1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

videokaart hulp (again)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door The Arowana, 13 okt 2003.

1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Je meent het :eek:.

Er is maar 1 manier (in mijn ogen) omdat goed te zien: benchmarks.

[EDIT] Ik vind geen benchmarks waar dat de 9600 Pro met 256MB opstaat. [EDIT]

Laatst bewerkt: 20 okt 2003
  2. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Inderdaad, 256 MB is natuurlijk altijd beter, maar het gaat niet alleen om de hoeveelheid geheugen en de snelheid daarvan. Je moet ook letten op de functies van de kaart zoals vertex en pixel shaders(directx8 en 9 kaarten). Een geforce 4 mx bijvoorbeeld(directx7 kaart) heeft hier geen ondersteuning voor. Probeer maar eens 3dmark 2003 met deze kaart te draaien.;)

Ik heb nog geen spel gezien dat merkbaar beter loopt met een 256 MB kaart dan met een 128 MB kaart. En tegen de tijd dat je het echt nodig hebt zijn er alweer nieuwere kaarten met directx10 functies. Zelfde verhaal eigenlijk als met AGP8x.

Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben.:'-( Voor die 13 euro zou ik het wel doen, want je maakt in ieder geval geen miskoop.

Ik ook niet. Wel een van een nonpro versie.
    klik

3. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    duh.. maar dat was dus eigenlijk m'n vraag (jaja, niet al te duidelijk geformuleerd): Heb ik wat (ook al is het maar een klein beetje?) aan die 128mb extra ram geheugen, of maakt het toch niet uit omdat m'n poep-core en poep-memory het niet toelaten?

ja, ok.. de functies.. dat snap ik ook, maar de voorwaarde is dat de kaart niet veel meer dan 200 euro kost! dus dan houdt je een mid-range kaart over met idd wat minder functies.

Tegen de tijd dat je 256mb echt nodig hebt zijn natuurlijk al betere kaarten uit, maar ik wil zoiezo proberen zo lang mogelijk met deze kaart te doen (ik wil dus een kaart van 200 euro waar ik lang mee kan doen, is het mogelijk??). Dus het feit dat over enige tijd weer een nieuwe generatie kaarten ligt te wachten boeit me geen ruk.
    oftewel: heb ik ook maar iets (al is het dus maar een klein beetje) aan het feit dat mijn kaart 128mb extra ram heeft. Misschien niet vandaag of morgen, maar anders wel volgend jaar??

ben wel van plan het voor die 13 euro te doen ja..

4. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    owja.. voor ik het vergeet: is de ATI Radeon 9600 pro 256mb fatsoenlijk overklokbaar?
    Op die link van Alders staat namelijkd at je de Hercules 3d prophet 9600 256mb (geen pro!) namelijk niet zo makkelijk kan overklokken.. hoewel het wel kan, maar dan moet je iedere driver appart gaan patchen..

5. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Dat overklokken doe je niet snel. Mijne is al ruim 1 jaar oud en is NOG STEEDS NIET nodig om het te overclocken en nog speel ik de nieuwste games op maximum dus...

KOOP ER NOU GEWOON IS EEN IPV MOEILIJK DOEN. :D

6. X-Player

X-Player Jay S NL

Leuk Bevonden:
    0
    erhm gast, maakt egt wel uit, als jij een 9600 koopt, mwa moet jij weten, kan zijn dat je toch binnen een jaar een nieuwe moet kopen, uiteindelijk moet je dat toch, maar vanaf de 9500 en de TI4600 zit je nog wel een jaartje goed :)... doch wel vergelijkingen bekijken ;)

7. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Ja nou, dan is de kaart al 2 jaar oud. Dat is lang voor computerelectronica. Dan koop ik vast wel weer een nieuwe pc dus. Maak me er niet druk om :+

8. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    ja, maar wij kopen maar om de 4 jaar ofzo (of was het nou 5(!!)) een nieuwe pc! en tussendoor heb ik geen zin om veel geld in grafische kaarten te gaan steken dus ik wil 'm gewoon gelijk overklokt hebben!

Zorg er ook voor dat m'n leverancier 'm daarop uitrust want zelf mag ik gewoon nergens aan prutsen van m'n ouders (wat hardware betreft)..
    maar dan moet ik wel zeker weten dat hij goed overklokbaar is! (lijkt me overigens wel.. met RadClock ofzo?

9. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Bij mijn kaart kreeg ik er programma's voor waarbij ik alles zelf kan regelen. Alle snelheden enzo, hoe warm de kaart max. mag worden en nog meer. Maar heb het nog niet nodig :D

Binnenkort misschien... :+

10. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Zover ik weet zijn MSI (Geforce) en Sapphire (Radeon) goed overclockbaar.

Laatst bewerkt: 21 okt 2003
  11. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Ik had het ook over mijn MSI kaart _O_

12. X-Player

X-Player Jay S NL

Leuk Bevonden:
    0
    www.radeon-shop.de
    als zij nog een paar 9500's hebben, koop die, goed overclockbaar ( heb ik nl ook ) en niet zo prijzig..., als je dat niet doet, zeg ik voor een 9600PRO gaan, dan die goed overclocken met miss. als je het wilt wat hulp vna mij :), tis niet zo moeilijk maar toch je moet bepaalde grenzen leggen.

13. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    Thnx x-player.. maar m'n ouders willen 'm persé bij onze leverancier kopen.. ja flauw ja, maar wat doe je der aan.. Als ik het zo bekijk zijn er genoeg programma's om bijna iedere radeon te overklokken, mocht het niet lukken vraag ik het wel.

14. Supercharged

Supercharged Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    En als je nog een goede koeling nodig hebt voor bij het overklokken, check dan www.freezinghardware.nl voor extra grote radeon koelers... :)

Deel Deze Pagina