1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vergelijking halo1/2

Discussie in 'Algemeen' gestart door NatureGoneWild, 13 nov 2004.

  1. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Komt omdat die tmf gamer al dood was voordat hij een ander wapen hij en hij starte met de smg:)

    Verder wat zeik je op pistols, eerst is het geen skill wapen, dan weer wel en dan kan ik weer niks met andere wapens?Je hebt volgens mij echt geen idee waar je over praat en je argumentatie kan je ook nergens aan vastknopen..
     
  2. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    @ purno:

    ja meningen verschillen nou enmaal. Daarom ben ik het ook eens met de stelling van "als je dat allemaal zo graag wilt, ga dan Halo 1 spelen." Er zijn talloze varianten om te winnen met Halo 2 en dat vind ik juist leuk. Ik pleur die SMG ook nooit gelijk weg, ik wacht totdat ik er plasma rifle bij heb, en zo ga ik verder totdat ik weer wat beters of anders tegenkom.

    en natuurlijk had je meer aiming skills nodig bij H1's pistol. Maar je doet nu net of het een kwestie van geluk is om te winnen bij H2. Dat is natuurlijk ook niet waar, kies de juiste wapens voor de juiste afstand, en zorg dat je goed blijft bewegen in middlerange combat. Plus persoonlijk zoek ik nooit de sniper op, want dan moet je ergens op een plekje gaan zitten wachten op een target, en ik ga toch graag voor de meeste kills.
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2004
  3. BuGaBoO

    BuGaBoO Active Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of dit aan mij gericht was. Maar ik heb nog geen 1 keer over pistols gezeurt. :{
    Dus laat eens wat duidelijker blijken aan wie je je post richt, of lees mijn posts eens goed.

    En de eerste zin van je post slaat ook als een tang op een varken, dus eh, goed bezig. _0/
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2004
  4. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    bij halo 1 kon je dus gewoon op een tegenstander inrushen, je had toch wel een pistol.. (dan heb je een kans, zoals iedereen zegt) maar bij halo 2 is dat dus NIET slim.

    ik vond de pistol ook verschrikkelijk vet bij halo 1 maar ik moet zeggen.. het waren uitendelijk inderdaad wel bijna allemaal pistol fights.. (toch wel saai)

    bij halo 2 kan ik dat absoluut niet zeggen. je hebt best veel combo's aan dual weapons en als iemand met een battle rifle rondloopt is hij op midrange beslist niet kansloos.

    aan de andere kant vind ik ook wel dat het niet altijd de beste is die wint.. je moet nu meer een neusje voor de kills hebben (ut) en het spel gaat erg veel sneller (UT!)
    toen ik halo 2 net had, probeerde ik mezelf nog wijs te maken dat als ik eenmaal de moeite nam goed met de BR te leren omgaan. Het is iets beter geworden en ik heb nog hoop, maar iemand kan wel snel schuilen hoor!

    het blijft lastig.. Halo 2 = veeeel meer diversiteit aan wapens (en die worden ook daadwerkelijk gebruikt in halo 2) maar ik mis het halo 1 gevoel! (zoals iemand al zei, de rocketlauncher bijvoorbeeld, en de nades!)
     
  5. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    @ purno de purno

    je kunt heel goed winnen van iemand met dual smg terwijl je er zelf maar één hebt..
    je schiet namelijk veel accurater en herladen doe je ook sneller...
    ik loop nooit met dual smg, want dat werkt niet naar mijn mening ...
    natuurlijk zou ik er op kunnen oefenen, maar ja lui he ;)
     
  6. BuGaBoO

    BuGaBoO Active Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    0
    Was bij Halo1 ook niet slim, maar je kon idd iets doen ookal spawnde je niet in de buurt van een normaal wapen.
     
  7. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Nee alleen het deel van tmf was tegen jou gericht.. hoe kon hij iets anders doen als smg fights als hij al dood was voordat hij bij een ander wapen was?

    En gezeik op pistols slaat niet op jou Purno, maar dat leek mij wel duidelijk..
     
  8. underhunter

    underhunter XBW member 706

    Berichten:
    683
    Leuk Bevonden:
    0
    Single player was zo slecht gewoon, het verhaal viel tegen, de levels waren matig, en dan heb ik het over de binnenlevels (de meeste levels dus). Deze waren veel te donker en grauw. En dan moest ook The Flood nog eens terugkomen, als ik donkere levels met zombies wil, dan koop ik wel doom 3. En dan hebben we het nog niet eens over het einde van het verhaal, welke gek heeft dat bedacht, aangezien ze voorlopig nog niet aan halo 3 gaan werken, hadden ze er wel even een fatsoenlijk einde aan mogen breien.
     
  9. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    de makers wilde in het verhaal ook de kant van de covenant laten zien. En dat de flood terugkomt hoort nou eenmaal bij het verhaal.

    oke zit wel een kern van waarheid in. :p

    Maar toch heb ik me wel vermaakt met het verhaal (ook de "donkere" levels). En het einde geeft alleen maar dat er dus nog helemaal geen sprake is van een einde, en dat is alleen maar goed.
     
  10. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Tom :eek: _0/

    Ik denk dat ik binnenkort toch weer even halo1 games ga spelen, tom en sam zijn altijd welkom. Verder las ik ergens dat iemand veel last had van lag, dit lijkt mij onwaarschijnlijk, op xbc vind ik weinig servers die laggen (komt stiekem ook omdat ik veel host O-) ), maar veel servers die laggen ben ik niet tegengekomen.

    Toch is het raar dat Bungie zo'n perfect spel heeft kunnen verkloten, kijk alleen maar naar de singleplayer, ze hadden jaren de tijd en dan komen ze met zoiets, erg slap.
     
  11. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Jonge dat is een beetje een domme opmerking... "IT TAKES NO SKILL TO USE THE PISTOL... THREE SHOTS AND YOU'RE DEAD"
    What a twisted and loaded way of saying something... thats just like saying "it takes no skill to golf, just hit the ball into the hole"...... Dat is net zoiets als, als je met de Pistol iemand in 3 schoten kan kille kan je ook een raket besturen en ermee naar de maan vliegen om daar te landen. Met pistol mol je mensen te makkelijk in Halo1, wat dus niet in Halo2 is. Ik vind Halo2 mp zowat net zo goed als die van Halo1 alleen hebben beide versies hun nadelen.

    Halo1- Pistol en geen live.
    Halo2- Sword en soms respawn je op rare plekken waar de vijand is.

    Natuurlijk zijn er wel wat meer nadelen aan beide versies als je mieren neukt, maar aan deze erger ik me het ergst. De rest van de nadelen van beide versies vind ik niet erg.
     
  12. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Blijkbaar snap je dat stukje van de tekst niet... :{
     
  13. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Wel snap ik wel alleen ik vind het een dom voorbeeld. :{ Ik vind de pistol maar het wapen voor de mensen die niks van console shooters kunnen en toch nog kills willen krijgen. :{

    Ow ja wat ze zeggen over de sniper rifle.. Er kunnenn maar 1 of 2 sniper rifles in het level gebruikt worden. Als er al 2 mensen zijn die een sniper hebben kunnen andere het wapen niet hebben. Dus met 16 mensen zijn er maar 2 die sniper hebben en de overige 14 hebben een ander wapen. Dus ik vind de sniper bij lange niet zo erg als de Pistol :{ .. De pistol krijgt iedereen gewoon op het begin al |:-
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2004
  14. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben er nu een paar weken mee bezig en ik ben nog steeds enthousiast over de meeste "nieuwe" dingen zoals Live met Matchmaking e.d.

    Enige negatieve punt vind ik dat je in een matchmaking game begint met de SMG, dit had de BR of andere mulitifunctioneel wapen moeten zijn naar mijn idee...

    De mensen die alles af lopen te zeiken verdiepen zich gewoon niet genoeg in de game... Ze zoeken alleen de negatieve dingen (makkelijk) en staan niet open voor de nieuwe mogelijkheden... (moeilijk)

    Op Live maak je juist zoveel verschillende situaties mee, ik blijf me verbazen hoe een simple potje capture the flag (1 flag) zovaak verschillend kan zijn en het onderste van je frustratie en plezier naar boven kan halen... _O_
     
  15. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm gisteren besefte ik opeens dat niet degene met de beste skills wint, maar degene met de beste wapens. (vooral in head to head heb je dit.. als je de ander maar steeds tegenkomt voor hij de goede wapens heeft, win je makkelijk)
     
  16. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd dat merkte ik pas nadat stukje een paar bladzijdes terug dat neemt niet weg dat het vermakelijk is alleen zo hoort een fps niet te zijn.
    Sterkste wapen toevallig op zak hebben hoort niet te garanderen dat je iemand killt dat horen je skills te doen.
    Als ik bijv in een hoekje gedreven wordt door 2 gasten met dubbele SMG's en ik zou het zwaard hebben dan is er een grote kans dat ik win.
    Zou eigenlijk niet moeten kunnen dan zou ik eigenlijk moeten verliezen lijkt me nogal logisch.
    Zo kan je als zwaardgast echt veels te sterk zijn in bijv ivory tower.
     
  17. Nielsje_8

    Nielsje_8 Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik het niet mee eens (dat een shooter zo niet hoort te zijn). Wat wil je dan, wapens die allemaal even sterk zijn...? Nee, ze hebben gewoon allemaal eigen plus- en minpunten en zijn goed in verschillende situaties.
    Ik snap wel wat je bedoeld, zoals in UT, waarin het is wie als eerste de rocketlauncher vindt wint. In Halo zijn de wapens naar mijn mening redelijk uitgebalanceerd en er valt voor elk wapen wel wat te zeggen. Jij zegt dat een zwaard in Ivory Tower te sterk is (ben ik het gedeeltelijk mee eens) maar in Coagulation heb je er een stuk minder aan.
     
  18. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    maar het is wel zo dat er in elk level vaak maar 1 zwaard is wat het wel overzichtelijker maakt.

    verder vindt ik de wapenbalans in halo 2 minder maar zeker niet slecht
     
  19. MassHyponotic

    MassHyponotic Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    6
    Het grote verschil tussen Halo: Combat Evolved en Halo 2 is dat veel dingen die in Halo 2 voorkomen je al hebt gezien bij deel 1. Daardoor is Halo 2 soms wat herhalingen maar dat is in princiepe niet erg, want Halo deel 1 was al top.
     
  20. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    jij zegt het.... alleen is lang niet iedereen het met je eens. De meesten wel, maar er zullen er genoeg zijn die deeltje niet leuk of matig vonden en deeltje 2 ook klote vonden.
     

Deel Deze Pagina