1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verpaupering van het forum; Feedback!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door WouteR, 16 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Strenger lijkt de sfeer achteruit te halen ja, maar het zijn dan die 12-jarige jongentjes waar ik nu al 2 keer naar refereerde die daar een probleem van maken en een beleid neit snappen.

2. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    een status geven gebeurt vaker op diverse fora.
    mensen kunnen d.m.v. sterren een thread waarderen of een persoon waarderen.
    voorbeeld: www.sat4all.com

3. SuperZaadje

SuperZaadje Mosterdn00b

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.gamefaqs.com/features/help/hboards_2.html

4. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Ik meen dat er een tijd gelden op het xbazar forum nog gold dat je minimaal 50 posts moest hebben wilde je er wat kunnen plaatsen. Dit vond ik een goed plan, maar zag al gauw dat iedereen wat kon plaatsen, ook newbies.

Zoals sommigen hebben gemerkt heb ik de afgelopen tijd een aantal "KLIK" reply's gedropped als verwijzing naar een topic die vrijwel gelijk was aan de thread. Nou ben ik geen mod, maar zoiets zou vaker door mods moeten worden gedaan. Gewoon een keurige verwijzing naar de thread en sluiten. Het is een lastige taak om als mod op te treden (vandaar ook deze thread), maar het is mijn mening.

En superzaadje. Strenger wil niet betekenen dat de sfeer minder wordt. Als iedereen zich aan de regels houdt is er niks aan de hand. En als je per ongeluk een dubbele thread opent, kan je dat afhandelen zoals ik hierboven beschreef.

EDIT: Het is eigenlijk niet zo verwondelijk dat er iets moet veranderen. Een jaar geleden zaten we op de 500 leden, nu iets van 5000.

Laatst bewerkt: 16 feb 2003
  5. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Kijk even 2 pagina's terug, daar heb ik al mijn mening gegeven over een dergelijk systeem.

Broes: Ik had je al op het oog, interesse in een mod-functie?

6. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9

ja ben ik het inderdaad wel mee eens

maar ik vind dat gamefaqs ofzoiets idee ook wel aardig.
    Maar ik denk dat als je het doet zoals Broes zegt dat je het dan niet nodig hebt

7. SuperZaadje

SuperZaadje Mosterdn00b

Leuk Bevonden:
    0
    oke, en wat dacht je van een chatroompje op IRC openen?
    Dat gaat makkelijk op Quakenet en een Botje is zo aangevraagd

dan leren mensen elkaar wta beter kennen en doen ze minder irritant?
    tis maar een suggestie :{
    (en als dat niet helpt tegen 12 jarige jongetjes dan is het altijd leuk om gewoon te gebruiken toch?)

8. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er is al een chatroom op mIRC :+ De channel: #xbw.nl is daar best druk en gezellig.. ik zou zeggen kom is langs ;)

9. SuperZaadje

SuperZaadje Mosterdn00b

Leuk Bevonden:
    0
    d0h >_<

ikd enkd at meer mensen dat niet wisten dus misschien kan dat ook beter tussen de regels of ergens boven in op de site van "Bezoek ons hier op #xbw.nl !"
    zoiets :D

Laatst bewerkt: 16 feb 2003
  10. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo stel je dan voor een chatroom te openen als je al weet dat er één is?! :confused:

11. SuperZaadje

SuperZaadje Mosterdn00b

Leuk Bevonden:
    0
    dat wist ik niet? :{

12. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik al zei. Het ledenaantal in dit forum is binnen een jaar meer dan 6x gegroeid ongeveer. Dus heb je nu best wel een aantal leden die zich of niet gedragen of veel newbies die geen ervaring hebben met forums.

Als ze op een vriendelijke wijze worden aangesproken met eventueel een verwijzing naar een thread of FAQ dan zal het misschien wel beter gaan anders gewoon bannen als ze zich niet blijven gedragen :+ (maar dat gebeurde toch al).

Een systeem als dat bij gamefaq staat is best wel aardig maar sluit niet alles uit. Ik denk dat de mods nu zelf even moeten vergaderen hoe verder te gaan ;)

Succes!

13. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er werd je net een voorstel gedaan zodat je zelf kan vergaderen hoe het verder gaat ;) maar ja superzaadje: ooh ok dacht je wel is eerder gezien te hebben op mIRC :eek:

14. SuperZaadje

SuperZaadje Mosterdn00b

Leuk Bevonden:
    0
    ben altijd op irc maar nooit in die kamer geweest :)

(denk dat we beter kunnen kappen anders gaat wouter flippen :p)

15. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9

Misschien wel...maar tis toch zo dat wij hier even onze meningen moeten geven ???

16. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk ook wel, maar de mods/crew zelf moeten uiteindelijk de nieuwe weg in slaan. De meest gangbare mogelijkheden zijn nu al naar voren gebracht. Maar de thread is nog niet gesloten, dus kom maar op met de ideeen :) (ik ga nu naar bedje toe)

17. orgaZm

orgaZm CEV's

Leuk Bevonden:
    0
    ik stoor me eigelijk nie eeens zo heel erg aan newbies, als mod kan ik me dat wel voorstellen omdat je ze moet bannen...

misschien een soort meldpunt voor loosheid ofzo, maar eigelijk is dat er al... :/

18. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik zit hier nu zo'n 3 maanden op het forum, dus zo lang is dat nog niet, maar ik merk wel dat het erger en erger wordt als je kijkt naar het niveau van sommigen (vooral newbies) en de kwaliteiten van hun posts.

Misschien dat het goed is om meer mods aan te stellen, om de boel goed draaiende te houden.

Een soort van elite-status die je verkrijgt als je al een tijdje op het forum actief bent en over het algemeen goeie hoogstaande posts plaatst, kan denk ik ook werken. Het lijkt me namelijk stimulerend werken voor newbies, die dan denken: "wow, daar wil ik ook bij horen!" En om daarbij te horen, moeten ze natuurlijk wel hun best doen, en voorkom je loze posts. Elite-leden moeten natuurlijk wel een aantal privileges krijgen (zoals exclusieve toegang tot bepaalde delen van het forum).

Natuurlijk zul je door het groeiende aantal members ook meer vervelende members krijgen, en er zullen altijd wel onzinnige posts, threads en onnozele, irritante of a-sociale members blijven houden, maar door een effectief ban-beleid te voeren blijft dat denk ik wel binnen de perken.

iig goed dat er eens wat aandacht aan besteed wordt!

19. bartos

bartos Mooi Kreidler

Leuk Bevonden:
    0
    slim heids test??

20. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    komt dan voor jouw zkr niet goed uit :p

Ik doe vwo dus dat zou geen probleem zijn.

Ik ben nog steeds voor het idee om reply's die niet boeiend zijn gewoon weg te halen en na een tijdje krijgt iedereen het wel door

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina