mistake and address it via downloadable content and incorporate it into the ranked gamies (thereby adjust what defines a "high ranking"). As we've all been saying, if Bungie merely released halo1 on live, its sales would go through the roof! Thats what we want.. is the ability to play online without lag.. and naturally we'd love extra levels and some of those additions mentioned in the objection above... but the unadultered halo1 online would work just fine. Either way, Bungie wont do anything if they dont know people are upset.

    The thing about Halo2 that gets under my skin the most is when i win individual battles and when i win whole games.. because, i could tell by the way i played that anybody could have done that.. it was easy and it was more an issue of circumstances then it was my aiming abilities coming to fruition. Its upsetting because i'm no longer proud about my wins.. it's just not exciting for me anymore- and i believe other H1 fans feel the same way.

    Blake.
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2004
  16. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat stukje klopt helemaal die gast heeft totaal gelijk.
     
  17. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Ik vind de gasten maar knuppels die Halo 1 maar beter vinden omdat je daar bij de mp begon met de pistol. De pistol vond ik maar dom in Halo1, zelfs mijn neefje die nog nooit halo heeft gespeeld kan daarmee gasten killen.
     
  18. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind de SP in Halo 1 beter gewoonweg omdat ik de SP in Halo 2 klote vond om te spelen. Alleen de levels met MC vond ik leuk en alle missies behalve de laatste met de Elite vond ik kut. In de MP vind ik Halo 2 beter dan 1,betere balans in de wapens en vette vette levels.
     
  19. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    De knuppels?Een naam gewoon noemen is moeilijk he..
    En gelukkig kan je als noob bij halo2 met een sword ofzo niks killen, stel je voor dat dat zou lukken :{
     
  20. RiDaH

    RiDaH Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    HALO 2 _O_

    ow ja de pistool uit halo 1 is voor mensen die niet kunnen winnen
     

Deel Deze Pagina