De timing is verschillend. Het hangt van een boel dingen af: Sta je al op de goede plek, dan kun je wel ala TopSpin de sla-knop al indrukken, tezamen met de richting die je wilt, naar achteren is dus een dropshot. Moet je nog lopen, dan is het beter als je slaat als de bal dichtbij je is. Hou je de knop ingedrukt terwijl je nog een stuk moet lopen, dan gaat hij inderdaad duiken (sommige spelers doen dat wel, anderen niet. Vooral de mannelijke tennissers hebben die neiging). Moet je nog een stuk lopen maar druk je pas als de bal vlak bij je is (en tegelijk de richting aangeven), dan duikt je speler niet en kun je de bal redelijk goed terugslaan en richting geven.
Ik speel meestal op een bepaalde manier. Ik probeer te voorzien waar de bal gaat komen en zorg dan dat ik maar een klein stukje hoef te lopen als de bal daar ook daadwerkelijk komt. Komt die bal daar ook dan ga ik goed staan, een druk dan de sla-knop in met de gewenste richting. Bij moeilijk ballen van de tegenstander kun je soms ook hard terugslaan terwijl je aan het rennen bent. Hoe dat precies werkt moet ik ook nog uitvinden. Bovengenoemde manier van spelen bevalt mij wel en zo speelde ik vroeger ook de Virtua Tennis op de Dreamcast. Eigenlijk is het heel simpel, hoe zorg ik dat ik genoeg tijd heb om zo goed mogelijk te kunnen slaan. Ik heb gemerkt dat je echt een punt kunt voorbereiden maar je kunt ook een punt maken door goed te anticiperen. Dat is wat mij zo trekt aan Virtua Tennis 3.
Laatst bewerkt: 16 mrt 2007