1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Videokaartprobleem met games

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door TheProf82, 25 aug 2005.

  1. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb Catalyst 5.7 geinstalled, maar nog steeds dezelfde problemen. Had het ook met Battle field 2 demo. Opeens verdwijnen bomen, of kan ik door gebouwen heenkijken. De eerste minuut ging het goed.
     
  2. Roel1234

    Roel1234 Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien ff formattere
     
  3. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien ff niet |:-

    Anyway, na het uninstallen van Catalyst 5.7(dit werkte niet) heb ik 5.8 weer geinstalleerd. Nu kreeg ik de volgende error

    [​IMG]

    EDIT
    Ik heb met driver cleaner pro ELKE driver gedelete van ATI en NVIDIA, en heb toen gerestart en catalyst 5.8 erop gezet. Echter werkt Battlefield 2 bijvoorbeeld nog steeds niet.

    Damn, ik wil graag de demo proberen, FarCry spelen, en morgen de demo van VietCong2 spelen, maar dat gaat niet door zo:mad:
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2005
  4. MegaHerz

    MegaHerz Vitesse Arnhem 1

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    er heeft een nvidia kaart ingezeten dus zou zeggen format het gewoon een keer ;)
     
  5. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Omg, ik heb dus net geformat, dat was pokke veel werk. Daarna had ik nog een dag of 5 de GeForce 2 gebruikt, echter heb ik deze drivers mbv Driver cleaner pro gedelete.

    Echter staan er ook dingen tussen genaamd: Matrox graphics, Sys graphics enz. Is dit van Nvidia of van mn nieuwe ati 9800 pro?

    En verder, als ik de drivers van Nvidia delete, dan blijven ze staan in het lijstje. Als ik ze nog een keer delete(de dag erop), dan staat er bijShow details dat er toch echt dingen zijn weggehaald(Registry deleted enz.)

    Plz, i need some help :'-(
     
  6. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk moet ik nieuwe MotherBoard drivers. Vanaf versie 1.9 voor mijn asus k7s8xe is de ati 9800(pro/se/xt) beter ondersteund. Echter moet ik dan mijn bios flashen.

    Zal dit ook extra performance geven bij games die het wel goed deden(maar soms nog wat framedrops vertoonden), zoals Call of Duty?
     
  7. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus al een weekje mijn bios tot versie 2.20 geupdate. Ik dacht dat het zo wel goed was, maar toen ik de demo van Bet on Soldier downloadde had ik er WEER last van. Ik werd echt pissig, aangezien ik nu echt niet meer weet wat ik moet doen.

    Ik heb dus weer last van gruwelijke framedrops(opeens, nadat ie bijv. 30 sec soepel loopt), en weer dat bepaalde dingen(gebouwen/grond) veranderd in gekleurde vlakken. De HUD knippert soms aan en uit, en als ik zeg framedrops bedoel ik echt 1fps ofzo.

    Ik heb nu echt alles volgens mij, directx 9.0c, nieuwste bios, nieuwste drivers van mn ati 9800 pro(catalyst 5.8 ).

    Wat kan ik NOU nog veranderen...:mad:

    misschien toch nog iets updaten?
     
  8. Peanutnl

    Peanutnl Halo3

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je bij je andere games er geen last meer van?
    anders moet je namelijk je Bet on Soldier ff updaten :)
     
  9. Roel1234

    Roel1234 Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    nvm
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2005
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Als je gekleurde textures gaat zien, dan is het hoogstwaarschijnlijk een probleem met het geheugen van je videokaart. Het geheugen kan brak zijn, maar het kan ook te warm worden. Ik zou denken dat ie te warm word, aangezien je er niet constant last van hebt.

    Controleer nu eens voor de gein of je harde schijf enorm staat te ratelen wanneer die framedrops optreden?
     
  11. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er wel een zalman cooler opzitten:confused:
     
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Zat die er al op toen je hem kocht? Of heb je die zelf gemonteerd?
     
  13. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem 2e hands gekocht, en de cooler zat er toen al op toen ik hem kreeg via de post
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik vraag me dan af of je wel een 100% werkende kaart hebt gekocht. Dat is nou de pest met het 2e hands kopen van pc hardware. Ik geloof niet dat dit een kwestie is van een conflict tussen moederbord en videokaart. Zeker niet nu je een bios update hebt gedaan, die het conflict heeft verholpen.

    Kan je de videokaart in een andere pc proberen?
     
  15. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, de andere pc is te traag, en heeft een agp4x slot. Balen:mad:

    Maar bij half life 2 deed ie t meestal wel goed, call of duty doet t perfect...erg gek:confused:

    als ie stuk is zou dat het toch ook niet moeten doen?

    maarja nogal vaag, wat zou ik kunnen doen?

    Nieuw moederbord...?:mad:

    mijn moederbord(k7s8xe) en videokaart(ati radeon 9800 pro) zijn dus volgens jou waarschijnlijk de oorzaak. Iemand een site waar ik de supportservice van ATI of asrock kan bereiken?
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2005
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat AGP 4x slot is geen ramp, het verschil tussen 4x en 8x is te verwaarlozen. Maar als de andere pc te traag is, kan je alsnog controleren of je die gekleurde textures krijgt.

    Als andere games het wel goed doen, dan zou het niet aan de hardware liggen, maar aan de software, dus aan stuurprogramma`s.

    In welke volgorde heb je eigenlijk de belangrijke stuurprogramma`s geinstalleerd?

    Een goede volgorde, die eigenlijk nooit problemen geeft is:

    Windows XP (duh 8)) => Chipset (moederbord) => DirectX => videokaart => dan de rest.
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2005
  17. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, die andere pc is van mn broer, hij heeft net alles aan de praat en heeft ook geen zin in "gekloot".

    Ik heb windows erop gezet, toen moederbord drivers, toen videokaart drivers, toen directx9.0c
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Call of Duty is een OpenGl spel, en geen DirectX spel.

    De spellen waar jij problemen mee hebt zijn allemaal DirectX spellen. Ik denk dat je het daarin moet zoeken.

    Ik zou de videokaart drivers even deinstalleren, en dan Driver Cleaner erop loslaten. Dan DirectX 9.0c opnieuw installeren, en dan de laatste ATI Catalyst drivers weer installeren.
     
  19. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal dat even proberen dan. Nog even een vraagje, zijn er nog noodzakelijke updates voor mijn moederbord die ik moet installeren. Op www.asrock.com zag ik namelijk vele updates staan, maar of deze nou net zo nuttig zijn als wordt verteld betwijfel ik...

    Anyway, als ik in mijn taakbalk op de ati drivers klik, en dan naar beeldscherminstellingen, dan staat er onder de tab "SmartGart" mijn agp snelheid. Hij staat hier ingesteld als "off". :confused:
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2005
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dan zou ik die maar eens snel op 8x zetten :+.

    Verder zou ik gewoon de meeste recente drivers voor jouw type moederbord installeren. Dus voor de chipset, de geluidskaart etc...
     

Deel Deze Pagina