verschil in kabels

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door SanRox, 24 feb 2007.

1. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb nu zo een kabel met 3 tulp stekkers die in een scartblokje zitten. Is er verschil met deze??? [​IMG]

En word het beeld er een stuk beter door? (heb een 60 hz televisie)

2. 3Kings

3Kings pG Beta

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb deze kabel ook ^

Werd me aangeraden door de winkelier.

3. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    En of er verschil tussen zit! Advanced scart kabel is zeker aan te raden, zie ook onderstaande plaatjes gemaakt door Kameo (vergroot de plaatjes even). Alles is stukken scherper en de kleuren zijn veel dieper en beter contrast. Op je eigen tv is het nog duidelijker :)

Normale kabel:

Advanced scart kabel:

4. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ok, moet ik maar eens aanschaffen dan. Tnx. Trouwens wel weer pure geldklopperij van ms om een mindere kabel erbij te geven.

Nog een vraag, bij deze [​IMG] zit er een kastje tussen en bij deze [​IMG] niet, zijn wel beide voor de 360. Wat is het verschil daar dan weer tussen??

Laatst bewerkt: 6 mrt 2007
  5. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    De linker is voor de oude xbox en de rechter voor de xbox360.
    dat kastje was als het goed is waar de optical out opzat (voor geluid)

En dat de advanced scart niet meteen erbij geleverd word komt omdat niet iedereen scart heeft en microsoft daarom een universele kabel erbij leverd die door iedereen is aan te sluiten op zijn tv.
    Dat dit een kabel is met mindere beeldkwaliteit is jammer, maar wat is 30 euro voor betere beeldkwaliteit waar je de rest van het gebruik nog van geniet.

Ik heb zelf de standaart premium kabel (component) de advanced scart (die ongebruikt ligt omdat:) en de VGA HD AV kabel (die ik momenteel gebruik omdat mijn 100hz breedbeel al een tijd geleden is overleden en ik binnenkort een hd tv ga halen.)
    Spijt van de aankoop van de Advanced Scartkabel heb ik nooit gehad.

Let Op

Om met de advanced scart kabel het beste resultaat te krijgen moet je hem wel op een RGB scart aansluiting aansluiten, Op de meeste tv's met meerdere scarts zit maar 1 scart aansluiting die RGB ondersteund. Meestal is dat scart aansluiting nummer 1, zie hiervoor de handleiding van je tv.

Laatst bewerkt: 6 mrt 2007
  6. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Hmm das inderdaad wel even handig om te checken ja :) Meeste tv's hebben wel een rgb-scart maar zoals Sander zegt meestal maar 1 aansluiting.

7. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Oke, bedankt voor de tips!

8. Zamaster360

Zamaster360 Mr. Coöp

Leuk Bevonden:
    0
    HDMI

Klopt, maar er komt er natuurlijk wel een bij de nieuwe 360 elite ;)

9. tijmsja

tijmsja Tijmen

Leuk Bevonden:
    0
    .. zit er dan ook verschil in de 2 HD kabels? ,dus de;
    - VGA HD AV-kabel voor de Xbox 360™.
    en de;
    -Xbox 360™ Component HD AV-kabel (zit standaard in het Premium pakket).
    ik heb nu de Component HD AV-kabel en het ziet er zeer mooi uit op mijn HD-Bravia tv..!

___________________________________________________________________________________
    Edit:
    oow w8 die vga kun je ook op je Beeldscherm aansluiten of nie? is dat mooier dan op HD-Ready TV?

Laatst bewerkt: 5 apr 2007
  10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    VGA is scherper en Component is kleurrijker.

11. masta_user

masta_user Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dus een game als Gears of War is het beste met component te spelen, daar die zo weinig kleur heeft?

Wat is nou beter VGA of component of is het puur subjectief?

12. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou zelf zeggen, subjectief en objectief.

Subjectief om dat de een scherper beeld mooier vind dan kleurrijker beeld, of vice versa.

Objectief omdat het per tv/beamer/monitor verschilt, het effect dan. Op de een is het effect van VGA velen malen groter dan op de ander, of hetzelfde met component, maar over het algemeen is het dus zo dat vga scherper is dan component, en component kleurrijker is dan vga. En dan dus subjectief ernaar kijken voor wat je het beste vind.

13. RVE_NL

RVE_NL Need games

Leuk Bevonden:
    0
    Ja sorry maar ik snap er nu helemaal niets meer van, is dit nu voor mij de beste kabel ?

daar zit toch alles op scart blokje, en losse kleine stukjes enz.

ik heb een hd tv met hdmi, scart, en die tullip stekkertjes dus alles is mogelijk bij mij? welke kabel moet ik nu hebben, ik wil het scherpste beeld dat mogelijk is.

14. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    van die kabel de groen-blauw-rode gebruiken, component dus. De rest lekker laten hangen (behalve rood-wit voor geluid als je het niet digitaal aansluit)

En schuifje op hdtv

Voor nog scherper beeld zou je de MS VGA kabel kunnen kopen, maar moet je tv een vga aansluiting hebben.

Laatst bewerkt: 18 apr 2007
  15. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor het scherpste beeld moet je voor een VGA kabel gaan. Zo'n blauwe.

16. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Blauw?? :9

17. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met blauwe uiteinden bedoelde ik....de kabel zelf is gewoon zwart geloof ik.

18. RVE_NL

RVE_NL Need games

Leuk Bevonden:
    0
    Dankje voor snelle reactie, ik heb wel een VGA ingang maar deze is al in gebruikt door mijn pc.. nou wil ik het liefste het volgende doen:

360 op de vga
    pc op de hdmi / dvi ingang ( pc kaart heeft s-video, vga en dvi uitgang)

normaal zou ik dus gewoon een vga voor de 360 en een dvi voor pc moeten kopen en het werkt ?

* trouwens ben ik gek? op mijn tv staat HDMI / DVI in (hier moet het zelfde stekkertje in is dat normaal ?) of moet ik dan een DVI (pc) to HDMI (tv in) kabel hebben of bestaat dat weer niet ?

19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    HDMI is hetzelfde als DVI, alleen dan ook gelijk met audio erbij. Dus in principe zou DVI out naar HDMI in (en vice versa) gewoon moeten werken. Vraag me alleen niet hoe dat dan zit met het geluid want van audio heb ik weinig tot geen verstand. Maar qua beeld zou ik in ieder geval idd je 360 met de VGA kabel aan je TV hangen, en je PC met een DVI kabeltje. Zo heb ik het met mijn setup ook gedaan. En dan kun je eventueel ook je PC speakers (als je die hebt) gebruiken voor het geluid, want dat is in 9 van de 10 gevallen kwalitatief gewoon beter dan het geluid uit een LCD zelf.

Laatst bewerkt: 18 apr 2007
  20. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is alleen van toepassing op DVI-I (Digitaal) en DVI-D.

DVI-A en DVI-I (Analoog) zullen nooit kunnen werken op de HDMI-poort.

Wanneer je een DVI-I (Digitaal) of DVI-D zonder HDCP kan op een HDMI-poort ook voor problemen zorgen.

HDCP = High-bandwidth Digital Content Protection.

Deel Deze Pagina