1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Videokaartprobleem met games

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door TheProf82, 25 aug 2005.

  1. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee:eek: Alles past er net in?:confused:

    Anyway, wat is het nut van een casefan, ik bedoel, die zalman cooler zou het moeten kunnen regelen toch:eek:. Ik denk dat ik maar ff de boel een beetje ga afstoffen en wat koelpasta ga smeren...misschien helpt dat

    Mijn videokaart is alsvolgt gecooled: 2 heatsinks, die als het ware op de kaart liggen(een "eronder" en een "erboven". En vanaf de zijkant gezien, op de videokaat en de 2 heatsinks, een grote zalman cooler. Snap je wat ik bedoel?(Kon geen plaatje ervan vinden?:confused:) Volgens mij hoort dit de kaart erg goed te coolen!
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2005
  2. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ik heb net F.E.A.R. geinstalleerd en weer dezelfde foutjes. Zwarte vlakken op de muren, framedrops en uit- en aan knipperende HUD.

    Heb een grote ventilator laten blazen op mn videokaart maar dit helpt dus niet (genoeg).

    What to do...?

    edit: heb ook mn kast net gestofzuigd, geen effect. Er zit al een casefan in mn kast, blaast ongeveer op mn videokaart(zit onder mn harde schijf).

    De problemen bij zware games(farcry fear serious sam, vietcong 2(soms) zijn nog steeds dat na +- 30 sec er zwarte vlakken in beeld komen, en als ik dan ESC druk(als de problemen al bezig zijn) dan duurt het lang voordat ik het menu eindelijk zie(1 min ofzo) bij fear zie je dan dit, bij andere games krijg je het normale menu.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2005
  3. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Even speedfan gedownload, en dan krijg ik het volgende te zien!

    [​IMG]

    Dat blauwe omlaag wijzende pijltje wat betekent dat?
     
  4. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm...Ik heb SiS AGP drivers voor mn moederbord geinstalleerd en alles doet het nu goed? videokaart was niet eens oververhit8)
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat blauwe pijltje geeft aan dat de temperatuur lager is, dan de ingestelde waarde in speedfan.

    Dus als jij bijvoorbeeld instelt, dat de temperatuur 40C moet zijn (als referentie waarde), zal het programma bij een lagere waarde dan 40C een blauw pijltje geven, bij precies 40C een groen vinkje en bij een hogere waarde dan 40 een rood pijltje.
     
  6. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad. Ik heb twee fans die worden geregistreerd, de processor fan en een casefan(zal allang in de kast|:- ). Welke van de twee fans "fan 1" en "fan 2" is weet ik niet, maar een had een vinkje en de andere een blauw pijltje(wat nog beter is).

    En nu er met de nieuwe drivers van mn moederbord geen problemen meer zijn met mn videokaart, en er ook niets oververhit is(gelukkig maar), kan deze wat mij aangaat dicht! Ik bedank jullie(en vooral arjan84_O_ ) voor de uitstekende hulp. Zeer fijn om te zien dat mede pc'ers graag hun hulp aan bieden.
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2005
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Fijn dat alles nu goed werkt!:cool: Ik denk dat ik dit topic maar open laat. Mocht iemand met eenzelfde soort probleem komen, kan hij/zij dit draadje gebruiken.
     
  8. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed idee, ik heb mijn post met de woorden "deze mag dicht" even ge-edit, en ik stel voor aan jou of een andere mod om de titel te veranderen in "De algemene videokaart-probleem thread", of iets dergelijks!:)
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    We wilden binnenkort al een dergelijke thread aanmaken, maar het is er nog niet van gekomen:cool:. Ik heb een tijdje terug nog een opzet gemaakt voor dit topic, maar heb er verder niet meer aan gewerkt. Maar aangezien de werkweek er voor mij nu opzit:9, ga ik proberen het topic af te maken. Tot die tijd laat ik dit topic gewoon open, onder de huidige titel.
     
  10. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    is cool _O_
     
  11. benji2000

    benji2000 Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    probleem ASUS ATI 9550SE/TD 128 MB AGP

    Hallo

    Ik heb een probleem met denk ik mijn videokaart.

    het is een: ASUS ATI 9550SE/TD 128 MB AGP

    mijn pc is een: asus k8v-x se 64bit
    prosessor: amd 3000+ 64bit semprom

    Als ik de software installer van de videokaart met cdrom of de updates

    en ik open explor dan heb ik geen beeld meer en herstart mijn pc.

    Als ik de drivers er of gooi dan doet die het wel goed maar dan haapert explor met het srollen maar ik kan dan wel een twede scherm open.

    Of is die video kaart stuk.

    Alvast Bedankt.
     
  12. MegaHerz

    MegaHerz Vitesse Arnhem 1

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    is dat automatisch herstarten niet iets van overheat ?
     
  13. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou inderdaad kunnen, wat is je GPU temperatuur?(Download anders een programma waarmee je dat kan checken, speedfan oid)
     
  14. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb sinds kort weer RTCW geinstalleerd op mijn pc.. Voorheen liep 'ie altijd prima. Maar nu ik 'm opnieuw heb geinstalleerd lijkt die vast te lopen na het intro-filmpje. Ik krijg na het filmpje een scherm waarop nickname en andere settings moet invoeren voordat ik kan gaan spelen, maar op het moment dat ik dat scherm krijgt lijkt het vast te lopen. De muziek is erg vertraagd en klinkt erg 'krakerig'. Daarbij is de muis ook bijna onbestuurbaar.

    Na een poging te hebben gewaagd om met veel geduld (vanwege de muis) alles toch in te voeren, loopt het spel vast, dus na ongeveer 3 minuten nadat het filmpje is afgelopen...

    Ik heb 'm al verwijdert en opnieuw geinstalleerd, maar het helpt niets

    Kan iemand me helpen
     
  15. benji2000

    benji2000 Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik Heb als er uit de pc gehaalt

    ik heb nu nog maar 1 hdd en 1 cdrom.

    win opnieuw en videokaart en het werkt weer met dit alleen dus er is een

    probleem: tvkaart, hdd, dvdrom, netwerkkaart..
     
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb je al eens de nieuwste drivers voor je videokaart gedownload en geïnstalleerd? Of de laatste patches voor RTCW geïnstalleerd?
     
  17. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    Jah, patch 2,60 is de nieuwste... Nu maar driver downen!
     
  18. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien wel even leuk om te melden dat ik sinds de nieuwe motherboard drivers geen last meer heb van de foutjes. Games zoals Fear, battlefield 2, quake 4, cod2 doen het allemaal goed (uiteraard niet op high, maar fear op medium is acceptabel;))
     

Deel Deze Pagina