[Vervoer] Taxi

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door NaZ, 27 jul 2006.

1. NaZ

NaZ X&Y

Leuk Bevonden:
    0
    Wie gaat hier vrij vaak met de taxi ergens naar toe?
    Als in, wie weet hoe dat werkt?
    Zijn er aparte bedrijven?
    Hoe zit het met de prijzen? ( ik neem aan dat dit afstandafhankelijk is.)
    Want hier komt mijn post feitelijk erop neer: hoe veel moet je ongeveer betalen voor een taxi als je bestemming ruim 14 km verderop is?

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb geen idee, maar 14 kilometer kan je toch makkelijk fietsen? Of de bus nemen? En de bus is goedkoper dan de taxi.

3. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien moet hij binnen kort naar het ziekenhuis en kan hij niet fietsen. Misschien stopt er geen bus bij zijn bestemming. etc.

4. basovich

basovich Guest

bel in het telefoonboek het dichtsbijzijndste taxi-bedrijf je laat een taxi naar e huis komen die brengt je overal waar je wilt en spreek je een tijd af wanneer hij je komt ophalen, meestal kun je ook bij het hotel (als je daar in zit) een taxi regelen:9.

14km= ca. 20 eurotjes

Laatst bewerkt door een moderator: 27 jul 2006
  5. NaZ

NaZ X&Y

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, geen van beiden:). Binnenkort heb ik Berlijnreis.. maar juist op dat moment zijn mijn ouders niet thuis (buitenland). Dus kunnen me ze niet met de auto naar school brengen. Dus ligt taxi voor de hand.

20 euro is vrij redelijk.:)

6. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    25 euro; als het overdag is.

7. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    32 euro komt eerder

(het voorrijden alleen al is 6 euro (ligt een beetje aan de streek uiteraard!))

8. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Regiotaxi ftw!

BTW, zorg in elk geval dat het niet het soort taxi is met een teller. Die dingen vreten je geld op.Ik heb eerst in Amersfoort een taxi moeten nemen van vlakbij het centrum tot buiten de stad, paar km, maar kwam wel lekker met ongeveer 30/40 euro minder uit de taxi... Lekker, file, langzaam rijden. Nog ff het gaspedaal NIET intrappen omdat ie iets zat te lezen, terwijl we een heuvel op moesten... Leuk, voor dat geld kan ik wel wat beters doen...

Laatst bewerkt: 27 jul 2006
  9. NaZ

NaZ X&Y

Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat het iets minder duur wordt als ik in de non-spitsuren met de taxi ga? ca. 6 uur?

10. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    taxi rijd per kilometer afstand.. dus sta je in de file dan betaal je bijna niets (wacht geld!)

11. NaZ

NaZ X&Y

Leuk Bevonden:
    0
    Lang leve Wikipedia.. wist niet dat ze een uitgebreid taxi-artikel had.

Het Ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft in Nederland maximumtarieven opgesteld.

* Instaptarief: max. 5,12 euro (8-persoons taxi: 8,33 euro)
    * Kilometertarief max. 1,94 euro per kilometer (8-persoons taxi: 2,23 euro kilometer)
    * Wachttarief: maximaal 32,98 euro (zowel 4-pers. als 8-pers taxi)

Laten we aannemen dat ik een ****taxibedrijf neem die deze tariefen hanteert.
    Oké, ik moet sowieso 5,12 euro betalen (instaptarief), hiernaast ook 14*1.94= 27,16 euro(kilometertarief). Daarnaast 32,98 euro wat betreft wachtgeld.
    In totaal: 65,26 euro.

Dit is tog vrij veel=(

Of kan ik niet rekenen:{

12. mars15

mars15 Guest

Laatste keer was in Almelo van stadion naar station, met nog 2 wildvreemde haha die er ook heen moesten, hun betaalden. was niet zover 5 euro ofzo.. die taxi gast reed 110 geloof ik waar je 80 mocht

13. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, dat is wat ik noem, een DUUR ritje... 14 km... Dat kan nooit, dat weet ik gewoon zeker. Die zal dan weinig klanten hebben :+. Ik zal eens proberen rond te kijken. Verder, met wat voor taxi ga je? Regiotaxi? Normale taxi?(onvaste prijs, ligt eraan hoe klote die chauffeur is e.d.)?
    Verder,met een Regiotaxi moet je volgens mij wel een paar uur van tevoren reserveren. Hier in Veenendaal zijn ze wel betrouwbaar, fijne mensen e.d. dus die krijgen mijn voorkeur VER boven zo'n 'normale' taxi.

14. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, leuke situaties:p 8)!

Heb ook gehad met een busje, 4 andere gasten van een school(iets van een ROC) ergens & dat we over heuveltjes moesten, nou die chauffeur was ook hun leeftijd dus die racede gewoon over die heuveltjes heen:p En daar vlogen we even in de lucht voor een seconde een paar keer 8er elkaar\o/ 8) :eek: :emo: En dan mij aan het eind vragen of ik het erg vind dat ze dat deden...:D

15. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Ben je gehandicapt (net als iik )
    Dan kan de Gemeente een hoop voor je betekenen!

Ik rij bijv. voor een paar euro heel de veluwe rond!

16. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32

Je hebt toch alleen wat aan je hand??? Meer niet toch?? Krijg je dan korting of speciaal vervoer??

17. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    nee hoor ik ben ook slechtziend(mag geen auto rijden!) en mijn rechter been is ook minder, dus lopen gaat ook minder..

18. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32

Oohw oke dat wist ik niet. Dacht alleen dat je wat aan je handen had. Maar slechtziend, wat heb je dan precies?? Loop je ook met een stok of is het zo erg niet???

19. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Jep ik heb ook een tast stok met 2 rooie strepen!

Ik heb glaucoom, dit houdt in dat ik door een koker zie van ongeveer 30 a 40 graden!

20. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    gast bel gewoon de taxicentrale mbv het telefoon boek!!

Deel Deze Pagina