1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Virtua Tennis 3

Discussie in 'Algemeen' gestart door soepkoe, 25 apr 2006.

  1. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Een dropshot doe je door de stick naar achteren te houden. Dan kun je doen als je een klein beetje de tijd hebt en al op de goede plek staat. Hou de stick naar achteren ruim voor je de bal slaat. Je kunt dit met B of met X doen. Niet met A trouwens.
     
  2. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    kan je met de demo online?
    geen zin en tijd om alles door te lezedn
     
  3. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Hoi luilakje, hier Mona.

    Nee, dat kan niet! Ik ga wel zsm met Mgwlee of een ander offline tegen elkaar spelen.
     
  4. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    aight, dan download ik hem later vanaviond wel :)

    veel plezier met Mgwlee, pak hem niet te hard aan
     
  5. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik ga hem slachten. En hij weet het :D
     
  6. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Yo thanks, hoe zit het eigenlijk voor de rest met timing van de slagen? Ik heb nog niet helemaal door wanneer je op de knop moet drukken. Soms houd ik de knop a la Top Spin ingedrukt en dat gaat soms prima. Volgens mij prima als je op 1 plek blijft staan. Niet zo prima als je gaat rennen (duikgevaar!). Maar druk je de knop in op het moment dat de bal bij je is (zoals Smash Court Tennis Pro Tournament)? Of kan je de knop al iets eerder indrukken? Maar voor de kracht maakt het volgens mij niet uit. Het is niet zoals bij Top Spin "hoe langer, hoe harder".
     
  7. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    De timing is verschillend. Het hangt van een boel dingen af: Sta je al op de goede plek, dan kun je wel ala TopSpin de sla-knop al indrukken, tezamen met de richting die je wilt, naar achteren is dus een dropshot. Moet je nog lopen, dan is het beter als je slaat als de bal dichtbij je is. Hou je de knop ingedrukt terwijl je nog een stuk moet lopen, dan gaat hij inderdaad duiken (sommige spelers doen dat wel, anderen niet. Vooral de mannelijke tennissers hebben die neiging). Moet je nog een stuk lopen maar druk je pas als de bal vlak bij je is (en tegelijk de richting aangeven), dan duikt je speler niet en kun je de bal redelijk goed terugslaan en richting geven.

    Ik speel meestal op een bepaalde manier. Ik probeer te voorzien waar de bal gaat komen en zorg dan dat ik maar een klein stukje hoef te lopen als de bal daar ook daadwerkelijk komt. Komt die bal daar ook dan ga ik goed staan, een druk dan de sla-knop in met de gewenste richting. Bij moeilijk ballen van de tegenstander kun je soms ook hard terugslaan terwijl je aan het rennen bent. Hoe dat precies werkt moet ik ook nog uitvinden. Bovengenoemde manier van spelen bevalt mij wel en zo speelde ik vroeger ook de Virtua Tennis op de Dreamcast. Eigenlijk is het heel simpel, hoe zorg ik dat ik genoeg tijd heb om zo goed mogelijk te kunnen slaan. Ik heb gemerkt dat je echt een punt kunt voorbereiden maar je kunt ook een punt maken door goed te anticiperen. Dat is wat mij zo trekt aan Virtua Tennis 3.
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2007
  8. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Wisselende reacties, ben iets aan het twijfelen gebracht, heb de demo zelf niet, maar dit lijkt me niet zo'n game waar je eerste reactie super betrouwbaar is, typisch een gevalletje de tijd geven.
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2007
  9. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Klopt, ik denk dat mensen iets te snel oordelen. De CPU is direct redelijk goed, dus de eerste paar potten doe je niets anders dan duiken naar de hard teruggeslagen ballen. Nu ben ik zelf een paar potten verder (en uren) en is de CPU elke keer weer kansloos. Wat mij weer de mogelijkheid biedt om wat dingetjes uit te proberen en vervolgens toverde ik drophots en passerslagen uit mijn controller. Heerlijk gewoon.
     
  10. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Lukt het ook om de ballen volledig in de hoeken te slaan, in plaats van - zoals bij TS2 - dat de bal 'gelocked' wordt op de tegenstander? Dat zal mij al richting een gevoel van algehele controle brengen.

    Hoe storend is trouwens het AHH en OEHH van het publiek?
     
  11. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Je hebt veel meer bewegingsvrijheid in VT3. Dus kan je slagen echt in een hoek slaan. Je moet wel oefenen voordat dat allemaal lukt maar als het eenmaal lukt dan zul je zien dat VT3 zoveel beter speelt dan TS2.

    Het AAHH en OEHH is wel een beetje vervelend, maar ik vind het niet echt heel storend. Heb ik geen tijd voor.
     
  12. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Ahh, bedankt voor je antwoord. Eindelijk eens met een plan tennissen, hopelijk ook met afwisselende rally's, de standaard punten van TS 2 kan ik nu wel dromen :).
     
  13. VWTDIGT

    VWTDIGT Active Member

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe werkt die dropshot dan?

    Heb de game net een uur gespeeld, en mijn eerste indruk was goed. Mijn ogen waren erg onder de indruk van het grafisch geweld. Niet alleen de wapperende hemdjes en de zeer goed lijkende spelermodellen, maar ook de manier van slaan e.d. was erg goed.

    Verder vond ik de gameplay wel iets TE arcade, had toch op wat meer realisme gehoopt. Hopelijk zijn de rally's in de full version wat afwisselender, want ik vond ze nu soms wat eenzijdig. Ook irritant is de muziek *UITZETTEN IN DE FULL VERSION*. Wellicht nog wat meer tijd in stoppen om de veelzijdigheid van de rally's te kunnen ontdekken... Spannend zijn de rally's opzich wel, omdat de computer erg goed is in den beginne!
     
  14. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Die dropshot gaat om timing, heb ik een bladzijde geleden uitgelegt. Zorg dat je goed staat zodat je ruim de tijd hebt en hou de stick lang naar beneden tegelijk met het sla-knopje.
     
  15. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Precies, de eerste 3 potjes verloor ik kansloos van de computer. Nu win ik met mn ogen dicht. Nog steeds spannende en leuke rally's, maar de meeste punten trek ik wel naar me toe

    Het is dat iemand het hier zei, maar mij was het niet eens opgevallen. Ik ben bezig met tennissen. Ik heb er wel even op gelet, maar ik vond het in ieder geval niet storend
     
  16. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik vond het lichtelijk storend, maar om wat ge-OEHH en ge-AHH ga ik me niet druk maken.
     
  17. MoBiLe SuiT

    MoBiLe SuiT Active Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben zeer onder de indruk van het spel.
    in het begin zat ik maar te duike, maar als je hem eenmaal door heb is het een geweldig om te spelen
     
  18. The_Verve

    The_Verve Active Member

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist niet eens dat er een demo aan kwam. Zag dat iemand in mijn friendslist de demo speelde.

    Het is wel weer wennen. Top Spin was toch het laatste tennisspel dat ik speelde. Was de feeling van VT2 echt kwijt waardoor ik telkens naar de bal dook. Maar op den duur is speelt het toch weer vertrouwd. Dit gaat nog heel leuk worden. :)
     
  19. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Precies, het is gewoon heel belangrijk om goed positie te kiezen op de baan. Met een goede positionering sla je de bal harder terug. En er gewoon op letten dat je pas op het knopje drukt als je op de goede positie staat, dan valt het duiken reuze mee. Maar jah, mensen die de demo vaker hebben gespeeld dan 1 keertje, weten dit ondertussen wel
     
  20. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Lijkt me nogal duidelijk, maar ik wilde het toch ff melden. Een aantal mensen hier zitten te zeuren op de muziek in het spel. Maar daar kan je natuurlijk heel makkelijk vanaf komen door gewoon je eigen muziek aan te zetten.

    Ik zat net even met Federer te spelen. Ik kreeg zo een lobje over me heen en daarna sloeg ik hem terug door mn benen. Wel grappig

    Ik zat net wat dingen te lezen hier, maar die drongen toen niet helemaal tot me door. Iemand zei hier dat Top Spin realistisch is. Dat lijkt me onzin. Al die risk shots dan in het spel, lekker realistisch.. In Top Spin slaan ze soms ballen van 500 kilometer per uur met die risk shots. Zeker ook een leuk tennisspel, maar die vind ik ook behoorlijk arcade hoor. Misschien is Virtua Tennis een tikkie meer arcade, maar het scheelt niet veel naar mijn mening

    De demo is nu wel een beetje te makkelijk, heb geloof ik nu 35 keer achter elkaar gewonnen. Tijd voor de full versie dus :) want de tegenstand zal vast zwaarder worden. Ze gaan de demo niet in de moeilijkste stand zetten, want dat schrikt alleen maar af
     

Deel Deze Pagina