Verkiezingen 10 juni ... gaan jullie stemmen?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 5 jun 2004.

?

Ga jij stemmen voor de Europese verkiezingen?

  1. Ja, namelijk...

    40 stem(men)
    39,2%
  2. Nee, omdat...

    12 stem(men)
    11,8%
  3. Weet ik nog niet.

    6 stem(men)
    5,9%
  4. Ik mag nog niet stemmen.

    44 stem(men)
    43,1%
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ja, ja de verkieziningen komen er weer aan!

    Gaan jullie stemen? ... en zo ja

    op welke partij?


    Ik ga stemmen ... maar ja ik ben partijdig ... ik stem namelijk op mijn naamgenoot op nummer 9 (van de VVD) ... en ze is mijn zus ;)
     
  2. FeaR

    FeaR Inside you ...

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    4
    Nee, want er verandert toch nix aan deze kut maatschappij ...
     
  3. Atmaxar

    Atmaxar Banned

    Berichten:
    363
    Leuk Bevonden:
    2
    Dit is de eerste keer dat ik mag gaan stemmen,
    maar ik zou echt niet weten op wie ik zou moeten stemmen voor Europa.
    Als het over Nederland ging zou ik het iets beter weten maar ja.

    Vind trouwns die slogun van LPF wel goed, zoiets van Werd U iets gevraagt toen...

    Maar weet dus niet ofdat ik wel ga stemmen.
     
  4. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Was laatst een vage reclame op iets met Transparant ofzo.....misschien die of Pvda.... 1 derde van de jongeren stemt er al op dus ik denk ik ook maar.

    Als dat niet een mooi onderbouwde stem recht uit mijn hart is weet ik het ook niet meer.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2004
  5. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Voor mij is het ook de eerste keer dat ik dan mag stemmen en eerlijk heb ik geen idee waarop. Eigenlijk zou op op de ChristenUnie willen stemmen, maar dat heeft geen drol zin op een Europese Verkiezing.. maar ja.. ik ga er nog even over nadenken :)
     
  6. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Dat is dom! Als je niet stemt zal er nooit iets veranderen :{ Daarom kun je nou net stemmen, om de maatschappij te veranderen.

    Voor mensen die niet weten waar ze op moeten stemmen: http://www.stemwijzer.nl/europa2004/sw/app.html

    Heb zelf niet veel verstand van politiek dus aan de hand van stemwijzer ga ik op de partij stemmen die de uit de test kwam :cool:
     
  7. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    Helaas stelt het Europese Parlment niet echt veel voor, als het er op aan komt heeft het totaal geen bevoegdheden en kan het niemand stoppen. Voel me dus ook een beetje lulletje rozenwater als ik ga stemmen, maar doe het echter wel.

    Mijn stem gaat waarschijnlijk uit naar de PvdA vanwege de duidelijke stellingen. De VVD vind ik weer van die 2002 leuzen hebben, waar je uiteindelijk niet van op aan kan. "Europa moet slagvaardiger zijn", ja whatever, zeg nou maar wat je precies wilt, zodat ik over een paar jaar de partij er op kan afrekenen of juist bejubelen.
     
  8. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Pvda is lekker, nu brullen, straks vullen is het voor hun. Hebben zij wat gedaan aan de TBS tijdens paars? Nope. maar nu wel tieren dat het fout is, jaja. Ook kom ik niet helemaal in hun europa politiek. Volgens de Pvda is er teveel achterkamertjes werk in europa. Alsof dat tijdens hun paars niet zo was? En wat willen ze er tegen gaan doen? Ik lees het nergens maar goed.

    Ik wordt er een beetje ziek van hoe ze de schuld op anderen afschuiven. maarja niet dat ik het waarschijnlijk anders had gedaan. Ze proberen mensen zoveel mogelijk te overtuigen dat zij de sociaalste zijn. Maarja ik ben niet iemand die graag zoals de Pvda had gewilt de schuld had willen laten oplopen ten kosten van de economie. Nu gaat de Pvda klagen dat er werkeloosheid is terwijl hun diegeen waren die het hadden kunnen stoppen en het niet deden tijdens paars, zo ken ik er natuurlijk ook nog wel een paar.

    Parlement stelt helaas best veel voor. Mijn inziens is het alleen teveel geregel en te weinig besluiten. Wat wil je doen met een vergadering van 500 man? Die spreken allemaal een andere taal, dan gaat vergaderen echt niet lekker. Hoe kun je OOIT iets concreets besluiten met 500 mensen? Ook wordt ik ziek van de regels die wel voor nederland en andere kleinere landen gelden, maar niet voor de zogenaamde grootmachten als frankrijk en duitsland? Nederland betaalde dan ook nog eens het meest aan de EU? Dat gaat er bij mij niet in. Alle landen moeten gelijk zijn, oprotten met die voortrek praktijken.
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    Bijna 70% van onze wetgeving komt uit Europa ... dus als je denkt dat het niet veel voor stelt dan heb je het helaas mis. Het is nu juist belangrijk om te gaan stemmen.
     
  10. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Jullie MOGEN gaan stemmen.
    Wij hier in België MOETEN op 13 juni gaan stemmen.
     
  11. thabo

    thabo Zwabbo

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    en ik mag niet stemmen....
     
  12. Lord<>Snowboard

    Lord<>Snowboard ~XBW Member~

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind stemrecht het domste wat er is, stemplicht ja. Je leeft hier, je stem hier!
    Het duurt bijgod 5 minuten.

    Ik woon in België en wij stemmen op 13 juni. Kmag pas stemmen binnen 1 jaar :'-(

    Noemt je zus ook Fardo misschien :+
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2004
  13. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Volgend jaar heb ik pas stemrecht :'-( Is het niet gemeen... :'-( Stemrecht verlaging zou ik bijna eisen, vanaf 16/17 jaar :p
     
  14. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Stemmen is misschien wel verplicht, maar is dat zo slecht? Als je kijkt naar wat er in Frankrijk gebeurd was, niemand trok zich eigenlijk iets aan van de verkiezingen, was maar op vakantie,... dan krijg je dat enkel, of toch vooral, de extremisten gaan stemmen..
    Ik ben in elk geval blij dat ik mag gaan stemmen.
     
  15. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Het is helemaal niet verplicht en dat zegt die belg ook niet ;)
    Hij wil dat het verplicht moet worden, en ik eigenlijk ook wel...
     
  16. berend

    berend Santa Blows

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    "europa best wel belangrijk" ahem
     
  17. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    De uitnodiging kwam, de uitnodiging ging in stukjes, en ging de prullenbak in :p

    Er veranderd toch niets. :mad:
     
  18. Ak-47(P)

    Ak-47(P) I love myself

    Berichten:
    473
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik vind niet dat het verplicht moet worden. Da's onzin. Het is jouw keuze of je gaat stemmen of niet. Het is jouw keuze of je zelf denkt dat het eigenlijk wel uitmaakt. Verplicht is onzin. (Vind ik) Ze moeten maar 's iets *goeds* doen of *aantrekkelijks* om ons te laten stemmen als je niet wilt.

    Ikzelf ga wel stemmen. Ook al kan je dat niet echt concluderen uit mn vorige quote. Ik stem op de PvdA. VVD doet loze leuzen wat nergens op slaat en ik stem helemaal niet op de CDA. Die maken er nogal een beetje een potje van.
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik mag dan wel niet stemmen. Maar als ik zou mogen stemmen, dan zou ik stemmen op VVD. Das ook wel gaar want ik heb geen idee wat de Europese standpunten van alle partijen zijn. Maar we hebben in ons geschiedenisboek een uitgebreid stuk over de (Nederlandse) standpunten van verschillende partijen en dan ben ik het toch wel het meeste eens met de VVD.
    De twee partijen waar ik dus absoluut niet op zou stemmen zijn de Christen Unie en het CDA. Maar dat is alleen omdat ze van geloof uitgaan en ik vind dat geloof en regering niet samen kunnen.:eek:


    Overigens vond ik de radioreclame van LPF wel erg ver gaan. Ik vind dat ze nogal hard zeggen dat van "Wat ons betreft hoort Turkije niet bij de EU". Dat je dat vind ok, maar dat konden ze ook wel op een andere manier zeggen. Zeker omdat er zoveel Turkse mensen hier wonen.|:-
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2004
  20. Ak-47(P)

    Ak-47(P) I love myself

    Berichten:
    473
    Leuk Bevonden:
    8
    LPF is niks meer. Ik vind ze hypocriet geworden en hele tijd lopen te zeggen': 'Zo zou Pim het gewild hebben" Nou ik denk dat als Pim er nu nog geweest was dat het anders zou zijn geweest met de LPF. Heel anders...
     

Deel Deze Pagina