Dat hangt er vanaf van welk merk (Hercules, MSI,...) je videokaart is. Dat zal waarschijnlijk een "light-versie" (lees: onvolledige versie) worden.
Ik heb net me pc opgehaald, en er zat tot mijnn verbazing ook een game bij (Soldiers of fortune 2: Double helix). Ik heb de kaart Ati Radeon 9600PRO
Heb een 9600 Pro zien liggen bij de Media Markt (200 Euro), zit nog te twijfelen om hem te halen. Is het verschil tussen de twee kaarten in het echt ook zo groot en ondersteund de 9600 Pro Direct X 9.0? /met verschil tussen de twee bedoel ik het op het scherm merkbare verschil tussen de 9600 Pro en 9800 Pro.
De 9600 pro ondersteund ook 100% DX 9.0, ik denk dat je die beter kan kiezen als je wat minder geld hebt
Ik kan de 9800 Pro (128MB versie) voor € 410 krijgen. En nee, niet 2dehande en ja, legaal (van een Belgische winkel/online shop). De 9600 Pro ondersteunt DX9.0, maar superprestaties zal je niet krijgen. Dit komt mededoor dat de kaart maar 4 pixel pipelines heeft en de 9800 (Pro en ook de 9500 Pro en 9700 (Pro)) heeft er 8.
uuh je hebt meerdere 9800 pro's, der is er een van 370 euro een van rond de 400 en een die 500 euro is, en elke kaart is verschillend met de kloksnelheden
Dat ligt aan het merk. Je hebt Ati (wit product), Sapphire, Hercules en nog anderen. De prijzen worden bepaald door de hoeveel research (lees: zoeken naar mogelijkheden van die chip/kaart) en de koeler etc. Hercules is (denk ik) de duurtste, maar de kaarten zijn dan ook wel van een goede kwaliteit (van Sapphire ook). En dan heb je nog eens de 9800 Pro 128 MB en de 9800 Pro 256 MB en dan misschien ook nog de All-in-wonder (of zoiets), maar die heb ik nog nergens zien staan. De snelheden zijn normaal gezien hetzelfde (denk ik), maar de kaart van merk X kan beter overclocken dan merk Y. Edit: er zit een verschil in de snelheden: Klik De snelheden van de Hercules kaarten zijn hetzelfde als van die link hier boven. Van de andere merken heb ik geen snelheden gevonden.