1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

videokaart hulp (again)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door The Arowana, 13 okt 2003.

1. Supercharged

Supercharged Active Member

Leuk Bevonden:
    1

Sapphire is het merk, Ati Radeon is de chip die op de kaart gebruikt is... :)

2. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Ok, bedankt :)

3. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    weet iemand een beetje goede koeling voor mijn 9600 pro, ken wel zalman enzo maar waar kan je ze kopen

4. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Bij een goede computerdealer? Die hebben er vast wel goede koelingen voor als je verteld wat je nodig hebt.

5. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    ja, snap ik.. maar wat voor kaarten blijven er dan over? dan zit je gelijk tegen Radeon 9700 of 9800 aan die allebei 250/350 euro meer kosten! dat mag ik NOOIT van m'n ouders! die geven liever wat uit aan extra ram..

@koeling voor 9600..
    Loop willekeurig zaak binnen, gooi je kaart op de toonbank, schreeuw "ik wil passende koeling PRONTO!", wordt uit de zaak geknikkerd, vraag het netjes, en ontvang een fan + heatsink tegen betaling ;)

6. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Sorry dat ik tegenstrijdig ga doen... maar neem een Geforce 4 Ti4200 met 128 ddram geheugen erop.
    Heb ik ook... (merk MSI).

Ze zijn absurd snel en doen niet onder aan ATI.

Daarbij kosten deze nu ong. 150 a 250 euro. Stuk leukere prijzen dan die ATI. Meeste spellen draaien vooral om Nvidia (geforce serie) .

7. Supercharged

Leuk Bevonden:
    1
    De Ati kaarten zijn tegenwoordig ook niet meer zo duur en meestal nog een stuk sneller dan de GeForce kaarten (zeker als je de laatste serie kaarten vergelijkt![nVidia GeForce FX en Ati Radeon vanaf 9600 Pro]). Daarnaast zou ik in ieder geval geen GF 4 ti4200 nemen, simpelweg omdat ie geen Directx 9 ondersteuning heeft.
    Begrijp me niet verkeerd, ik heb m zelf ook en het is geen slechte kaart, maar hij gebruikt geen van de nieuwe directx 9 features en da's toch jammer...

8. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    De Geforce FX serie is langzamer dan een Ti4200 GF4 hoor.

Die FX serie is gewoon een soort mx geforce 4 versie met wat nieuwe spul erin.

Ja je hebt ook FX kaarten maar voor 250 ofzo, die zijn wel snel, maar die van 120 enzo zijn echt niet sneller dan een Ti4200.

Ik kan de nieuwste games allemaal vol spelen hoor dus heb geen last van die DirectX9 ofzo. Waar heb je dat voor nodig? Volgens mij heb ik dat al geinstalleerd voor Colin McRae 4 of een andere game die ik op mijn pc heb staan.

Ik zou voor de Nvidea Geforce4 Ti chip gaan. O-)

9. Bullet

Bullet What the hell...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ook Gforce FX 5200 gehaald en die vond ik zwaar tegenvallen. Daarna omgeruild voor Gforce 4 ti 4200 en stukken beter zeg 128mb. Goed dingetje hoor.

10. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Zie hier de bevestiging _O_

Welk merk heb je? Blijkt ook wel wat verschil in te zitten hoor. Je hebt merken waarvan je nooit hebt gehoord maar ook bekenden (bijv. Aopen, MSI, Creative etc...)

11. Supercharged

Leuk Bevonden:
    1
    Dat bedoelde ik niet, ik weet ook wel dat de FX serie minder is dan de titanium.

Wat ik bedoelde is dat als je de laatste serie van nVidia met de laatste serie van Ati vergelijkt, de Ati kaarten stukken beter zijn!

En directx wordt door windows gebruikt om standaard gebruikte features, zoals bijv. 'per pixel lighting' aan te spreken. Zo kunnen developers makkelijk deze features programmeren zonder dat er voor hun te veel werk aan te pas komt en hoeven ze niet iedere keer dezelfde feature opnieuw te programmeren. Dit werkt hetzelfde voor het geluid, wat ook bestuurd wordt door Directx...

BTW: Ik heb trouwens een GeForce 4 Ti 4200 AGP 8x van Sparkle.

12. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Als The Arowana nu nog steeds niet weet welke videokaart hij gaat doen dan weet ik het ook niet meer lol
    :+

Ik heb de Ti4200 van MSI. Er zit alles op en aan, nog lang niet alles uitgeprobeerd...:D

13. Bullet

Bullet What the hell...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ASUS GeForce 4 Ti 4200 8X.
    Ik zou alleen wat meer mb RAM willen :'-( .

14. Supercharged

Leuk Bevonden:
    1
    Hier nog ff een benchmark van de verschillende kaarten in 3D Mark 2003 :)

15. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Als ik jou was zou ik voor de 9500 pro of de 9700 pro gaan. 9800 is waarschijnlijk te duur. Je kan ook bij sommige versies van de 9500 pro een 9700 pro maken dmv. een bios flash.

De nieuwe FX kaarten van Nvidia hebben problemen met nieuwe directx9 spellen alleen kan dit misschien opgelost worden met nieuwe drivers.

De 9600 pro is ook en goede kaart alleen zoals je kunt zien in de benchmark hierboven presteert die toch minder dan de 9500 pro.

16. Supercharged

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, ik zoek zelf ook al naar een ati kaart. Ik wilde eerst een 9600 pro of een 9700 kopen, tot ik zag dat de 9500 pro beter presteert dan de 9600... Nu zoek ik dus een 9500 pro, alleen het probleem is dat ie (bijna) nergens verkrijgbaar is... :mad:

17. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Doe maar een Geforce 4 Ti4200 met 128 ddram enzo 8)

18. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    Make up your mind! De 9600 is niet duurder dan de TI 4200.. laten we daar gewoon van uitgaan.. de actuele prijzen zoek ik dan zelf nog wel op..

ik wil gewoon de komende paar jaar games kunnen spelen op m'n pc voor niet al te veel geld! welke kaart is beter, van welk merk en waarom?

19. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Waarom stel je dezelfde vraag nou een paar keer?!
    Je hebt al lang het antwoord en is puur persoonlijk wat je wilt.

20. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Een Radeon 9600 XT (je gaat er €200-€300 er voor moeten dokken als ie uit is).

Deel Deze Pagina