[Videokaarten] Help, Sapphire Radeon 9600 XT of Ati Radeon 9800 Pro?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door mvdstam, 13 apr 2004.

1. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ja maar dat ligt aan de release datum van de kaart. Eerst had je de 9600 pro en de 9800 pro. Later zijn daar de 9600 xt en de 9800 xt als snellere versies op de markt gebracht met een half life 2 coupon. Logisch dus dat op die oudere kaartjes die actie niet meer ingesloten zit.

2. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Aah ok, dus de 9800 Pro is dus sneller dan een 9600 XT maar omdat het een oudere versie is zit er geen coupon bij?

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Idd, komt recht van de Aldi die Medion pc van me. ;)

4. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    De 9800 XL is zelfs een ondergeclockte 9800 SE

5. valko

valko www.xboxkaart.nl

Leuk Bevonden:
    0
    nee voor veel gamers maakt het niet uit 265 mb is volgens mij vrijwel nutteloos en lees ik ook vaak in testen

6. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Weet iemand trouwens waar XT voor staat?

7. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Dan is volgens mij de 9800 XXL iig geen overgeclockte 9800 Pro, denk dan eerder dat ie ondergeklokt is.

En je kunt beter voor de kaart met 128 MB kiezen. De 256 wordt bijna gebruikt in games EN wat nog veel belangrijker is, op de 256 mb variant zit langzamer geheugen. Dus das helemaal geen goede koop :p

XT= de bruutste ati kaart vorm die er is. :9
    XT=zijn opgefokte pro's met meestal sneller geheugen en een core die iets harder loopt.

8. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    256 MB kan handig zijn als je van plan bent je kaart 4-5 jaar te gebruiken. Maar koop dan zeker een high-end model met 256 MB want de mid- en de low-en modellen zijn sowieso te traag wanneer 256 MB echt nodig is.

Maar ik zou nu voor de Sapphire Radeon 9800 Pro 128 MB gaan en dan binnen een jaar of 2 een mid-end model kopen (mid-end kaart kost +/- €200).

Deel Deze Pagina