1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Videokaartprobleem met games

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door TheProf82, 25 aug 2005.

  1. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, hij staat nu op 8x. Anyway, in het menu "3d" onder "beeldscherminstellingen" kan je tussen OpenGL en Direct3d kiezen. Gaat dit om de instellingen ervan, of kan je hier daadwerkelijk kiezen of je OpenGl of Direct3d wilt gebruiken?

    Owja, nu ik een paar dagen met de kast van de pc game, lijkt alles het goed te doen(Vietcong iig perfect!).

    Kan het zijn dat, omdat mijn zalman koeler maar iets van 6 CM van de kast zat, hij niet goed kon koelen en dit dus het probleem veroorzaakte?

    edit:

    mmm bizar, na 25 minuten vietcong, ik join het andere team, en meteen weer framedrops...alsof mn videokaart wordt gelimiteerd omdat het te heet wordt ofzo maar dat kan bijna niet:|
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2005
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat is inderdaad alleen maar voor de diverse instellingen.

    Het zou heel goed kunnen dat de videokaart niet goed wordt gekoeld. Heb je ook een casefan in de behuizing zitten? Misschien heeft de vorige eigenaar de koelpasta verkeerd (of helemaal niet) aangebracht tussen de chip en het koelblokje, en wordt ie dus ook te warm.
     
  3. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist niet eens dat die shit nodig was bij een videokaart met zo'n koeler? Maar kan ik niet een programma downloaden waarmee ik kan zien hoe hete mn videokaart is?
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Nou en of dat nodig is 8).

    Maar je kan geen programma downloaden om dat uit te lezen, want de 9800 Pro heeft geen temperatuursensor. Je zou even een grote ventilator op de videokaart kunnen richten, en kijken of je dan wel kan spelen?
     
  5. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0

    en ik heb hier al zo weinig ruimte 8)
     
  6. Spitie_nl

    Spitie_nl Question?

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan hem ook gewoon aanraken hé?
    By the way: een casefan is niet duur hoor!
     
  7. Jradman

    Jradman Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad, je hebt al een goeie casefan vanaf 5 euro!
     
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Aanraken kan ook maar brengt wel de nodige risico`s met zich mee, namelijk statische elektriciteit, ofwel kortsluiting. En je kan je vinger verbranden :+.
     
  9. Roel1234

    Roel1234 Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie geen probleem? :+
     
  10. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe installeer je een casefan dan?
     
  11. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb dus de demo van serious sam 2 gedownload, en je raad het al, ook hiermee heb ik problemen. Ik ben bang dat het idd aan de koeling ligt. Waar kan ik koelpasta kopen, hoe duur is het, en waar moet ik het smeren? Ik heb dit nog nooit gedaan :mad:

    edit
    Anyway, ik had een mail gestuurd naar de makers van Vietcong2 en ook zei zeiden dat waarschijnlijk je videokaart oververhit was.

    Even wat vragen(om alles op een rijtje te zetten)

    -Dus een videokaart met zalman cooler zonder koelpasta is niet veilig?
    -Zou de koeler kapot kunnen zijn?(ik heb nog een standaard koeler die ik kan gebruiken:) dus ik zou die kunnen proberen.
    -Waar moet ik de koelpasta smeren(als dit het probleem is)
    -Zijn casefans echt zo goedkoop, en waar moet ik die plaatsen?
    -Kan het niet zijn dat het te vol in mijn kast is waardoor het te warm is?
    -Kan de videokaart niet kapot zijn(ik denk van niet aangezien het steeds na een paar minuten komt(de problemen)
    -Kan ik de draaisnelheid van de ZalMan koeler verhogen?

    Alvast bedankt guys ur the best!

    - Dus
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2005
  12. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    mmmm...zou de processor niet oververhit kunnen zijn!?
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat zou je even moeten controleren met Speedfan of Everest.

    Klopt, de koelpasta heeft een aantal functies:

    - Het vult oneffenheden op tussen de raakvlakken van de chip en de heatsink (putjes, krasjes e.d.);
    - Het is een thermisch geleidend materiaal, dus het transporteerd warmte.

    Op de chip waar de koeler op zit. Doe een klein druppeltje (ongeveer een halve rijstkorrel) op het midden van de chip, en bevestig dan de heatsink.

    Ja, casefans zijn niet zo heel erg duur. Ik zou er in ieder geval ééntje aan de achterkant in de behuizing plaatsen, het liefst zo hoog mogelijk. Maar of je die mogelijkheid hebt, verschilt per behuizing.

    Ja en nee.
    Ja, als er geen goede luchtstroming aanwezig is (casefans). Nee, als er wel een goede luchtstroming aanwezig is, dan maakt het op zich niet uit of je een volle behuizing hebt.
     
  14. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar plaats ik casefans? En hoe zie ik of er nog plek voor is?
     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Vanaf de buitenkant gezien:

    [plaatje]http://www.antec-inc.com/images/400/backside/sonata.jpg[/plaatje]

    En vanaf de binnenkant:

    [plaatje]http://www.tradersworld.com/computers/IMG_00410.jpg[/plaatje]
     
  16. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    _o_
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2005
  17. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een huisventilator ernaast staan, en nu doen games het wel goed! Call of Duty 2 demo(net gereleased!) doet t echt top!!

    Echter wil ik er dus een casefan inzetten. Ik snap het nog niet helemaal. Moet ie aan de voorkant of achterkant van de kast? En helpt dit net zo veel als een huisventilator ernaast?(Want dit lost het probleem op)

    edit: In call of Duty 2 staat een optie, "force direct7 mode" als die off is dan krijg ik een grijs beeld? Ik heb directx9.0c
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2005
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dus toch overhitting :cool:.
    Warme lucht steigt, dus daar zal je lucht af moeten voeren. Hoog aan de voorkant zitten drivebays, dus de enige geschikt plek daarvoor is onder de voeding.

    Het ligt allemaal een beetje aan de behuizing. Het beste resultaat verkrijg je door een luchtstroom te realiseren in de behuizing. Dus aan de voorzijde een casefan die 'koude' lucht toevoert, en een casefan aan de achterzijde die warme lucht uit de behuizing afvoert.

    Een ventilator koelt natuurlijk stukken beter dan een paar casefans. Maar het verschil tussen wél of géén casefans is ook vrij groot. Ik zou het gewoon eens proberen.
     
  19. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok. maar onder mijn voeding is nog maar 3 of 4 cm vrij, 4 cm onder mn voeding zit mn videokaart(koeler) al...
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    :eek: Wat voor`n behuizing heb je dan?
     

Deel Deze Pagina