1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

verkoopresultaten xbox?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Sun_Zize, 30 okt 2003.

  1. Sun_Zize

    Sun_Zize ^^

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    4
    ik ben erg nieuwschierig naar de verkoop resultaten van de xbox-playstation-gamecube zijn die vrijgegeven zoja weet iemand waar ik die kan vinden?


    alvast bedankt
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Microsoft is het enige bedrijf dat dit jaar winst heeft gemaakt op zijn game console ... sony en nitendo hebgen beide verlies gedraaid (maar ja nu gaan alle fanboys weer zeuren ;)) cijfertjes zeggen me eigenlijk niets .. ik heb een leuke console and that's it .... maar er lopen meerder threads over verkoop resultaten hoor

    bron nosnieuws.nl
     
  3. Ik kan je alleen vertellen dat de Xbox met 80% is gestegen. Gamecubeverkoop is gezakt met 20%.

    Playstation weet ik niet maar zal wel goed gaan.

    bron: www.gamers.nl
     
  4. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Die 80% was toch alleen in de UK, iig ik dacht dat ergens te hebben gelezen.
     
  5. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, was 81% btw :+ maar was idd alleen in UK. En de gamecubeverkoop was elke keer 20% per week gezakt sinds de invoering van het nieuwe Xbox Pack (volgens telenet.be). Maar net daarvoor (voor de invoering van het Xbox Pack, en na de prijsverlaging) was de GC natuurlijk wel heel erg gestegen (400% ofzo d8 ik)
     
  6. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    de GC-verkopen waren idd in Amerika na de prijsverlaging naar $99,- met 400% (!!) gestegen
     
  7. MaNiAc E

    MaNiAc E The Supreme Necrotic

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    tsja mensen ik denk dat we eens wat minder tijd moeten besteden aan cijfertjes kijken enzo
    gaat toch om de fun die je hebt van de console je gaat het toch niet echt wakker overliggen hoe de xbox in de markt ligt?
    gaat mij maar om 1 ding en dat is ENTERTAINMENT en ja dat is zoveel zeg je dan maar het is wel het allerbelangrijkste van zo'n console
     
  8. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het niet helemaal met je eens, als een console erg goed verkoopt (en dus een grote userbase heeft) zal een uitgever zijn game eerder exclusief uitgeven op die console dan op een console die niet zo goed verkoopt, en dus een kleine userbase heeft. Met als gevolg dat de mensen die de console met een kleine userbase bezitten minder (exclusieve) games kunnen spelen.
     
  9. MaNiAc E

    MaNiAc E The Supreme Necrotic

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    euhm misschien maar ik ben het niet met jouw eens over het exclusief houden van games, ik vind er moeten natuurlijk titels zijn voor alleen in dit geval de xbox maar ik vind het juist leuker om te zien netzo als soul calibur 2 dat ie op alle 3 de consoles uit kwam en zo eerst flink ben gaan testen op ps2 gamecube en xbox en dan zie ik toch dat de xbox overal wel boven aankomt te staan.
    tis maar net hoe je er naar wilt kijken maar ik vind dat er gewoon meer aandacht naar de games moet worden gegeven dan over het aantal % dat xbox is gegroeid tegenover een andere console want dat vind ik gewoon niet belangrijk
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Xbox sales surge as new bundle rolls out; Cube back in third place

    Kristan Reed 15:51 28/10/2003
    New bundle deal sparks sales boost for Microsoft's console


    GameCube's much-publicised sales recovery in the UK has slowed already according to the latest set of ChartTrack hardware figures which reveal that Xbox has once again overtaken Nintendo's console.

    Microsoft's decision to be patient on pricing appears to have paid off, after its value-add £139.99 bundle (featuring Halo, Midtown Madness 3 and a two month Xbox Live trial) sent sales of the Xbox soaring by 81 per cent week on week, and overtaking the Cube in the process, after just one week of being outsold.

    GameCube sales dropped by an alarming 20 per cent week on week, despite heavy TV advertising and a £50 advantage on the competition, but the good news for Nintendo is that since the price cut sales are still running at an average of seven times the level they were at previously.

    And with F Zero GX, Mario Kart: Double Dash!! and 1080 Avalanche still to come, and the Player's Choice range providing excellent value on some genuinely triple A titles, there's every chance the pendulum will swing back Nintendo's way - especially if retailers decide to throw in other free extras as Game has done with its new Xbox bundle, which features another two free titles in addition to Microsoft's own.

    N-Gage, meanwhile, continues to perform disastrously at dedicated games retailers, with a further 17 per cent drop on last week's already pitiful figure. In the 16 days since it went on sale, less than 1000 gamers have picked up the Nokia Game Deck via ChartTrack's 6000 games retailers - although obviously the mobile phone stores have sold rather more.

    Although Nokia hates this comparison, the Game Boy Advance continues to sell incredibly well in the UK, selling at a ratio of over 50 to one more than N-Gage, and increasing its performance on last week by another 25 per cent.

    The PS2, meanwhile, thrashes all of them, selling three per cent more than last week, which equates to more than four to one over the Xbox, more than five to one over the Cube, and nearly two and a half to one over the Game Boy Advance.
     
  11. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina