1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vergelijking halo1/2

Discussie in 'Algemeen' gestart door NatureGoneWild, 13 nov 2004.

  1. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Jullie zijn echt achterlijk, de multiplayer is in halo2 zoveel makkelijker geworden. Die dual wapens, targeting rocket, en die sword waarmee je iemand van 10 meter afstand al dood kan meppen.
    Met die pistol had je tenminste echte skills nodig, een three shot kill kwam daarom ook alleen maar voor bij de echte pro's. Nu heb je met dat gefuck van die sword dual wielders alleen maar button bashers.... Nee sorry, geef mij echt maar halo1 zonder lag online.
     
  2. RiDaH

    RiDaH Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik met halo 1 via xboxconnect online ging loopt iedereen met de pistool
    ow ja er is maar 1 zwaard dus dat hebben ze goed gedaan
    pak een shotgun en je schakel die geen met de zwaard zo uit
    gaat allemaal om skills en nee ik ben niet achterlijk _0/
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2004
  3. Xilvero

    Xilvero Flaming Ninja

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Sword Dual-Wielders? Word moeilijk.
     
  4. RiDaH

    RiDaH Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    @Xilvero

    Er kan maar 1 iemand de zwaard hebben
     
  5. Xilvero

    Xilvero Flaming Ninja

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat snap ik. Maar ik zie dat je je bericht al geëdit hebt. ;)
     
  6. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Begrijp me niet verkeerd want ik haat het zwaard ook. In deel 1 vond ik de pistol mietig en nu vind ik het zwaard maar :) knuppel :) Je naam is wel erg irritant hoor.
    Dual wapens is gewoon goed tegen je tegenstanders maar je kunt makkelijk worden gekilled tenzij je natuurlijk knuppel tegenstanders hebt. Je moet heus wel skill hebben bij Halo 2 want ik maak makkelijk vrienden van mij af, zonder zwaard of dual wielding...

    En met pistol echte skills nodig, god damn das echt een leugen want elke knuppel kan met dat wapen andere knuppels neer halen.
     
  7. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    het energysword ruleert all over the top. Vooral in kleine ruimtes. Mochten je kogels op zijn, dan is dat zwaard er nog. Dat het pistool eruit is, is terecht. Het beste wapen uit halo 1 een pistool? Nu ben je verplicht andere wapens te nemen, dus is het leuker spelen omdat nu niemand meer dat verdomde kutpistool neemt. Iedereen gebruikte em, dat is nou wel anders geworden.
     
  8. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    "IT TAKES NO SKILL TO USE THE PISTOL... THREE SHOTS AND YOU'RE DEAD"
    What a twisted and loaded way of saying something... thats just like saying "it takes no skill to golf, just hit the ball into the hole".
    If you think the pistol is bad, how about that evil sniper gun! Goodness.. how could bungie forget to take that overpowered thing out!? One shot and the person is dead, with twice the zoom in options of a pistol and infinite range!! How come none of you are dissing on the sniper? Its by far the strongest weapon in the game! Oh right.. the same reason we aren't.. yet.. you continue to hypocritically condemn the pistol? If you use this argument and dont condemn the sniper also, logically, you are being a hypocrite
     
  9. BuGaBoO

    BuGaBoO Active Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    0
    Blake is god. O-)

    Halo 2 zonder live support had het nooit zolang volgehouden als Halo 1. En ik betwijfel ten zeerste of het met Live langer dan een half jaar / jaar populair blijft.

    Volgens mij had niemand een zo drastische verandering van de gameplay verwacht. En het is alleen maar slechter geworden.
    Zomaar een paar punten die triest zijn aan Halo 2:
    - Plasma rifle is een arcade gun
    - Plasma pistol ook
    - Rocket voelt erg vreemd aan.
    - Granaten stuiteren vreemd
    - Zwaard is gewoon belachelijk
    - SMG start op live games
    - BR kan niks toen tegen duel whielding van dichtbij
    - BR kan niet killen verder dan 30 meter
    - BR is kut
    - Snipen is te makkelijk
    - Shotgun duidelijk verslechterd
    - Spel veranderd in een wapenrace
    - Pistol skill is nu gebaseerd op wie de snelste vinger heeft.
    - Doet de camo eigenlijk wel iets?
    - De voertuigen zijn voor noobs.
    - Brute shot is wellicht het meest trieste wapen ooit bedacht
    - Granaten kunnen max. 5 meter gegooid worden
    - Einde van de campaign
    - Campaign
    - Shield komt veel te snel terug.
    - Anouncer
    - Slechte keuze van Halo 1 maps.
    - Maps zijn bijna allemaal te groot.
    - Gametypes op live zijn slecht
    - Ontzettend veel delay voordat je te zien krijgt dat je een kill hebt
    - Wapens naden onmogenlijk, op het zwaard in Zanzibar na dan.

    Halo 1 ownt Halo 2, big time. :+
     
  10. WeeGee

    WeeGee Active Member

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    0
    mja.... het is maar net hoe je het bekijkt ...
     
  11. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Punt was, met een pistol in halo1 kon een noob iemand killen.
    Wat moet je anders doen met een wapen, hem ombouwen tot een fiets?
    Maar nee met een sniper shotgun rocket launcher assault rifle konden noobs niet killen?
    Het grootste wapen waar noobs mee kunnen killen zijn grenades, zullen we die er ook maar gelijk uithalen he?
     
  12. BuGaBoO

    BuGaBoO Active Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    0
    Halo 1 games zonder pistol waren ook cool. :cool:
    Halo 2 games niet. :'-(
     
  13. goakhan

    goakhan Uns4n1ty

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    2
    Kben nu al een weekje bezig op Live en ik mis toch een aantal punten die Halo 1 had. Zoals het melee attack...eerst een beetje schieten en dan iemand KO meppen...heerlijk. In Halo 2 krijg je iemand echt niet meer zo snel op de grond met een tik. Ook is de connectie best wel vaak laggy. Ik heb al een aantal games zo verloren. Ik vind het jammer dat de pistol minder sterk is geworden maar aan de ene kant, zijn de wapens meer uitgebalanceerder (behalve die sniper, te simple en te makkelijk geworden). En er is iets mis met die Shotgun idd. (is echt alleen goed als je hem tegen iemand kop aan zet). Ik hoop dat Bungie luistert nar kritiek en er wat mee gaat doen.
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2004
  14. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben nu ook al een week of 2 op xbox-live. maar mensen zie dat dan de grafische kant is veel beter geworden, je kunt op xbox-live en ik heb bijna nooit laggie ... dus moet aan je verbinding liggen.
    oke dat de melee-attack minder effectief is geworden vind ik ook jammer.
    het zwaar is gewoon zwaar klote, want als je opelkaar afloopt en de ander heeft ook een zwaar wanneer wint wie dan want 90% van de keren dat ik de aanval doe lopen we gewoon door elkaar heen.... gaat nergens over -> klote wapen... waarom is sniper te makkelijk...
    het is een goed idee om het pistooltje te strippen... want in halo 1 liep iedereen daar mee.. nu is er een ruime variatie aan wapens.
     
  15. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    halo2 is gewoon een goede opvolger van halo1 simpel! :p
     
  16. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
  17. BuGaBoO

    BuGaBoO Active Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan je dat nou zeggen, zonder ook maar enige vorm van argumentatie. Ik zou het stukje van Blake eens lezen, ik vind dat hij best goed beschrijft waarom Halo 2 juist GEEN goede opvolger is van Halo 1.
     
  18. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    en toch ben ik het hiermee eens. Blake zegt wel dat bungie wat aan de fouten moet doen, maar het zijn wel fouten in zijn ogen. Ik vind Halo 2 ook prima te spelen zoals het nu is. Als ik met halo 1 bezig was ging het precies zoals hij zei; namelijk: iedereen had het pistol, en iedereen gebruikt voor sommige sitaties of de rocketlauncher of de sniperrifle ofzo erbij, maar als het daarmee niet lukt, kon je altijd nog terugvallen op je pistol. Fair enough, maar werd ook saai. Resulteerde in bijna alleen maar pistol geknal.

    Kortom ik vermaak me prima met Halo 2 en van mij hoeft bungie deze "fout" niet te herstellen :+
     
  19. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    prcies. Dat domme gejengel steeds van: maar voor de pistol heb je tenminste skill nodig. Dat zal wel zo wezen, maar als jij alleen maar het pistool gebruikt, gebruik je de andere wapens ook niet, wat dus betekend dat als je geen pistol bij je hebt, je kansloos bent.

    Verder ben ik ook tevreden met hoe Halo 2 is, alleen is de singleplayer niet zo bijzonder goed. Met MC is vet, met de Elite niet. Maar de SP van Halo 1 was ook niet zo bijzonder, dus zoveel verschil maakt het niet. Ondanks dat ik geen live heb, kan ik me best vermaken met Halo 2. Met de MP en in mindere mate met de SP. Ik snap niet dat iedereen zo loopt te klagen dat het pistool slecht is geworden, dit is immers van te voren aan gekondigt en het was wel s tijd voor verandering.
     
  20. BuGaBoO

    BuGaBoO Active Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    0
    Er staat in zijn stuk duidelijk dat de pistol helemaal geen superwapen is. En dat is ook niet zo. Plasma rifle en shotgun zijn gewoon beter van dichtbij, Rocket is beter voor middel-range. Sniper is superveel beter van grote afstand en zo is er voor elke situatie wel een wapen te bedenken dat beter is dan de pistol.

    Maar, de pistol kan je wel voor bijna alles gebruiken, en je maakt altijd een kans om van je tegenstander te winnen. Zeker als je de moeite neemt om het spel veel te spelen en je goed met de pistol leert schieten. Want zo makkelijk als iedereen zegt dat een 3shot is is het helemaal niet. Als je dus vaak speelt, word je beter en zal je dus altijd van een newbie winnen met dat wapen, wat juist een goede stimulans is om beter te willen worden.

    Waar het nu op neerkomt is dat je altijd met een SMG begint. Een wapen waar je niks aan hebt voor middel afstand en grote afstand. En voor dichtbij verlies je sowieso van duel whielding (ok of je speelt tegen een héél erg slechte tegenstander)
    Dus waar het op neerkomt is: zorg dat je snel bij de rocket of sniper bent, anders ben je gewoon kansloos. Hoe goed je ook bent.

    Ik weet niet of jullie een beetje dat TMF gedoe gevolgd hebben, maar dat was toch ook 80% beetje met een SMG schieten met soms nog een extra SMG erbij ja. Is dat dan beter dan schieten met een pistol die wel gebaseerd is op skill? Ik denk het niet.
     

Deel Deze Pagina