verschil in kabels

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door SanRox, 24 feb 2007.

1. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een HD Ready TV van Samsung, en ik wil mijn Xbox 360 met HD DVD addon aansluiten met de mooiste kwaliteit. Wat moet ik dan voor kabel hebben?

2. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    VGA, anders is er geen upscaling van normale DVD's die je afspeelt je HD Drive mogelijk. Tenminste, zo dacht ik dat het zat :)

3. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Dat lijkt me sterk, maargoed, ik verdiep me dan ook niet in HD-DVD onzin.

4. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb nu een VGA kabel, welke settings moet je doen voor de mooiste kwaliteit? :)

5. Speurneus

Speurneus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Degene die het dichts bij de native resolutie van je Tv zit. Waarschijnlijk is dat 1366x768 als je een HD-Ready tv hebt.

6. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is hem inderdaad, thnx :).

Ik ben zeer onder de indruk van de kabel, het beeld is veel mooier en scherper. Het is in het begin wel even wennen aan de wat grauwere kleuren, maar dat merk ik nu al niet meer. Topaankoop!

7. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik wilde vandaag de VGA-kabel van MS zelf gaan kopen, voor 1080p ondersteuning van hd-dvd's en upscalen van normale dvd's

Nu kwam ik in de media-markt en keek daar eens op de verpakking en daar stond dat de vga-kabel maar tot 720p ondersteund en er stond ook niets over het upscalen van gewone dvd's. Nu dacht ik toch echt dat ik hier gelezen had dat dit wel kon via deze kabel.

Kan iemand mij hier duidelijkheid over geven, of je met de vga-kabel nu een 1080p signaal naar de tv kan sturen en kunnen hiermee ook normale dvd's worden ge-upscaled?

De medewerkers daar bij de media-markt wisten er totaal niets vanaf dus die konden mij ook niet verder helpen, hij wist niet eens tot wat voor resoluties de hd-dvd's konden gaan...

8. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als je een Xbox 360 Elite hebt, of een nieuwer model (Arcade heeft het ook), kun je met de HDMI kabel 1080p uitzenden naar je TV. Op een 'oude' 360 kun je zowel met de standaard bijgeleverde als een VGA kabel 720p naar je TV sturen.

Om normale DVD's via je HD DVD add-on te upscalen naar 720p heb je een VGA kabel nodig, je Component kabel zal ze niet upscalen. HD DVD's spelen via component wél in 720p.

9. king-steven

Leuk Bevonden:
    0
    maar met de standaard kabel, die ik nu nog gebruik kan ik wel 1080i naar mijn tv-sturen...

Maar betekend dit dan dat je zonder hdmi, nooit 1080p op je tv kan afspelen met de xbox360?

10. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Door voor moet je in de speqs duiken van de LCD/Plasma !

Volgens de nieuwe HDready 1080p norm hoeft een merk geen 1080p meer via component of VGA te ondersteunen.
    Samsung is 1 van de weinige die 1080p ondersteund via Component , VGA en HDMI.

Bij Sony werkt 1080p alleen via de HDMI.

11. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    1080i zou een soort 'tussenmode' tussen 720p en 1080p moeten zijn, maar ik vind het minder mooi dan 720p. Als ik het me goed herinner is 1080i gelijk aan 2 x 540p, maar dat technische praatje moet iemand anders maar even geven, daar ben ik niet zo goed in ;).

/edit: lees het betere antwoord van Melbuuln maar :+

Laatst bewerkt: 14 feb 2008
  12. king-steven

Leuk Bevonden:
    0
    a bedankt, het ligt aan de tv, en niet aan de kabels dus...

Probleem in mijn geval, is dat de tv blijkbaar maar tot 1080i, ondersteund terwijl toen we hem kochten duidelijk erbij stond 1080p (philips).

Maar goed, dan zou voor mij de enige toegevoegde waarde van de vga-kabel zijn dat gewone dvd's ge-upscaled kunnen worden... nog maar eens even over nadenken dan..

in elk geval bedankt voor de snelle antwoorden!

13. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Sommige (nieuwe?) modellen ondersteunen wel 1080p via component. De W3000 in ieder geval wel, maar ik heb geen idee hoe het met de andere modellen zit. :)

14. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het beeld in games is ook scherper met een VGA kabel :)

15. Cover

Cover Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  16. aaron88

aaron88 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja moet gewoon lukken. Mag ik vragen waarom je kiest voor s-video?

17. Cover

Cover Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een dazzle capture card gekocht en het schijnt dat die mooier opneemt in S-video dan het gele composiet kabeltje (De dazzle kan namelijk geen hd capturen:'-()

Laatst bewerkt: 27 feb 2008
  18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    gele composiet kabeltje ;)

19. Cover

Cover Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    idd foutje8)

20. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    ja moet kunnen, op kabels zit zover ik weet geen regiogecodeerde software 8)

edit: ups, ik zag niet dat er nog een pagina 6 was :+

Deel Deze Pagina