1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verpaupering van het forum; Feedback!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door WouteR, 16 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Of je laat mensen een pm sturen als ze in de off topic willen. Dan beslissen de mods of dat ook mag :)

2. MaGoC

MaGoC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je kunt ook gewoon de hele Offtopic-forum op een manier maken dat alleen modjes topics kunnen openen, en dat er alleen gereageerd kan worden. En daaruit kunnen slowchat/onzinposts verwijdert worden. Zo'n topic kan dan misschien via pm/mail aangevraagd worden, en word dus meteen op kwaliteit beoordeelt door de desbetreffende mod

3. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Idd ik kan mezelf wel voorstellen dat ik het vreemd zou vinden als ik als nieuwe member niet in Off-topic mag meedoen. Eerlijk gezegd heb ik altijd het Offtopic gedeelte als speeltuin in mijn hoofd en het zou voor mij logischer zijn als bijvoorbeeld het Xbox Games Chat-gedeelte Elite zou worden, om het overzichtelijker en beschaafder te houden, maar natuurlijk is dat niet reeel... Je komt namelijk daarvoor op het forum.. Het is gewoon lastig en zoals TheFlood zegt is er niets echt perfect..

300 posts is trouwens WAY TOO MANY! Denk meer aan 50 ofzo :)

4. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9

ja maar dan krijg je alleen maar off topic threads over dingen waar in de mods geinterreseerd zijn. Terwijl het forum er eigenlijk voor ons is en niet voor hun.

5. MaGoC

MaGoC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    alst een beetje redelijke mod zou zijn, dan zou dat niet het geval zijn...

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dan zit je er wel erg snel in. Iedere 'broodmongool', als ik Koesj mag quoten, kan er dan in :). Flood: Dat is dus onzin. Je post niet om het off-topic in te komen, je post omdat je xboxfan/geinteresseerde bent!

7. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    juist, of er komt gewoon nog een forum bij die alleen voor de elite members toegankelijk is. Dan kan iedereen gewoon in de off topic en klagen ze dus ook niet :)

8. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    nee offtopic heeft toch niks te maken met de xbox. Dus stel je voor dat ik iets wil neerzetten over een vette film ofzo (waar het dus voor bedoeld is), dan moet ik maar de mazzel hebben dat een mod hetzelfde wil neerzetten als ik anders heb ik er niks aan.

9. MaGoC

MaGoC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tuurlijk nie, je kunt toch je beginpost erbij zetten, lijkt me logisch.

10. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    ja maar misschien wordt er al helemaal geen thread begonnen over dat onderwerp..
    dan lukt het al helemaal niet

11. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    even een paar dingen waar ik mij aan erger:
    - mensen die in een thread roepen van "slotje"
    - het elkaar vernederen (uitschelden, voor dom uitmaken enz)
    - mods die elkaar afvallen. (is een aantal keren gebeurd)
    zo zijn er nog wel een paar te noemen.

het is ook leuk bedacht dat je kan klagen als een thread dicht gaat. maar het gaat te ver als er dingen gebeuren zoals tussen mr.blond en pejannl (thread: wat betekend dit (2de keer))

mogelijke oplossingen:
    - mod heeft laatste woord (altijd)
    - als iemand een waarschuwing heeft, moet dat duidelijk zichtbaar zijn voor iedereen op het forum (onder zijn naam?)
    - sneller waarschuwen
    - bepaalde delen van het forum alleen toegangelijk indien bepaalde status (stond al in een post van iemand anders)
    status moet gegeven worden door een mod, niet door aantal (zinloze) posts.

misschien meer mods aanstellen, om alles beter in de gaten te kunnen houden/ sneller kunnen waarschuwen?

ik vind het erg jammer dat dit forum langzaam achteruit gaat.
    (ook zonder ikke :) )

12. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Een mod hoeft niet het laatste woord te hebben. Er moet een andere mod bijkomen die de situatie nogmaals bekijkt, en als bemiddelaar optreedt. Dat klinkt ingewikkeld en tijdrovend, maar dat is het niet. Gedupeerde opent een topic, moderator legt zijn kant van het verhaal uit en een 2e moderator (of een v/d admins) voert een second opinion uit.

Laten we het 'topics-aanvragen-bij-mods'-idee maar meteen verwerpen en niet meer over hebben, dat wordt niks.

Het openbaar waarschuwingen gebeuren vind ik persoonlijk niks. Ik vind het belangrijk dat als iemand een overtreding begaat en daar een waarschuwing voor krijgt dat dat in dat desbtreffende topic ook wordt aangegeven. Andere mensen weten dan dat dergelijk gedrag niet wordt getolereerd en beloond wordt met een waarschuwing. Ik zie het nut niet in van andere personen die kunnen zien of iemand een waarschuwing op zak heeft de ja of de nee. Dat is, buiten het topic waarin het is gebeurd, iets tussens de user zelf enmods/admins, toch?

13. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Kijk hoe het nu gaat vind ik geeneens zo erg. Alleen jammer dat er zoveel threads zijn met zo weinig boeiende dingen.

Maar ik zou het geen ramp vinden als het zou doorgaan zoals het nu ging

14. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Hm die statusen lijken me niks,maakt het veel minder aantrekkelijk voor de nieuwelingen,je krijgt dan wel betere mensen,die echt moeite doen om serieus te posten,en over dat slotje stemmen in eeen thread,geef dan gewoon zoveel mensen het recht om te mogen stemmen,en niet iedereen,maar dat is ook niks,de mod's/crew weten ook wel wanneer een topic fout gaat.En de zoekfunctie had ik toen ik hier nieuw was ook niet opgemerkt,totdat en andere beginnenling werd gevraagt die te gebruiken omdat ie iets poste dat al bestond,en dit zie ik wel heel erg vaak,dat zovaak MOET worden gezegt dat ze de zoekfunctie moet worden gebruikt,deze moet gewoon hoger aangeprezen worden,dat ie beter opvalt,maar tsja verpauperen....,er zijn nu gewoon veel meer mensen,en hoe groter de groep hoe meer kans op slechte mensen ertussen

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Wij wel :cool: Het is alweer een hele tijd terug dat er een leuke discussie heeft plaats gevonden in het Algemene xbox forum. Ik vind het zelfs niet 'leuk' meer op het forum. Dat is precies wat we proberen te veranderen, een ietwat ander publiek aantrekken en nieuwere mensen proberen te 'sturen' dmv een FAQ etc.

16. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik pleit nog steeds voor mijn idee: of er komt gewoon nog een forum bij die alleen voor de elite members toegankelijk is. Dan kan iedereen gewoon in de off topic en klagen ze dus ook niet.
    En dat van waarschuwing onder je naam vind ik ook een goed idee :)

17. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    statussen zijn etiketen op iemand plakken, dat zou ik niet willen doen, we kunnen niet elke newbie bestempelen als iemand die nutteloze posts plaatst, ik zou vooral de ophefmakertjes een beetje proberen kalmeren. Want die geven het slechte voorbeeld en liggen vaak 'newbies' te provoceren ( vb. als nieuw lid foute thread aanmaakt krijgt hij direct enkele niet-liefkozende woorden naar zijn hoofd geslingerd+3 'slotjes'roepers, dat werkt niet echt motiverend, dus gaan ze hun best niet meer doen serieus tebreplyen, misschien best enkele duidelijke gedragsregels

18. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    ja ik heb die discussie blijkbaar gemist maar je hebt wel gelijk dat het nu minder leuk was dan toen ik hier aankwam (ook al weer bijna een jaar geleden) maar dat is waarschijnlijk omdat alles wel al een keer is langs geweest.
    Misschien straks met xbox live zal het xbox live and lan gaming helemaal opbloeien en dan zal je zien dat er daar veel boeiende dingen zullen zijn.

19. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het is niet het plakken van een etiket bij entree. Het is het belonen van 'werk', gedrag en loyalty.

Dat status-systeem is helemaal niet zo status-gebonden. Het is gewoon toegang tot off-topic de ja of de nee, gebonden aan je registratie datum en aantal posts in de fora waar xbw over gaat;Xbox.

Duidelijke gedragsregels komen eraan. Dat moet dat al grotendeels oplossen, mits ze de moeite nemen een dergelijk stukje tekst door te nemen.

20. SuperZaadje

SuperZaadje Mosterdn00b

Leuk Bevonden:
    0
    ik zie niet echt een oplossing |:-

strenger -> sfeer achteruit
    liever -> sfeer achteruit

misschien die regels op een duidelijkere plek zetten? met een pingpongpaarse knop ernaast?

EDIT: beter idee!
    ken je www.gamefaqs.com? is met Karma enzo, hoe meer karma je krijgt hoe hoger je rang word hoe meer posts je op een dag kunt maken. Karma krijg je per post die je maakt die normaal/nuttig is!
    werkt prima (niet altijd maar ik denk dat het hier wel goed zal gaan)

is dat hier mogelijk?

Laatst bewerkt: 16 feb 2003
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina