Vervolg op goede films

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door <:.oRoBBeRTo.:>, 19 jan 2004.

1. <:.oRoBBeRTo.:>

<:.oRoBBeRTo.:> .

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zit me af te vragen of er nog mensen op vervolgen van de beste films zitten te wachten. Een voorbeeld is de LOTR trilogy. Maar The matrix is er ook een. Zouden op deze films een vervolg moeten komen?

Aan de ene kant is het natuurlijk 1 groot commercieel gebeuren. Vervolgen zullen weer volle zalen trekken, omdat het "het vervolg van" is. En misschien kan het nog heel goed uitpakken ook!

Aan de andere kant is het zo dat een goede trilogy zich kan laten verpesten. Als het een slechte film word denken veel mensen al snel dat de vorige films ook slecht waren etc. Tevens is het verhaal dan helemaal ontregeld.

Ikzelf vind dat er geen vervolgen moeten komen die de naam van de vorige successen dragen, maar wel iets van dezelfde film. Met een groot deel van dezelfde acteurs bijvoorbeeld. Wat vinden jullie hier van? Moeten goede films/trilogieen vervolgen krijgen?

2. dan1701

dan1701 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ligt per film verschillend.
    zijn best wel films met goeie vervolgen maar des te meer waarbij het vervolg moeilijk flopte of tegen viel dankzij de TE hoge verwachtingen.

Een film waar nooit een vervolg op had moeten komen was the matrix wat vielen die tegen had dan gewoon alles in een 3 uur durende film gepropt want ze konden nooit meer tegen de hype van het eerste deel op.

3. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    De LOTR trilogie is gewoon af en moet op geen ene manier een vervolg op komen IMO. Een prequel in de vorm van The Hobbit is natuurlijk altijd moeilijk, maar verder..

Ook met The Matrix heb ik hetzelfde gevoel. De films zijn gewoon af en het verhaal gaat over Neo, Trinity en Morpheus. Niks aan veranderen!

Er zijn natuurlijk uit uitzonderingen waarmee een vervolg wel erg goed lukt. Ik kan nu even niet op een voorbeeld komen, maar ze zijn er toch wel? Toch? Ergens?

4. dan1701

dan1701 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vin back to the future en godfather2 goeie vervolgen op het orgineel

5. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18

6. <:.oRoBBeRTo.:>

<:.oRoBBeRTo.:> .

Leuk Bevonden:
    1
    Ze willen de star wars trilogy ook gaan verlengen met de delen 7,8 en 9. Tog vind ik dit niet zo erg, omdat er makkelijk nog een stuk aan het verhaal kan worden verzonnen zonder dat er iets uitgaat. Het word dan echt een klassieker en de techniek zal meehelpen naar een betere film.

7. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    Dan mag George toch wel met wat beters komen. Deel 2 vond ik toch een beetje terleurstellend (behalve dan de klonen oorlog) en deel 1 was wel leuk, maar toch iets te kinderachtig (kill jarjarbinks anyone?). Ze tippen gewoon nog niet aan de originele films. Die waren echt goed, en ook erg volwassen.

8. Black Hawk

Black Hawk Ninja Hero

Leuk Bevonden:
    0
    Fight Club moet GEEN vervolg opkome... Die film is gewoon te goed en kan bijna niet evenaard worde...

2 fast 2 furious kan makkelijk nog een vervolg opkome, nieuw verhaaltje bla bla bla

9. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0

star wars was eigentlijk als een film bedoelt
    maar omdat een film van 24 uur wel erg lang is
    hebben ze hem in negen delen geknipt(net zoals bij kill bill)
    en de meester vond deel 4/5 en 6 de beste delen waren om er een film van te maken

dus je kunt zeggen dat deel 7/8/9 geen vervolg delen zijn, omdat ze al bestaan ,ze moeten nog alleen verfilmt worden

10. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Slicer heeft gelijk... Maar zo'n 24 uur marathon lijkt me wel cool :9

11. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0
    jep me to

wil wel als eerste een kaartje voor de 24 uurs marathon
    hahahahaha

ik ging wel ieder jaar naar de horror marathon
    maar ff ontoppic

veel vervolg delen zijn waardeloos, ik denk dat dat komt omdat ze er vanuit gaan dat veel mensen naar deel een zijn geweest,dus die komen nu ook

12. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Misschien moeten we het bij goede films niet alleen zoeken in een vervolg maar meer in een remake!
    Gone in 60 Seconds, goeie film!
    Oceans 11, vond ik ook goed.
    Kmoet eerlijk toegeven dat ik The Italian Job (2003 ) nog niet heb gezien.

Maar die goede verhalen van vroeger gecombineerd met sterk verbeterde techniek van nu, lijkt me wel vol mogelijkheden.

13. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0
    worden films echt niet beter van

voorbeeld star wars

deel 4,5 en 6 zijn tot nu toe het beste
    1,2 en 3 vond ik een beetje nep uitzien

maar the italianjob is wel weer een goede film

14. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Vond jij deel 3 er een beetje nep uitzien? :confused: :+

Ik vind wat star wars betreft ook dat de eerste 3 films (dus Star Wars, The Empire Strikes Back en The Return of the Jedi) nog altijd het beste.
    In deel 1 zat Jar Jar Binks, en deel 2 vond ik te kitcherig met door te veel computeranimaties te gebruiken. Waarom niet gewoon kostuums zoals in de eerste 3 films om de aliens aan te kleden?
    En om nog verder in te gaan op de computeranimaties. George Lucas heeft nu ook in The Return of the Jedi een aantal dingen verneukt. Zo staat er bij Jaba the Hutt nu een of andere aap te zingen in die band (en mensen die hem ook hebben gezien weten dat die er verschrikkelijk nep uitziet).

Laatst bewerkt: 20 jan 2004
  15. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik weet het niet met vervolgfilmes. Dat ligt aan het script. Back to the future had goede vervolgdelen. Vaak is dat niet het geval.

LOTR is natuurlijk een vooraf bedachte trilogie en je moet het in mijn ogen ook zien als een geheel. De drie films zijn samen een groot werkstuk.

Bij the matrix beweren ze dat er van tevoren belsloten was om een trilogie te maken, maar het is duidelijk te merken dat het niet het geval is. De vaagheid van deel 1 om willen zetten in duidelijkheid is duidelijk een greep in het duister. Heel slecht.

16. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Het verschil dat er is met The Matrix en met Lord of the Rings is dat ze met LOTR gelijk de 3 films filmde en er voor gingen en dat ze bij The Matrix eerst de kat uit de boom keken. Eerst kijken of de film wel een succes word, een soort einde aan maken en kijken of daarna de andere 2 delen van de trilogie nog gemaakt kunnen worden.

17. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet dat star wars3 er nog niet is
    maar ik denk dat de meester de trend zal doorzetten
    en zal er weer een nep film van maken

ik zeg niet dat ze slecht zijn
    maar 1,2 en ja ook 3 zijn totaal anders dan 4,5 en 6

Deel Deze Pagina