1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verpauperings-topic -- Deel 2

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door WouteR, 28 feb 2003.

?

Welk voorstel steun jij?

  1. Voorstel #1

    49 stem(men)
    25,1%
  2. Voorstel #1.1

    26 stem(men)
    13,3%
  3. Voorstel #2

    24 stem(men)
    12,3%
  4. Voorstel #3

    82 stem(men)
    42,1%
  5. Anders namelijk...

    14 stem(men)
    7,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    ChaoS! :p ;)
     
  2. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Wanner wordt de beslissing trouwens genomen? Een paar honderd stemmen ofzo? :{
     
  3. PONKX

    PONKX New Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    1
    Ff een voorstel, er zijn vaak genoeg mods aanwezig binnen dit forum. Maar je merkt toch dat het laatste tijd allemaal wat moeilijker gaat. Misschien is het handig (ik zeg misschien) om een paar gasten uit te kiezen binnen het forum die een beetje een vaderfiguur spelen o.i.d. Ik heb namelijk het idee dat sommige mensen er gewoon overheen lullen als men aan het flamen is naar elkaar of onnozele topics openen, een stomme reactie neerzetten etc. etc. Wellicht is het handig om 10 mensen uit te pikken die de moeite nemen om orde te handhaven, ZONDER een topic te sluiten, ZONDER waarschuwing uit te delen, ZONDER zelf te gaan flamen. Daarmee bedoel ik dus dat degene die dat worden, zelf ook kalm moeten zijn en niet van die mensen moeten zijn die snel op hun pik getrapt zijn. Dit zouden mensen kunnen zijn die iedere dag vaak genoeg online zijn en de moeite willen nemen om deze "vaderlijke" functie te vervullen.

    Wat ik bedoel zijn dus mensen die gewoon rustig met andere mensen kunnen omgaan, zonder deze te kwetsen. En dat als het echt uit de hand loopt, dat ze dat ook echt melden bij een mod. Dat wordt nu ook gedaan, maar in mindere mate, gewoon door het feit dat men gewoon de MOEITE niet wil nemen. Daarentegen is het handiger als je iemand in het forum hebt die daarmee ook echt bezig is, die zich verantwoordelijk voelt. Het is zeg maar dus een soort van een tussenschakel en dat de mod echt het uiterste dwangmiddel wordt....

    Idee? Als je iets meer wil weten, pm me maar ik heb nog andere ideetjes

    Trouwens, ik zet het in dit topic neer, daar dit voornamelijk gericht is op het off-topic gebeuren, daar zit het probleem hem nu in.

    Ik had dit bovenstaand voorstel al gepost bij "Verzin een nieuwe naam voor off topic". Die eend, :p, heeft me hiernaartoe verwezen, alsjeblieft.

    Maar Darkwing het probleem is en blijft nog dat een mod altijd de powers heeft, dus die in een zekere zin al beinvloed door het feit dat hij iemand daadwerkelijk kan bannen, terwijl een "vader" functie gewoon even op de vingers tikken, maar dan op een leuke manier zodat men weer ff tot de orde komt. Een mod kan, ik zeg kan, dreigen met "ik geef je een ban volgende keer" bij wijze van.

    Maar goed, kijken jullie maar :D
     
  4. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    bwahaha, "die eend", een beetje respectvoller mag ook wel hoor :mad: ;)

    Tja, ik weet niet of je echt mensen moet gaan aanstellen als "vaderfiguren". Je moet de eindverantwoordelijkheid bij de mods laten, en ik denk dat er op dit moment ook genoeg verstandige members zijn die hun best doen om dit forum "leefbaar" te maken. Ikzelf bijvoorbeeld neem regelmatig de moeite om als iemand een overbodige thread opent, de zoekfunctie te gebruiken, en de juiste thread te posten. Het is dan aan de mods om hem al dan niet te sluiten. Dat gedrag zie ik vaker, en is iets wat lijkt mij aangemoedigd moet worden, in tegenstelling tot het schreeuwen van "Slotje!!!", wat niks bijdraagt, alleen maar irritant is en gewoon kinderachtig gedrag is. Nou wil ik mezelf niet gelijk een vaderfiguur noemen, maar ik doe wel de moeite om het forum leefbaar te maken, en ik ben godzijdank niet de enige.
     
  5. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, deed ik ook vaak. Maar nu bijna niet meer omdat ik niet meer als "zoekfunctie" op wil treden, de lol is er een beetje af zeg maar. Maar voor de rest plaats ik wel eens een opmerking als een thread een andere wending neemt of refereer naar de FAQ :)
     
  6. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    'Vaderfiguren' zijn inderdaad belangrijk. Echter, ik denk dat we die nu gewoon niet hebben. Er zijn er een aantal, maar die zijn niet al te actief. Ik denk dat het ookde taak is van de modjes om, zonder iets te sluiten oid, topics te sturen, zoals PONKx dat bedoeld/
     
  7. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Je moet het niet helemaal opdoeken en geen vervanging maken want dan kunnen bepaalde personen hun kwats niet meer kwijt.
     
  8. Celtic-X

    Celtic-X Royal Dutch

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    1
    Vind ik ook, het is best fijn om op het forum ook een keer over andere dingen te praten... Ik heb een vraagje: wanneer ben je XBW elite?
     
  9. Darko

    Darko Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    0

    ik vind het als je pas elite ben als je veel mensen kent op dit forum en ook niet zo'n nOOb ben die zomaar wat uitkraam of v.b 1st POST!@!@!@!@!@!@!@ of LOTTJE!!!!!! zoiets noem ik een noob en dat moeten we niet hebben
     
  10. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    1337 ben je als: je posts een beetje niveau hebben, je er regelmatig komt en als je al een tijdje meegaat! :+
     
  11. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    1337 ben je als: je posts een beetje niveau hebben, je er regelmatig komt en als je al een tijdje meegaat! :+
     
  12. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    1337 ben je als: Je er regelmatig komt en als je al een tijdje meegaat en nog steeds niet weet hoe de knopjes allemaal in het forum werken.
     
  13. RizlaPlus

    RizlaPlus Hometown: Ass-en

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    0
    voorstel 1 /Ik hoor nog lang niet bij de xbw elite hehehe maarja dan maar ff patience\
     
  14. PONKX

    PONKX New Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik hoop dat je mijn idee een beetje begrijpt, ikzelf wil namelijk dat dit forum weer gewoon wat "leefbaarder" wordt. Daarom dat ik zoiets voorstelde :D

    Btw, heb net voor de zoveelste keer BoB weer helemaal afgekeken, blijft geweldig :9
     
  15. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    |:- DOH! An error occured while...not! |:- :{
     
  16. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik weet wta je bedoeld :) Ik steun je plan ook, het is alleen moeilijk uitvoerbaar. Dat soort mensen trek je aan door de community ietwat strakker te maken, en toch ook los. Door het kinderachtige gezever er uit te filteren boor je meteen een ietwat oudere ens erieuzere doelgroep aan waar vast wel wat van dat soort personen tussen zitten.

    For now; Respect je mede-forummers, respect het beleid, respect de moderators. Houd de discussie's leuk.
     
  17. PONKX

    PONKX New Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    1
    Totally agree :D!!!!
     
  18. masterape

    masterape Guest

    Uiteindelijk heb ik bewijs dat Wouter mij niet moet:'-(

    Wouter:
    Ik hoef geen smakkert van Masterape

    Hier kan ik toch zo triest van worden ik denk dat ik het niet overleef:'-(
     
  19. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Je vergeet de :cool: mee te kopieren :)
     
  20. orgaZm

    orgaZm CEV's

    Berichten:
    1.268
    Leuk Bevonden:
    0
    damn moet wouter jouw mogen om hier te kunnen blijven :confused: Als je je aan de regels houdt kan hij geen legale reden vinden om je op te pakken :D:+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina