1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

videokaart hulp (again)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door The Arowana, 13 okt 2003.

1. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    nou, als je dat een antwoord noemt.. Eerst was de radeon 9600 pro heel geschikt, nu roept iedereen weer dat ik voor de Geforce moet gaan, noemt daar ook weer tig verschillende uitvoeringen van.. buh.. magoed.. Radeon 9600 it is..

en die XT, wanneer is die uit?

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ik denk dat je hem kunt krijgen rond eind oktober.

Er wordt gezegd dat de 9600 XT beter presteert dan de 9700 Pro.

[EDIT] Als je de benchmarks van deze review bekijkt, dan is de 9600 XT niet beter dan de 9700 Pro en in sommige gevallen (lees: hogere resoluties) is de 9500 Pro zelfs beter.[EDIT]

Laatst bewerkt: 17 okt 2003
  3. Supercharged

Supercharged Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wij geven alleen maar advies over welke kaarten goed zijn en zeggen niet welke kaart jij moet gaan kopen! Je moet zelf natuurlijk ook even nadenken over welke kaart het beste bij jou past gebaseerd op de info die wij je gegeven hebben...!

4. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    ja, dat snap ik.. maar omdat het eerst eigenlijk alleen over Radeons ging, en toen ik zeker wist dat ik een Radeon 9600 ging kopen kwam iedereen met de Geforce aanzetten.. was wel verwarrend.. nouja, boeiend.. Radeon it is..

5. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
  6. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hehe, lol MasterChief_007 Nu breng je hem weer in de verwarring :confused:. maar ik weet niet zo veel af van videokaarten, dus ik kan je niet helpen!

7. X-Player

X-Player Jay S NL

Leuk Bevonden:
    0
  8. X-Player

X-Player Jay S NL

Leuk Bevonden:
    0
    ATI: Build By Ati ( gemaakt door hunzelf, eigen onderdelen etc..
    Hercules: Powerd By Ati, Chips van Ati, PCB en rest van Herc.

verschil of het beter is of niet, is vaak verschillend, doch verschil is er.

over de 9200: leuk en aardig die specs heh ? WRONG. de vid heeft toevallig lekker 128Mb DDR waaaauw...
    de GPU is onder maat, en de Memory ook, dus na een halve of hele jaar weer een nieuwe kopen....

Over de 9600: de 9600 is de 'vervanger' van de 9500, ook 4 pipelines maar niet extra unlockbaar, de helft van de transistoren dus een kleinere core ( 0.13 ipv 0.18 ). Daardoor konnen de frequenties opgeschroefd worden zodat de Mhz'en sneller zijn om zo de prestatie verschil te drukken. Doch zal de 9600 Non pro van de 9500 Non Pro verliezen. ook zal de 9600 PRO Overclock, nauwelijks winnen van de 9500 Non Pro @ Overclock. dus ik zou het niet doen...

Laatst bewerkt: 18 okt 2003
  9. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    bij de vijfde hadden ze het pas :eek:

10. X-Player

X-Player Jay S NL

Leuk Bevonden:
    0
  11. Supercharged

Supercharged Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Thanx! Die zocht ik!

12. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    ja wat dan wel? 9500 is bijna nergens meer te koop.. maar als het nou zo is dat de 9500 pro beter is kan ik aan m'n leverancier vragen of hij er eentje kan zoeken..

[edit] ik zie ook net dat de Ati radeon 9600 pro 256mb maar maximaal 13 euro duurder is dan de 128mb variant? Lijkt me logisch om de 256mb'er te kopen of zit er een adder onder het gras?

Laatst bewerkt: 20 okt 2003
  13. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Aan die 256 MB heb je niet zoveel omdat tegen de tijd dat spellen zoveel videogeheugen nodig hebben er al lang weer nieuwere kaarten zijn en heb je waarschijnlijk (bijna) niets meer aan je 256 MB kaartje.

14. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    MSI GeForce 4 Ti4200 met 128 ddram _O_

15. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    hmm.. maar als ik 'm nou overklok, dan gaat hij wel wat langer mee enzo? en voor dertien euro kan je toch geen miskoop doen of wel?

16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Als je UT2k4 in volle glorie wilt spelen, dan is 256MB vereist. Maar er is ook een versie van de 9200 met 256MB, dus de radeon 9200 256MB zou even goed moeten zijn als de 9800 XT (bij UT2k4) :confused:.

256MB helpt ook als je in hoge resoluties gaat spelen.

17. X-Player

X-Player Jay S NL

Leuk Bevonden:
    0

loooooool, LULKOEK, 256Mb is voor betere opslag, en meer pixels, = hogere resolutie, maar met een poep-core en poep-memory kom je er dan nog niet,....

18. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Je meent het :eek:.

19. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    Alders bedoelt dat wanneer spellen 256mb ram vereisen de rest van je kaart al te verouderd is om het spel te draaien..
    maar ik vraag me af of dat wel echt zo is.. en aangezien het verschil maar 13 euro is..

20. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Ik snap niet waarom je zo zit te twijfelen. Alle kaarten die opgenoemd worden zijn gewoon goed. Ligt er puur aan wat jij zelf wilt. Ga is naar een computerdealer en hun vertellen het je wel en maak dan je keuze.
    Hele tijd hier met zeuren over paar kaarten kom je ook niet ver mee. Straks twijfel je nog als het al 2004 is. 8)

Van mij mag dit wel geclosed worden onderhand trouwens. :cool:

Deel Deze Pagina