1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verpaupering van het forum; Feedback!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door WouteR, 16 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb het idee dat mensen denken dat het overal Off-TOpic chat is en dat is niet de bedoeling. Nougoed, geen zin om het nogmaals uit te leggen, een pagina terug staat mijn denken :)

2. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is inderdaad -ook- niet de bedoeling.

3. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik denk toch wel dat het off-topic forum steeds meer het zorgenkindje van dit forum is gaan worden. De suggesties die jij noemde, Wouter, spreken mij wel aan. Ten eerste een naamsverandering, ik denk dat vooral het woord "chat" eruit moet.

Het afsluiten van het off-topic forum voor nieuwe members is denk ik ook een goed idee. Het moet ook mogelijk zijn voor de mods om members hun elite-status af te kunnen nemen als ze zich toch niet aan de regels houden. Dus je ze een soort van off-topic ban geeft, hetzij tijdelijk, hetzij permanent (voor de echt lastigen :)) Maar wat zijn dan de criteria om toegelaten te worden? Vanaf wanneer of bij hoeveel posts ben je "elite"?

Trouwens, ik ben van mening dat als het off-topic forum echt afgesloten wordt voor newbies, er best nog wel wat loosheid in voor mag komen (tot op zekere hoogte natuurlijk). Dan bedoel ik niet threads als: "ik heet pim", maar het "alleen bikkels zijn om 3 uur 's nachts nog wakker-thread" (mijn favoriete thread :9) en dergelijke threads zou je niet moeten sluiten, alleen omdat ze te weinig inhoud hebben.

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dat is inderdaad nog vrij listig. Ik zat te denken aan 250 oid?

5. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ja, dat is denk ik wel een goed aantal (off-topic niet meegeteld uiteraard?!?).

Maar ik denk wel dat je het moet combineren met registratiedatum, zodat mensen niet 200 posts plaatsen in een week, alleen om "elite" te worden...

Dus bijvoorbeeld als je én 250 posts hebt én langer dan 1 of 2 maanden (of zoiets) geregistreerd bent, dan krijg je toegang tot off-topic.

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Precies wat ik ook in gedachte had :) Alleen even een scrippie daar voor vinden :eek:.

Off-Topic posts worden nu sowieso al niet meegeteld, en 'dan' al helemaal niet omdat je niet dat forum in kan als je nog niet 'elite' bent :cool:

7. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    ik blij dat ik over de 250 posts zit :D

En ik vind het wel een goed idee, maar als mensen niet meer "off-topic kunnen "chatten"? gaan die mensen dan niet in andere fora nog meer off-topic gedoe neerzette ? Veel members hebben blijkbaar toch de drang om loze posts neer te zetten.

8. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Nou ik heb al een rode tekst achter een post staan....maar het viel me wel even op waarom.

dus volgens mij helpt het wel

9. orgaZm

orgaZm CEV's

Leuk Bevonden:
    0
    dat is juist precies wat er tegen word gegaan.

kijk geinen mag maar dan wel in off-topic, en dan moet je eerst serieus kunnen doen

Laatst bewerkt: 23 feb 2003
  10. MaGoC

MaGoC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is het nie handiger om de elite-status niet met het aantal posts te combineren , maar aan de medailles zoals die eerder werden voorgesteld. Dan blijft het ook aan de mods om te bepalen wie er wel of nie in mogen, en dat het dus niet kan via 250 posts die nuttig of niet zijn. Je hebt er ook mensen bij die gewoon weinig posten, maar dat hetgene wat ze posten wel van enige waarde is.

11. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    eeh wouter? zolang het maar niet meer dan 250 posts worden,
    aangezien ik nog maar 260 posts heb. *slik*

eeeh lieve wouter? *slijm* :)

12. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dan moet je echt elke post gaan beoordelen en dat is teveel werk. Het medaille-principe gaat om een algemene indruk en de medaille wordt voor zover het plan is niet na een vast tijdsbestek uitgereikt maar wanneer de moderators denken dat iemand deze verdient.

Het is te tijdrovend om iedereen te beoordelen en daarom is he thandiger als dat automatisch gaat (dmv aant posts en registratie-datum). Uiteraard is het niet zo dat de moderators dan verder niet kunnen ingrijpen bij het wel of niet beschikken over toegang tot het off-topic forum. Mensen die onnodig lopen te spammen kunnen worden gestraft met het halveren van posts, een off-topic 'ban' of uiteraard een echte ban.

Het is denk ik voor ons maar ook voor jullie handig dat we dit plan eens uitgeschreven ergens in een topic plaatsen (misschien icm een poll) om dit te polsen bij het publiek. Niet dat we ons daar heel veel van aan zullen trekken als het merendeel dat stemt nog niet zou voldoen aan die criteria maar ach :cool:

13. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Wat ik bedoel is dat als het off-topic gebeuren gesloten blifjt voor mensen zonder "elite?"status, dus de mensen die de nuttelooste dingen posten, dat die mensen dan in andere fora alleen maar meer nutteloze dingen posten... En ja, er word wat tegen gedaan, maar het zal denk ik daardoor wel drukker worden voor de mods omdat ze nog meer de politie agent moeten uithangen. Het enigste voordeel lijkt me dus dat mods alleen het off-topic gebeuren niet meer zo streng hoeven te controleren, maar andere fora des te meer.

14. murkland

murkland Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien de originele titel van dit topic: "verpaupering van het forum" was, wil ik graag mijn 2 cts bijdragen.

Ik merk dat de mods de laatste tijd erg rechtlijnig worden. IMO is een forum per definitie een levende community, waarbij je als moderator niet zomaar lukraak discussies kan afschieten omdat ze niet altijd op koers zitten.
    Voorbeeld:
    Deze Thread
    Iemand stelt een vraag over Ghost Recon, ik beantwoord hem, en besloot er nog een positieve (en in _mijn_ ogen semi-grappige) opmerking over te maken.
    Kan iemand mij vertellen waarom dit door een moderator wordt afgestraft?
    De boodschap was positief en het had betrekking op een lopende discussie. Als de concepten van discussie en forum op zo'n manier door een moderator worden aangepakt, ben je naar naar mijn mening niet goed bezig als community.

Tevens is er de laatste tijd een discussie gaande betreffende posters die over een grens zouden gaan.
    Ik zou graag willen refereren naar deze thread.
    De onbeschoftheid waarmee deze moderator een loze opmerking afstraft is absoluut buiten elke proportie.

Als ik tussendoor op andere threads verdere opmerkingen van Mods lees over het correcte gebruik van interpunctie, dan is bij mij de maat vol. Een moderator is niet verheven boven zijn bezoekers; hij is een gastheer. Natuurlijk moeten de gasten zich zelf ook gedragen, maar opmerkingen betreffende de manier en stijl (dus niet de inhoud) van communiceren getuigt van een bepaalde mate van grootheidswaanzin. (Waarbij opgemerkt moet worden dat, gezien de eerder genoemde thread, mods zelf ook niet onfeilbaar zijn. Dus hoe kun je dan hetzelfde van je gasten verwachten?)

Een forum community leeft bij de gratie van z'n bezoekers. Het is de taak van de gehele community om een bepaalde sfeer neer te zetten, de regels aan nieuwelingen duidelijk te maken, en om te helpen bij het modereren.
    Een forum waarbij de moderators zelf de bezoekers afbekken, zich bemoeien met schrijfstijl, en zelf geen kritiek kunnen verdragen, danwel het goede voorbeeld geven, heeft naar mijn mening per definitie al gefaald.
    Ondanks het aantal bezoekers.

Ik hoop dat deze post een constructieve bijdrage aan het forum kan leveren, en dat er wat met deze opmerkingen gedaan wordt. Waar ik niet op hoop (maar wel voor vrees), is dat deze beschouwingen worden opgepakt voor persoonlijke opmerkingen.
    Gr,
    Murk

Laatst bewerkt: 25 feb 2003
  15. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Je hebt perfect verwoord wat je kwijt wilde en ik ben het wel (deels) met je eens. Ik heb het aangekaart bij de rest van de mod's/crew.

16. murkland

murkland Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dank je voor je positieve reactie.
    gr,
    Murk

17. TRGXtreme

TRGXtreme Xbox Addict!

Leuk Bevonden:
    0
    Heyz, Heb niet deze hele tread gelezen aangezien ik niet "helemaal" gek ben ;)....maar zal toch ff wat ideetjes geven en hopen dat dit wat bijdraagt.

Ten eerste een soort Forum Politie ;).....wijs eeen stuk of 5 ACTIEVE members aan die als een soort van politie mensen aangeven die vaak irri zijn of gewoon een probleem vormen....elke dag vormen deze mensen een lijstje van mensen die jullie moeten blocken of in de gaten moeten houden....(mischien als sommige mensen zich bewezen hebben ze een block en unblock optie geven).

Ook zou er een speciale "sticky" topic moeten zijn waarin members andere members kunnen aangeven.....hierdoor hoeven de mderators alleen maar ff deze topic te bekijken om een goed idee te krijgen wie de "noobs" van die dag zijn.

Veel forums gebruiken dit systeem al en het werkt meestal ook goed.

18. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Verpaupering moeten we nu hard aanpakken, en daar 'shootergod' zelf ook nog wel eens last heeft van het plaatsen van zinloze posts zag ik de bui al hangen. Het is geen waarschuwing, het is een richtlijn waarvan wij hopen dat jij en andere mensen leren.

Een onderdeel van de verpaupering zoals die in dit topic beschreven wordt is het te lakse gebruik van de Nederlandse taal. Het geven van een verkeerd voorbeeld voor andere mensen moet imho worden aangepakt en dus lijkt het mij gepast om mensen te wijzen op hun schrijfstijl. Schrijfstijl als in het enigszins letten op het maken van correcte zinnen en het eea aan interpunctie zodat het voor iedereen leesbaar blijft.

Well, we starten uiteraard niet voor niks een topic als dit en zijn altijd op zoek naar de oprechte meningen en suggestie's van de bezoekers en respecteren daarbij jouw point of view.

Wij, als moderators/admins, zien de verpaupering dagelijks verder uitgroeien en steken daar vooral de laatste weken erg veel tijd in. Uiteraard, gedrag tov andere users (of dat nu moderator > user of user > user is maakt niet uit) behoord normaal en sociaal te zijn en de reactie in het games huuren-topic was ver buiten de gedragsnormen die wij hier ook eisen van de bezoekers. Ik denk echter dat we zoveel mogelijk nutteloze reactie's moeten indammen en dat dat niet alleen de taak is van moderators maar ook indirect door de gebruikers zelf kan worden uitgevoerd.

Het is van belang dat andere gebruikers het goede voorbeeld geven tov de nieuwere users of de users die nog niet helemaal bekend zijn met de gedragsregels hier (die inderdaad nog niet op papier staan maar waar aan wordt gewerkt).

Over dat beleid/FAQ dat in de maak is; Het is de bedoeling dat dat een all-inclusive FAQ wordt. Met daarin besproken het beleid, gedragsnormen, en informatie over het forum zelf maar ook een concrete FAQ omtrend de Xbox, Xbox Live en Dolby Digital gebeuren (Beukers FAQ die eindelijk gebruikt zal worden :cool:). Het is nogal een werk om dat te maken en het moge duidelijk zijn dat ook ik niet 24/7 hier mee bezig kan zijn. Dit kan dus nog even duren.

19. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Daarmee creeer je dus een soort haat/wraakgevoel tov andere gebruikers en ik denk dat dat juist averechts zal werken.

Een forumpolitie? Moderators zijn geen mensen van 'buitenaf' die hier meteen als moderator binnenkomen en de boel eerst moeten verkennen. Het zijn insiders die reeds hun sporen verdiend hebben op het forum en zichzelf beschikbaar hebben gesteld voor dit werk, om de community in goede banen te leiden. Moderators voelen dus best wel aan welke members mogelijk voor problemen zorgen of dat reeds doen. zelfs ik, hoewel het misschien fout is, heb een lijstje in mijn hoofd met mensen waarvan ik denk dat ze hun gedrag moeten veranderen.

20. murkland

murkland Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina