1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verpaupering van het forum; Feedback!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door WouteR, 16 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Zoals met veel problemen, heeft het persoonlijk aanspreken op iemand zijn gedrag het meeste zin...
    Maar ja, hoe pas je dat toe?
    Dan zal je denk ik meer mods moeten hebben, die niet alleen nieuw gemaakte threads (titels) bekijken, maar op inhoudelijke reacties reageren door middel van een pm (eventueel vergezeld van een waarschuwing/gele kaart...).
    Ik denk dat als je na een zinloze post een pm krijg met een korte (standaard) toelichting/waarschuwing je beter nadenkt als bij de volgende keer...
    Maar ja, het kost wel veel tijd. 8)

2. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Daar sluit ik me helemaal bij aan. Ze persoonlijk op hun fout wijzen, doen ze daar niks op uit, gelijk bannen. Zero Tolerance.

En ja, dat kost werk. Dus daarom is mijn voorstel ook: stel wat meer moderators aan. Ik heb alleen nog niet van Wouter/wie dan ook gehoord wat ze ervan vinden.

3. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

dit is een probleem wat je niet op lossen kan.
    zo lijkt het bijna wel dat je nooit aan een forum beginnen kan.............je kan doen wat je wilt het trekt uiteindelijk toch altijd wel een paar zweetlullen aan.
    en beuk blijft er ook bij,of ik er mensen mee over een kam scheer of niet,het zijn vaak dezelfde soort kleuters hier die de boel verneuken.

een keer een waarschuwing en dan oprotten met die lui..........tis hard maar problem solved.

4. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Hmm, ik heb het volledige topic niet doorgelezen omdat ik er geen zin in had... :cool:

Maar even kort mijn mening. De meesten hier zijn anti-newbie's zou ik haast zeggen. Dat zijn jullie ook ooit geweest en je hebt het ook ooit moeten leren. En ze mogen zeker wel een aantal keren fout posten of een andere fout maken. Een ban is wel erg vlug. Oké, als de desbetreffende persoon zich echt niet kan gedragen en na herhaalde waarschuwingen door blijft gaan met irriteren dan verdient die persoon wel een ban. Maar ik las ergens wel iets over een sterrensysteem. Dat elke user een status krijgt. Dat zou mooi zijn. Vijf sterretjes, na elke waarschuwing er eentje af. Als er vijf op zijn overleggen met die persoon of eventueel een ban.

Dat was mijn korte bijdrage. :)

5. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Niet helemaal met je eens. Je hebt idd newbies en je hebt newbies. Om mezelf even als voorbeeld te stellen: XBW is het eerste forum waar ik ooit in gepost heb. Maar toch kun je mij de verwijten niet maken die veel van de newbies van nu te verwijten vallen. Alleen mijn allereerste post ging fout, toen ik new thread aanklikte ipv reply. Maar toen heb ik in een poging mijn fout nog te herstellen mijn post gelijk geëdit zodat het nog ergens op leek. Ik vind het echt triest dat mensen niet weten waar de edit-knop voor dient, niet weten hoe ze de zoekfunctie moeten gebruiken, überhaupt niet weten dat er een zoekfunctie bestaat, en noem al dat soort dingen maar op. Maar goed, ik besef me ook dat er ook redelijk wat internet-noobs rondzwerven, die dat soort dingen minder snel oppikken dan ik bijvoorbeeld deed. Voor dat soort fouten hoeven mensen ook niet gelijk een officiële waarschuwing te krijgen, vind ik. Geef ze dan alleen wel een "officieuze waarschuwing" met daarin de melding het niet weer te doen. Doen ze het dan een 2e keer weer, wees dan onverbiddelijk en ban ze dan maar gelijk tijdelijk.

Vaak kun je ook wel zien wanneer iets per ongeluk fout is gegaan, of wanneer iemand opzettelijk de boel verkloot. Die laatste groep mag van mijn part direct geband worden. Zoals ik al eerder zei, een zero-tolerance beleid voeren bij dit soort uitermate irritante lui werkt vaak het beste.

6. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Perssonlijk vind ik het niet echt een ramp dat mensen per ongeluk op het verkeerde knopje drukken.
    Gaandeweg leert men en neemt het gebruikersniveau van deze persoon toe.
    Ik vind zinloze topics, gescheld, verzieken van iemand zijn thread en algemeen gebrek aan respect overtredingen die tellen.
    Het 3 strikes you're out systeem zou daar een goede oplossing voor kunnen zijn.
    Ook vind ik de betrouwbare lijst om met mensen te ruilen niet goed.
    Men wordt te snel erbij gezet na 1 goede transactie of dat iemand je naamt roept dat er goed gehandeld is.
    Er moet een echte elite lijst zijn van personen die onberispelijk gehandeld hebben over langere periode en die ook niet te belazerd zijn om een ander te helpen als deze hulp gevraafd krijgen.
    Personen die op die lijst staan kun je dan ook benaderen met een vraag eventueel, voor hulp.
    Je hoeft op deze manier niet gelijk een mod lastig te vallen met vragen maar kunt vanaf deze lijst ook iemand selecteren om om hulp te vragen.

7. orgaZm

orgaZm CEV's

Leuk Bevonden:
    0
    wat is het verschil tussen de gele kaart en de waarschuwingen nu:confused:

en dank u dat het rode tekst idee wel in de smaak valt :p:cool:

8. Angelfire

Angelfire 360'ed

Leuk Bevonden:
    0
    Bij het groter worden van een community, zoals dus hier het geval is, is het een gegeven dat het algemene niveau omlaag gaat. Want in het begin had je de mensen die echt geinteresseerd waren, en alles van info wilde weten over de Xbox. Vanzelfspreken heb je dan ook mensen met veel Xbox kennis in huis. Nu dat de Xbox een groter publiek aanspreekt zul je ook mensen treffen die alleen maar een beetje willen gamen, en zich verder niet zoveel interesseerd in de Xbox als geheel.

Het enige wat je in mijn ogen kunt doen, is zorgen dat de nieuwe gebruikers verder geinteresseerd worden in de Xbox, waardoor ze vanzelf meer kennis kweken. Taak aan de leden/crew om dus een 'noob' op de goede weg te helpen. Het is dus niet een taak van de Mods alleen, maar van alle leden en gebruikers die denken dat ze meer weten dan gemiddeld.

9. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    En dit is ook zo'n gezellige thread: http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?s=&threadid=18403

Mag van mij ook wel een slot op, want de ruzie begint nu pas....
    Maar als 1 of andere MOD alle links loopt te veranderen waarom gooit hij 'm dan sowieso niet op slot?? Krijg je ook geen domme reactie's meer.

The Flood: Ik was de gene die het nodig vond om na 6 uur van jou bericht nog een keer antwoord te geven. Ik moet eerlijk zeggen toen ik zag staan "Welke Film ???" knapte er wat in mij en ik klikte direct op reply. En dat zonder die 2 laatste berichtjes te lezen. Dus Sorry, maar als je gaat kijken hoe vaak overal dubbel antwoord wordt gegeven ben je nog wel ff bezig.

Laatst bewerkt: 19 feb 2003
  10. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Een goedlopende thread hoeft imo niet gelijk gesloten te worden als een persoon loopt te zieken. Als je dat doet, wordt iedereen daar de dupe van. Als iemand zoals in dit geval een zieke link, ranzig plaatje, spam of wat dan ook plaatst, is het aan de mod om die gelijk weg te halen, om vervolgens wel gelijk een OW aan die persoon uit te delen, wat hier volgens mij niet gebeurd is.

Trouwens, ik zou die thread die jij noemde eerlijk gezegd ook op slot doen, die loopt toch op niks uit.

11. simmertje

simmertje Noessoes

Leuk Bevonden:
    0
    Over 2 dagen zit ik precies een Jaar op dit forum :). Ik weet nog toen ik gelijk bij mijn eerste post en waarschuwing kreeg :D.
    Ik vond het de eerste 2 a 4 maanden echt cool hier, coole members iedereen kende elkaar en was gewoon normaal aardig naar elkaar toe. In de loop van de tijd zijn er zoveel regels en andere onzin bijgekomen echt niet normaal gewoon. En al die members dan die het zogenaamd beter weten voorbeeld: http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?threadid=18400 in deze topic stel ik een normale vraag en krijg gelijk antwoorden van: "bij kazaa invullen. had je zelf ook wel ff kenne bedenken lijkt me."
    "Logisch toch dat soort dingen" (EEN MOD DIE DIT ZEGT!!!)
    "oh prutsers...."

Ik word hier gewoon gek van! [ze hadden het trouwens nog allemaal fout maja boeie]
    reageer normaal of gewoon niet op zo'n topic.

Conclusie: XBW echt een top site! Forum: vroeger leuk, nu klote forum.

12. Flamingo

Leuk Bevonden:
    1
    Of verwijder eerst eens de helft van het aantal leden, hij staat nu op: Leden: 4,687, Onderwerpen: 18,106, Berichten: 287,111

Minstens de helft van de leden kunnen wel weg (volgens mij) die hebben zich geregistreerd en komen nooit weer, of zie ik dat verkeerd?

Wouter: Zou je in die NON-XBOX HOKKEN deze "Algemene console-discussies & overige gamesystemen" link kunnen verwijderen en er gewoon 4 linken van maken in de NON-XBOX hokken ???? Vind het behoorlijk irri zoals het nu is.....

13. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Ehm.. Sorry hoor, maar waarom zou 'JackAss' intypen op KaZaA niet helpen? :{

Ach, laat ook maar.. :\

14. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik zie niet in wat dat zou veranderen? Daar wij vrij trots zijn op het aantal geregistreerde leden gaat dat sowieso al niet gebeuren, zeker niet als daar geen echte argumenten voor zijn.

15. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Huh?? Als leden nooit weer komen nadat ze zich geregistreerd hebben, heb je er toch ook geen last van? :confused:

Wordt er trouwens nog gekeken naar geldigheid van e-mailadres? Alle members die een niet-bestaand e-mailadres hebben opgegeven, werden toch verwijderd?

16. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Je wordt 'gemarkeerd' als je email adres nog niet geverifieerd is. Dan heb je 0,0 rechten op het forum.

17. Flamingo

Leuk Bevonden:
    1
    Ja ik zie het dus verkeerd.

18. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    ik denk ook dat door deze redenen een "niet toegangbaar voor n00b's gebied moet zijn" die klinkt onvriendelijk,maar denk maar aan jezelf,als er iets te halen valt dan doe je ook beter je best,dus daarom lijkt het me niet slecht,wanneer je er toegang tot hebt moeten jullie kiezen,maar ik sta wel voor een elite sub forum(maak het niet te elite,anders kan ik er ook niet in*knipoog)
    :+

edit: de faq gewoon duidelijker aanprijzen,want je ziet vaak 2/3 post achter elkaar,met sorry daar moest dit en dat staan,etc.
    en de mensen raken lui op dit forum,ze vragen soms iets te vlug wat je easy met google kan vinden,dit doe ik wel voor hun,geen moeite mee,maar vind het maar een beetje lui van ze maar o.k. :)

Laatst bewerkt: 19 feb 2003
  19. MaGoC

MaGoC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben voor een 3sterretjes systeem waar bij elke waarschuwing een sterretje eraf gaat, en ook voor het rode letterype, dat is duidelijk voor iedereen, en dan weet je waar je aan toe bent, en andere mensen zien ook of je een beetje serieus post of nie

20. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Mensen maken fouten, ik vind het niet belangrijk dat andere mensen zien of je al een waarschuwing hebt ontvangen. Althans, dat lijkt mij. Dat is iets tussen de mods en de betreffende user zelf.

Ik had vanochtend wel iets leuks, dat me opeens te binnen schoot. Een soort medal-systeem waarbij de mod-crew elke week een aantal personen voorziet van 'medailles'. Gewoon personen die die week echt extra nuttige posts plaatsten een medaille geven, en dat ergens onder de naam plaatsen ofzo (of een speciale avatar geven). Gewoon voor de 'leuk', gezonde competitie.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina