1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verpaupering van het forum; Feedback!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door WouteR, 16 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik zie de zgn 'slowchat' al aankomen en dat lijkt mij (mijn visie) niet echt de bedoeling. Uiteraard, een leuke/grappige/pakkende opmerking hoort er bij, maar het hoort er ook bij dat de modjes wijzen op dat soort posts. Ik had er bv geen problemen mee gehad als het verder een post was met inhoud.

2. orgaZm

orgaZm CEV's

Leuk Bevonden:
    0

precies dit zijn ook de dingen waar ik me aan kan storen, helemaal in xbazar vin ik et schandalig :p...En ook van die topics waar serieuze info over iets word gevraagd, en dan komt er weer iemand aan die dit zegt: 'weet ik veel' of dat soort dingen. Dat zijn echt de irritantjes die dat doen.
    Als er iets inhoudelijks in staat mag er een grapje bij, anders niet posten.

3. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt nu toch ook al berichten melden bij mods, dus waarom niet members melden? Er zijn gewoon een aantal members die ik, alhoewel niet tegen de regels, nog niet heb kunnen betrappen op een normale/serieuze post.

En moet het offtopic forum nu serieuzer worden, want 'meer inhoud' is een beetje vaagjes.
    Misschien is het een idee om dat forum op te splitsen in een discussie forum (voor alle normale praat buiten xbox) en een offtopic forum voor de gemiddelde huidige offtopic posts.

4. TRGXtreme

TRGXtreme Xbox Addict!

Leuk Bevonden:
    0
    Met forum politie bedoelde ik gerespecteerde Members (stuk of 20) die bewezen hebben dagelijks actief te zijn en ook goed aanvoelen wat wel en niet kan....als deze wanneer ze tijd hebben de zogenaamde "trouble-makers" opschrijven en deze door middel van een emailtje of besloten topic (alleen voor mods en deze 20 members) laten weten welke mensen irri zijn.....nu is het nog allemaal redelijk overzichtelijk voor mods maar als het forum meer members krijgt denk ik dat jullie zo'n soort steun goed kunnen gebruiken.....ook hebben mensen vaak een soort respect voor mensen die veel posten en zullen ze na een waarschuwing niet zo snel nog een x zoiets flikken....Maarja just my opinion....Denk niet dat dit een soort haat verhouding creeert zoals je aangaf in je reactie want niemand zit deze "aangiftes" en als dit soort "aangiftes" maar van 1 van die 20 members komt elke x weet je zeker dat het om iets personlijks gaat....maar als meerdere members dit aangeven is het waarschijnlijk een serieus probleem....

Of mischien een warning systeem.....max van 10 warning.....elke x geeft een mod een aantal warning points (afhankelijk van de overtreding) en zullen members met 5+ warning points wel 3x nadenken voor ze iets posten....

Greetz,

5. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Mensen melden bij moderators vind ik best, alleen er werd gesproken over een topic waarin dat kon en dat bevalt me niet, dat het publiekelijk zou zijn.

Ook meldde ik dat moderators gauw genoeg door hebben dat users irritant zijn, daar heb je die extra meldinen niet voor nodig. Kost dan veel tijd al die meldingen te verwerken en mensen blijven zeuren dat een persoon nog steeds op het forum rondloopt terwijl wij ze niet zomaar kunnen bannen (dan krijgen we weer gezeik in dit forum). Uiteraard is dit verhaaltje puur hypothetisch :cool:

Het forum splitsen etc hadden we ook al in gedachte ja. Ugamer kwam daar laatst mee omdat serieuze onderwerpen (nieuws etc) niet echt te bespreken was in Off-Topic chat. Een aantal plannen daarvoor liggen al op tafel, moeten we even verder uitwerken en dan presenteren we die ook hier om de meningen onder de bezoekers te polsen.

10 warnings? Bij 2 lig je er hier al een week uit hoor :+

Anyways, ik vind jouw plan niet echt top. Ik ha dal uitgelegd dat moderators niet nieuw zijn hier en de situatie dus kennen. Die schatten dat ook goed in en irritante users merk je gauw genoeg op.

6. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dat als het off topic forum wordt afgesloten voor nieuwe members het zo moet gaan:

1. Niet op postcount binnen laten maar op datum gejoined. Na een jaar actief of niet actief posten weten de meeste mensen wel hoe het hier is en wat wel en niet kan en hoe een leuke discussie kan worden gehouden.
    2. Het liefst het hele off topic onzichtbaar maken voor newbies en gewoon alle posts erin weggooien en gewoon fris beginnen.

7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Even een sneak-preview betrefd de verschillende plannen;

-------------------------------------------------------------------------------
    Voorstellen anti-verpaupering XBW community.

Notes; XBW Elite : Je bereikt de Elite status bij het beschikken over 250 posts in de Xbox fora en minimaal 2 maanden geregistreerd bent.

Voorstel #1 : Off-Topic Chat alleen toegankelijk voor de XBW Elite. Hierdoor registreren mensen niet voor Off-Topic chat maar voor de xbox fora.

Voorstel #1.1 : Off-Topic Chat compleet opdoeken. Daar een Stuffis Generalis (ala GoT) plaatsen met serieuze onderwerpen. Dit forum is dan ook alleen voor de XBW Elite.

Voorstel #2 : Off-Topic Chat opdoeken en daar een bovengenoemde Stuffis Generalis forum voor in de plaats. Dit forum is toegankelijk voor iedereen maar bevat geen loosheid.

Voorstel #3 : Stuffis Generalis toevoeging; Toegankelijk voor iedereen. Off-Topic Chat verandert van naam en wordt alleen toegankelijk voor de XBW Elite. Dit forum bevat dan wel loosheid.

-----------------------------------------------------------------------------

8. orgaZm

orgaZm CEV's

Leuk Bevonden:
    0

klinkt goed, maar dan verdwijnen de nu lopende off-topic-topics dus compleet?

9. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Archiveren misschien, dan kan je ze alleen bekijken maar niks meer mee doen.

10. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    xbw elite is cool voorstel en #3 spreekt mij ook wel aan alleen moet off topic gewoon leeg gemaakt worden.

EDIT: Archieveren is goed idee IMO.

11. orgaZm

orgaZm CEV's

Leuk Bevonden:
    0
    jah idd want er staan nog wel es wat dingen bij die je achteraf wel es weer wil zien.
    Maar is het medaillesysteem nu weer van de baan ofzo, of word daar ook nog aan gewerkt?

12. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij is dat niet meer nodig toch?

13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Medaille systeem wordt gewoon iets extra's, iets grappigs. Dat is niet om acces te 'winnen' of te bemachtigen maar gewoon 'leuk'.

14. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    goed idee. bij gamers werken dit soort 'goals' wel denk ik. Soort PGR systeem:)

De elite status klinkt goed, alhoewel hij van mij nog iets omhoog mag maar dat hangt ook weer af wat je met die status kunt want dat is ook nog niet zeker.
    Verder lijkt mij voorstel 3 het meest haalbaar, of je moet een compleet serieus forum willen. Maar de splitsing lijkt mij een goede oplossing aangezien er geen leeftijdsgrens is en de jeugdige gamers, en andere zichzelf jeugdigvoelende gamers, een ANDER gevoel voor humor hebben.

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Persoonlijik (en ik twijfel zelf ook nog heel veel tussen de 4 voorstellen) vind ik dat we het moeten houden bij 1 non-xbox forum en dus de keuze moeten maken tussen een serieus forum (zoals GoT dat heeft, wat je helaas alleen kan zien als je bent ingelogd aldaar, en heel goed werkt) of een forum zoals we nu hebben (off-topic chat) waarin eigenlijk alleen maar loze dingen worden besproken. Dan kan je ook nog eens een keuze maken omtrend de toegang; Gaan we bepaald eisen (registratie datum / postcount) stellen of is dit voor iedereen toegankelijk?

Ik vind dat een serieus forum (als dat serieus blijft dan) wel toegankelijk mag zijn voor de rest (dus voor iedereen) en een voorstander van een 'loos' forum ben ik eigenlijk niet. Als je kijkt naar die opvattingen zou ik dus gaan voor voorstel#2. Vreemdgenoeg heb ik nog niemand gezien (ook niet in het mod-forum) die dat voorstel steund :+.

Probleem is eigenlijk dat ik er van overtuigd dat de huidge groep actieve users een serieus forum niet aan kan. Daarmee benadeel ik wel een boel mensen waarvan ook ik weet dat het goede personen zijn die hier al heel lang rond lopen en zich perfect gedragen. In dat geval moet je dus TOCH nog een forum met bepaalde criteria aanmaken..

Over het Elite gebeuren; Ik wil die term niet heel erg gaan gebruiken, je kan er alleen een bepaald non-xbox forum mee in en verder niks. Beetje onnodig om dan een echt afsplitsing te maken tussen Elite en non-Elite en daarom wordt de Elite-term ook alleen in deze discussie gebruikt zodat we iig allemaal weten waar we het over hebben.

16. Tr@m$

Tr@m$ inactieve gebruiker

Leuk Bevonden:
    1
    Forum is idd verpauperd, dat is het goede woord.

17. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Misschien interessant om sowieso Off-TOpic Chat op te doeken en een serieus (nieuw) forum aan te maken. Kijken of dat werkt en als dat niet werkt (het blijft een loze puinhoop) dan gaat het forum op slot voor de mensen die niet aan eerder genoemde criteria voldoen.

18. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien dat je eens een poll kunt starten om te kijken hoeveel mensen er nu eigenlijk geïnteresseerd zijn in een off-topic subforum. Ik zit er persoonlijk echt niet op te wachten... voor off-topic geouwehoer zijn naar mijn mening genoeg andere fora (crapforum, fok, enz)

19. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat 'men' er niet blij me is als het offtopic verdwijnt, maar misschien is het juist de bedoeling die mensen af te stoten.

Gewoon een serieus forum toevoegen

General Chat
    Wetenschap & Levensbeschouwing
    Een uiterst interessant forum waar op hoog niveau wordt gediscussieerd over zaken als de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap, levensbeschouwelijke kwesties en filosofische problemen.

20. orgaZm

orgaZm CEV's

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou een off-topic forum ook nie helemaal weg halen, gezien de populariteit zullen dit soort topics dan juist in de serieuze delen geopend worden.

en wetenschap lijkt me nou niet echt een super drukbezocht forum worden, zoveel Got-achtige masterminds zzijn hier nou ook weer nie, maar een soort exclusiever-forum is wel een goed idee, daar blijf ik bij.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina