[Videokaarten] Aopen Geforce FX5900 XT of Sapphire Atlantis Radeon 9800 Pro?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door mvdstam, 3 mei 2004.

1. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    zo te horen helpt de report bad post knop..

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ik vergeef het je ook.

Ik versta maar een deel van die zin en dat is: maar ik blijf bij nvidia, wat je goede recht is. De kaarten van Nvidia zijn goede kaarten (en vooral in 3D programma's, de ATI kaarten sucken hier gewoon in) maar zo moeten momenteel het onderspit delven van ATi (in games, zeker in D3D games). Misschien dat dat in de nabije toekomst terug veranderd.

Wacht maar tot dat ik mijn pc met de 6800 Ultra of de X800 XT heb :mad:.

Jah, daarom gebruik ik die knop ook zoveel :p.

Laatst bewerkt: 3 mei 2004
  3. Alborz

Alborz Guest

kijk wouter is nou egt een goeie gast egt een dude hij heeft style man aan sijn plaatje kan je dat al sie :p

4. Alborz

Alborz Guest

ow wout heet ie srry

5. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Alborz, jammer dat je er in slaagt een normale tread over videokaarten zo te verneuken met je (puberale?) gedrag, dus gelieve je lollige bui ergens anders voor te zetten, ok? ;)

Even algemeen:

De Nvidia kaarten halen over het algemeen een hogere framerate, daarom zijn deze kaarten zo geliefd bij gamers, maar Ati kaarten hebben een hogere grafische kwaliteit met een ietwat lagere framerate. Het ligt dus aan de game die je speelt, games als Half-Life 2 zijn heel erg geschikt voor Ati kaarten omdat ze veel vermogen voor de grafische pracht vereisen maar games als bijvoorbeeld Unreal Tournament zijn grafisch gezien minder mooi maar zijn beter te spelen met een Nvidia kaart omdat de framerate gewoon hoger ligt, right?

Just my two cents ;)

6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Tegen die tijd heb ik ook een 6800Ultra of de X800 XT.

Las ik net: NVIDIA Plans Third GeForce 6800-class Graphics Card

NVIDIA Corporation is likely to broaden its lineup of high-end graphics processors with a new offering at $399 price-point in addition to already unveiled SKUs that cost $299 and $499. The broadening of product-line is likely to reshuffle the specs of graphics within the lineup, according to the information published by ComputerBase.de German web-site.

An article that cites a picture from NVIDIA’s presentation suggests that the company will have three following high-end graphics cards this Summer

-Geforce 6800 Ultra
    16 pixel pipelines
    6 vertex pipelines
    400 MHz core clock speed
    1100 MHz memory clock speed
    256 Megabyte GDDR3 geheugen
    Geplande prijs: 499 Dollar (417 Euro)

-GeForce 6800 GT
    16 pixel pipelines
    6 vertex pipelines
    350 MHz core clock speed
    1000 MHz memory clock speed
    256 Megabyte GDDR3 geheugen

Geplande prijs: 399 Dollar (333 Euro)

-GeForce 6800
    12 pixel pipelines
    6 vertex pipelines
    325 MHz core clock speed
    700 MHz memory clock speed
    128 Megabyte GDDR3 geheugen

Geplande prijs: 299 Dollar (250 Euro)

Er komt naar alle waarschijnlijkheid dus ook een 6800 GT (dat zal de pro wel zijn die sommige bronnen noemden).

De 6000 serie lijkt net zo te gaan worden als de GeForce 2 serie.
    Daar had je de gewone GeForce 2, de GeForce 2 GTS en de GeForce 2 Ultra.
    Verder kwamen er geen andere kaarten in de 2 serie. In tegenstelling tot de GeForce 4 serie en de FX serie, waar je van low-end naar high-end ging.
    In de 6000 serie heb je dus voorlopig 3 kaarten: de 6800 (een lowprice high-end kaart), de 6800 GT (midprice high-end kaart) en de 6800 Ultra (een highprice high-end), als je ze tenminste met de huidige generatie kaarten vergelijkt.

7. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Wow, dus i.p.v. een Sapphire Atlantis Radeon 9800 Pro kan die gast beter voor een Nvidia 6800 gaan? Zelfde prijskaartje maar wel 2x zo snel????

8. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Wat heb ik op de vorige pagina nou juist gezegd..., maar je zit redelijk juist met hier en daar kleine foutjes.

Algemeen (in de "neutrale" games):
    Nvidia: veel frames per seconde maar een mindere image quality en een groot verlies van prestatie bij het inschakeleln van AA en AF.
    ATi: wat minder frames per seconde maar een hogere image quality en een klein verlies van prestatie bij het inschakelen van AA en AF.

Nvidia: presteert beter in OpenGL games en is goed om 3D programma's mee te draaien.
    ATi: presteert beter in Direct 3D games, ookal is de achterstand in OpenGL games bijna helemaal ingehaad. Deze kaarten sucken om 3D programma's mee te draaien.

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik ga ervan uit dat de gewone 6800 beter is dan de 9800pro, dus dan zou hij beter die 6800 kunnen kopen.

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    @ wouter xbox: Maar ik heb dan ook de nieuwste processor enzo, wat die kaarten hopelijk niet tegenhoud beter te presteren *).

Ik denk dat die 6800 eerder €350 gaat kosten en wacht tot dat ATi met hun $299 kaart op de markt komt (al zijn de spec van de 6800 beter dan de X800 SE). Als je €250-€350 wilt geven voor een kaart moet je idd voor de 6800 of d X800 SE (ik denk de 6800) gaan.

Hij zal waarschijnlijk beter dan de 9800 Pro zijn. Ik denk persoonlijk dat ie iets beter is dan de 9800 XT.

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik neem aan van niet! Het zou wat zijn als ze wel worden tegen gehouden!

12. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ow sorry, niet gelezen |:-

13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Who can blame you met heel die pagina gezeik over ATi vs. Nvidia.

14. Fearless[NL]

Fearless[NL] Ik zit niet op deze

Leuk Bevonden:
    0
    LoL en aan wie zijn kant sta jij..?! 8)

Ik ben persoonlijk voor Nvidea :cool: *) :) :+ }:] _O_ O-)

15. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    We gaan nou niet weer beginnen hé? 8) :+

Maarre nog ff over die nieuwe kaarten van Ati, hoeveel gaat die X800 non-pro kosten? (Naar schatting)

16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    X800 XT: $499
    X800 Pro: $399
    X800 SE: $299

17. Fearless[NL]

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zal wel rond de €500,- worden he net zoals bij de radeon Xt 9800 pro.

Even over de 6800 ultra
    Je zal ook wel een nieuwe voeding nodig hebben want de 222 miljoen transstoren verbruiken veel stroom dus Nvidea adviseerd om een voeding te nemen van minstens 480 watt en zo'n voeding is al €100,- en dan nog zo'n €500,- voor die kaart..dan ben je wel wat geld kwijt !
    En je moet een een pc hebben van minimaal 2,6 Ghz of nog zwaarder...en 512MB of beter..
    maar op die kaart zit ook ultr shadow en dat is wel kicken :d

18. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Dat zei ik dus ook al eerder, en ik heb dit laatst nog in een PC magazine gelezen.... Daarom ga ik die kaarten dus NOOIT kopen!

19. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Is die SE bij deze wel goed? Want ik lees overal SE=student edition = sucky edition = slow edition, etc..

20. Fearless[NL]

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zei ik dus ook al eerder, en ik heb dit laatst nog in een PC magazine gelezen.... Daarom ga ik die kaarten dus NOOIT kopen!

Hahah Pc GamePlay of niet :D

Deel Deze Pagina