Toch is het jammer dat je keus op een 9600 xt is gevallen. Dit is zeker een goede kaart maar voor nagenoeg hetzelfde bedrag heb je, net zoals spaarpot al zei, een geforce fx 5900 xt. Deze kaart is gewoon een aanzienlijk stuk sneller dan een radeon 9600 xt. Ik zou zeggen, bekijk het zelf een op je gemak op deze website. Veel succes ermee!
Bij Informatique heb je een Sapphire Radeon 9600XT 256MB DDR voor €199,- en een Sapphire Radeon 9800SE 128MB DDR voor €199,-. Weet niet precies hoe de 9800SE presteerd t.o.v. de 9800 en de 9800 Pro, maar volgens mij zit ie er tussenin. Dus is dan in ieder geval beter als een 9600XT. Staar je overigens niet blind op die 256MB DDR geheugen. Tegen de tijd dat games daar echt om vragen zijn de huidige kaarten toch al ver achterhaalt. Het verschil tussen 128MB en 256MB is momenteel nog niet zo indrukwekkend groot, maar heb je het er voor over, dan moet je het gewoon doen.
Nou, ik ben aan het sparen voor een ATI radeon 9800 XT, het is weliswaar de aller-aller duurste, maar ook de allerbeste.
Ja, de keus is uiteindelijk aan jezelf. Ik kan je hierin alleen adviseren. Zoals je al aangeeft wil je toch even vooruit kunnen met die videokaart, wat met beide kaarten mogelijk is. Alleen de fx 5900 xt is gewoonweg een stuk sneller dan een 9600 xt (zie vorige link) Ik heb deze kaart al voor zo'n €184 zien staan op diverse sites wat dus prima binnen je budget valt. Die HL2 bon bij de 9600 XT is natuurlijk wel mooi meegenomen maar toch zul je straks dat spel, en alle andere natuulijk, net een stukje lekkerder kunnen spelen met een fx 5900 xt. Succes met je keuze en koop natuurlijk die kaart waarbij je zelf het beste gevoel hebt!
Merk maakt opzich niet veel uit. Ik weet niet of je een fervent "tweaker" bent? Als dat niet het geval is gewoon voor een Club 3D kaart gaan ofzo, die zijn namelijk meestal het goedkoopst en net zo goed als de andere merken. Enige nadeel van Club 3D kaarten is dat je er meestal wat minder software etc. bijkrijgt.
De MSI Geforce FX 5900 XT kost volgens de Belgische prijswatch €200. Dus dat wil zeggen dat het in Nederland goedkoper zou moeten zijn. EDIT:Ik heb juist gelezen dat je het best de Geforce FX 5900XT van Aopen of Leadtek neemt.
hey ik heb weer een noob vraag * schaam * wat houd retail in ofzo? en ik zie die msi gforce fx 5900 Xt niet in die pricewatch staan
Ik zie dat ze die lijst met videokaarten hebben uitgedunt. maar volgens mij zijn deze de beste: Asus GeForce FX5950 Ultra 256MB € 389,- 21-01 Hercules Radeon 9800 XT 256MB € 492,- 21-01 Maar op zich maakt het niet al te veel verschil welk merk je koopt. Hercules, ATI, asus, point of view, club 3d enz. Als je een nog betere kaart wil moet je een kaart zoeken die je makelijk kan overclocken
Dat die msi er niet op staat komt dacht ik door de verbeterde versie namelijk: MSI GeForce FX5950 Ultra VTD 256MB 8xAGP Tv-Out DVI € 450,- 21-01 Maar een XT is toch een soort MX versie?
Hoi. Goed dat je keuze gaat naar de Geforce FX 5900 XT. Dit zou ook mijn keuze zijn. Ik heb gezien dat ze de kaart verkopen bij een winkel waar ik laatst ook iets heb gekocht en zeer tevreden over ben. Ze leveren snel en goed. http://www.yorcom.nl/v2/html/winkelframe.htm Het gaat hier om de club3d kaart. Je moet maar zien wat je er mee doet, maar ik heb nog geen echt goedkopere gezien. Het lijkt me althans een goede koop. Je kan op pricewatch natuurlijk ook nog kijken voor andere dealers. succes
Ja yorcom is zeker aan te raden, ik had hem maandag besteld en dinsdag had ik hem al in huis die club3d Geforce FX 5900 XT kaart. Ben er heel erg tevreden over, hij presteert als een beest, tegen een redelijke prijs.